Jump to content
Annons

När reklamen tar över det faktiska innehållet.


Naymari

Recommended Posts

...Vare sej man vill eller inte påverkas man tro ej annat! Såklart kan man också påverkas negativt men reklamsnubbarna har statistik över reklam och försäljning så de kan sin sak.

Man kan få statistik att visa i princip vad som helst. Att reklamsnubbarnas statistik visar att de har en enorm betydelse är ju inte så märkligt, de vill ju inte bli arbetslösa...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Jag har blivit medlem på gearsluts, homerecording, audiokarma m.fl sen studio började ändra till höger och vänster... Just sayin'

Jo det kan vara intressant vara med på andra forum också. Nackdelen är för min del att det tar mycket längre formulera mig på engelska. Föredrar att kunna skriva på svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Det där är en halvsanning. Det beror helt och hållet på hur korkad den du presenterar statistiken för är.

Man ska aldrig underskatta folks dumhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det handlar inte bara om att sälja varor med mördande reklam. Minst lika, eller än viktigare, sälja varunamnet. I många fall att man säljer en livsstil. Finns vissa likheter med att företag lägger upp bluffannonser om att de söker nya medarbetare för att visa kunder hur det går för företaget som att visa konkurrenter att de är konkurrenskraftiga och att räkna med. Allt handlar inte enbart att sälja det var frågan om förr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag fick bestämma skulle antalet annonser minska och helt irrelevanta annonser försvinna helt. Men ... det är tyvärr inte så enkelt. Varumärket Studio ägs och drivs av förlaget IDG och det är en komplex organisation som avgör exakt vilka annonser som visas på våra webbplatser. Men jag lyssnar på allt ni säger och förmedlar det till cheferna högre upp.

/Mats, chefred på Studio

Blockar reklamen. Är jag på ett musikforum så står jag ut med om det är relevant reklam som musiksaker. Men om bantning, bilar och guds moster....den skiten kan jag vara utan. Ägarna till Studio och tidningen, som nu inte existerar i pappersform, det är väl Bonniers som äger det. De skiter fullständigt i sina läsare och musiker på det här forumet. De vill bara tjäna pengar och det är väl de som trycker på de som jobbar på Studio att vi här ska acceptera vilken skit som helst med all reklam. De tycks tro vi är kompletta idioter. Försämringar och mer reklam kommer knappast locka folk att bli mer aktiva här precis. Snarare tvärtom. Det är färre än någonsin som är aktiva här nu för tiden. Förr var det full fart här men nu börjar det mer och mer likna ett PRO forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Om ni inte skärper er så öppnar jag ett alternativt www forum, utan reklam.

Och finansierat av dina egna blod, svett och tårar? 😄

Nä, seriöst. Vem som helst kan starta ett forum. Det som gör forum värdefulla är communityn, inte hurvida det finns reklam eller inte på sajten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...