Jump to content
Annons

Softube online, vilka alternativ finns?


pme (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

JRRShop och Audiodeluxe är för det mesta de enda ställen man behöver kolla på. För att få reda på det riktiga priset måste man dock alltid stoppa det man är intresserad av i köpkorgen/-vagnen (man får oftast extra rabatt då).

http://www.jrrshop.com/softube

http://audiodeluxe.com/search/apachesolr_search/softube

http://plugindiscounts.com/16_softube

Link to comment
Dela på andra sajter

Rea fram till den 7:e.

Omedelbar nerladdning blir det bara från Softubes egen site, eftersom handlare måste lägga in en order i deras system för att det sedan ska skickas ut licens etc till kunden - men det går ju att köpa från många andra också, om man hellre vill det - och hos de flesta hinner det säkert hanteras samma eller nästa dag:

http://www.softube.com/index.php?tag=sweden&id=dealer

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Det tycks vara vanligt att butikerna inte har elektronisk leverans på licens varor. Tex DLX vill ha 99 kr för DHL leverans men skriver i alla fall att det tar en arbetsdag för licens. Jag antar att de skickar aktiveringskoden med DHL...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tex DLX vill ha 99 kr för DHL leverans men skriver i alla fall att det tar en arbetsdag för licens. Jag antar att de skickar aktiveringskoden med DHL...

Har varit med om att dlx har skrivit fel på sin sajt, kan löna sig att maila.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Har varit med om att dlx har skrivit fel på sin sajt, kan löna sig att maila.. 🙂

Kanske det. Men softube rean slutar strax...
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - det börjar bli lite bråttom...

Tänk också på att det finns några paket som Softube själva inte säljer i paket; Amp Room Bundle, Effect Bundle, Mix Bundle och Studio Collection.

Link to comment
Dela på andra sajter

Keyboard (oregistrerad)

Jag trodde inte forumet var tänkt till att återförsäljare ska marknadsföra sina verksamheter i trådarna. Men man lär sig med tiden vilka man kan lita på i sakfrågor när en trådskapare behöver svar på en teknisk fråga. En användare som länkar till sina produkter gång på gång tar man ju kanske inte på allvar då man kan anta att han vrider svaren till sin egen vinning.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Jag tycker att det är ganska bra att återförsäljare är på plats i forumet. Svaret är ju ett direkt svar på min fråga. Nu blev det tysken då jag kom på att jag nog behöver lite annat också. Det blev alltså inte en direkt nerladdning av koden som jag hoppades.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde inte forumet var tänkt till att återförsäljare ska marknadsföra sina verksamheter i trådarna. Men man lär sig med tiden vilka man kan lita på i sakfrågor när en trådskapare behöver svar på en teknisk fråga. En användare som länkar till sina produkter gång på gång tar man ju kanske inte på allvar då man kan anta att han vrider svaren till sin egen vinning.

I samförstånd med admin och enligt forumreglerna måste jag ha en tydlig signatur, allt för att det inte ska vara möjligt att göra smygreklam. Utan signatur vet man ju inte om en användare jobbar hos någon som kan ha ekonomisk vinning av fördelaktiga omdömen etc - så det där med att lita på inlägg i högre eller mindre grad beroende på signaturen, kan vara lite lurigt... 😉

Länka till egna produktsidor är väl ganska normalt - eller skulle jag länka till tysken istället, menar du...? 😉 Det är ju ändå tydligt i signaturen vem jag är - och det är fritt fram att handla hos vem som helst. I första svaret länkade jag för övrigt till Softubes återförsäljarlista.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde inte forumet var tänkt till att återförsäljare ska marknadsföra sina verksamheter i trådarna. Men man lär sig med tiden vilka man kan lita på i sakfrågor när en trådskapare behöver svar på en teknisk fråga. En användare som länkar till sina produkter gång på gång tar man ju kanske inte på allvar då man kan anta att han vrider svaren till sin egen vinning.

Claes har bjudit på närmast oändliga mängder av kunniga svar här (inte minst hans omfattande mick-tester) genom åren och har mig veterligen aldrig pushat för sin egen verksamhet på något lurigt sätt. De flesta som kan använda ett internetforum klarar väl förmodligen också av att själva välja var de vill köpa sina prylar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker väl att det är tydligt i min signatur, att jag är återförsäljare...?

Jag vill inte på något sätt försöka bestämma åt dig hur du ska arbeta här på forumet. Men personligen tycker jag det vore mer schysst med en tydligare koppling mellan text och länk.

Ja - det börjar bli lite bråttom...

... ger ingen information om var man hamnar om man klickar på länken.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

En liten observation är att softube hade priset längre än utsatt och tex tysken fortfarande har det låga priset, medans den försvann snabbt på andra online butiker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...