Jump to content
Annons

Kan man "auto-synka" takten mellan livetrummor och BPM-klick?


Greenlight

Recommended Posts

Annons

Jag tänkte precis skriva att just akustiska trummor inspelade med ett flertal mickar är en av dom saker som jag tycker Flex Time är rätt kass på. Är det några få slag brukar jag klippa, flytta och crossfade:a, men är det mer omfattande arbete flyttar jag över spåren i Pro Tools och editerar där, antingen i Elastic Audio, dvs PT:s version av Flex, eller "klipp ut, flytta, crossfade", för hand eller med Beat Detective.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, men det är just klippa och klistra jag vill undvika. På vilket sätt är det dåligt i Logics Flex?

När du redigerar trumslag vill du flytta samma (tex) virvelslag i alla mickar du spelat in settet med.

Flex kan funka bättre på tex gitarrspel och bas där det endast är en källa

Flex drar också i ljudfilerna vilket skapar artefakter som kommer göra att cymbaler låter konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

När du redigerar trumslag vill du flytta samma (tex) virvelslag i alla mickar du spelat in settet med.

Flex kan funka bättre på tex gitarrspel och bas där det endast är en källa

Flex drar också i ljudfilerna vilket skapar artefakter som kommer göra att cymbaler låter konstigt.

Låter som en förklaring

Suck. 🤪

why . . .why is life så hard

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som det är när man inte har en trummis som spelar tight, verkligheten kan suga en del då.

Men den länken jag skickade visar ju hur man inte behöver sitta 10H och redigera, utan typ en halvtimme. Här är en nyare version. (reaper behöver du inte köpa för att använda)

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Vad är det man kan göra i reaper som man inte kan i Logic? Det är inget fel på reaper det är inte det jag menar men jag kan inte tänka mig att det skulle vara bättre på nåt än nåt annat program.

Klipp och klistra flextime srip silence sånt fins väl i alla nu för tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...