Jump to content
Annons

Klick-ljud i gitarr


rainydays

Recommended Posts

Die Hard (oregistrerad)

Är det någon som har en lösning på detta problem? 

Byggde mig en studio under vintern och precis kommit igång med inspelningarna.

Förra veckan så kom kossorna ut i beteshagarna och klicket kom i mina gitarrförstärkare och även när gitarren är inkopplat i ljudkortet. 

Drog snabb koppling till att det är stängslet då aggregatet ger en puls som låter precis lika dant.  (precis som att jag har ställt en mikrofon och spelar upp detta i gitarren) 

Men finns det någon lösning på detta problem, känner att jag är rätt skörd just nu. 

Ställ in kossorna igen då. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det tror jag inte kommer att hjälpa. Störningarna kommer in via pickup:erna. Humbucker eller noisecanceling singlecoils är enda chansen.

Humbuckers, du menar att de inte tar upp "stängelssignalen"? 😮 

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Singelcoil är ju som bekant brusiga mickar men om störkällan är något annat så spelar det ingen roll om det är singlecoil eller humbuckers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag lyckades aldrig lösa det. Jag kom fram till att källan mycket riktigt var ett elstängsel, men ägaren ville inte göra något åt det och jag hade inte ork att driva någon process. Nu har jag flyttat och slipper problemet. Men det ska en ju inte behöva göra precis.

Jag provade dock att sätta in Fishman Fluence-pickups i en gitarr och det eliminerade klickljudet nästan helt för mig. Så det kan vara värt att prova.

Synd att bli begränsad i vilka pickups man kan använda bara. Vanliga humbuckers var inte nog för mig.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...