Jump to content
Annons

Studio Monitorer för 3000:-


Tranback

Recommended Posts

Annons

Gå in på Musikbörsens eller Jams hemsida (eller liknande) som håller ganska många olika monitorer i lager och se vad dom har. Tror inte att det finns så mycket att välja på om det absolut maxtaket är 3000. Däremot verkar väldigt många ligga på ungefär 3500.

Kan dock tänka mig att du borde hitta t ex Phonic P5A för ungefär 3000. Dom har fått både bra och dålig kritik (precis som med allt annat där det är subjektivt tyckande som råder... 😎). Lite markerat mellanregister kan man väl det enda man kan säga någorlunda objektivt. Lite burkig. Har dock själv P6A, och tycker att dom är alldeles utmärkta. Jämförde med både Event och KRK som var ett par tusen dyrare, och tyckte ändå att dom här verkade minst förlåtande. Men det är som sagt väldigt personligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte mina Behringer Truth B2031A för 2900:- fast det var dock på Musikbörsens nattrea. Har hittat dom för billigast 3600:- på Förstärkardoktorn.

Hade tidigare ESI nEar05 och var klart missnöjd med dom pga dåligt låg-mellanregister samt bas.

Är svinnöjd med mina Behringer faktiskt ... trodde aldrig jag skulle säga/skriva nåt sånt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...