Jump to content
Annons

Jay Bee

Recommended Posts

Hej, är ingen Pro Tools användare men undrar om man kan använda Elastic Audio i multitrack version i Pro Tools 12?

Har för mig att man var tvungen att ha Pro Tools HD förut för att kunna det? Är det så fortfarande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Vad menar du med multitrack? Är det ett stereospår du menar eller att påverkar flera enskilda spår lika som är sammanslagna som en grupp?

Förut kunde man väl bara använda Elastic Audio på två spår samtidigt om man inte hade HD versionen?

Är det så fortfarande? Är nämligen sugen på att skaffa mig Pro Tools till min PC.

Undrar om man t.ex kan använda Elastic Audio på 12 trumspår samtidigt i vanliga Pro Tools 12?

Sen undrar jag om de nya UAD2 pluggarna fungerar i Pro Tools 12 PC versionen med ett UAD2 PCI-E kort? Tyckte jag läste att de bara finns i RTAS version och att PT kör AAX pluggar numera? För TB satelliterna fungerar ju ej med PC.

Redigerat av Jay Bee
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har både vanliga v.11 och HD11 så jag ska kolla upp om det går i vanliga 11:an iaf och får återkomma om ingen sitter på svaret redan.

Tack så mycket Anders, har du koll på om UA's UAD-2 pluggar fungerar i Pro Tools 12 för PC? Om man använder ett av deras PCI-e kort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det går att använda elastic audio på många spår samtidigt. Både i 11 och 12.

Jag vet inte om det finns någon övre gräns, men jag har kört på 8-10 spår i alla fall utan några konstigheter.

Okej grymt, du har inte koll på om UA's nya UAD plugins funkar i PT12 för PC?

Redigerat av Jay Bee
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...