Jump to content
Annons

Vad heter dessa trummor?


kylistar

Recommended Posts

Annons

Det är sammansatt av olika ljudkällor. Akustiska hi-haten och crasharna låter som Roland JV. Digitala låter som Roland Tr-606. Kan förstås va Stylus eller nån annan som samplat dessa externa apparater.

Percussion-loopen ... skulle kunna vara från Wizoo Darbuka&Latigo. Har lite det soundet. Osäker.

Timbale-fillet vet ja inte. Virveln och kicken kan komma lite varstans ifrån. Kicken kan rentav vara en kort spetsad 808.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

tänkte mest på just bara den där trum loopen som går mellan 00:50-00:53

du tror det är en darbuka alltså? jag har alltid tänkt mig att nej fan det är ingen darbuka den låter bara lik en sån men det kanske är en darbuka ändå, det lär nog fan va en darbuka....

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det är nog timbales du är ute efter här. Tror att de spelas med pinnar och den som slår dem träffar både sarg och trumskinn samtidigt för att få övertonerna. Någon kanske kan tala om vad den typen av slag heter? För jag kommer inte på det just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

tänkte mest på just bara den där trum loopen som går mellan 00:50-00:53

du tror det är en darbuka alltså? jag har alltid tänkt mig att nej fan det är ingen darbuka den låter bara lik en sån men det kanske är en darbuka ändå, det lär nog fan va en darbuka....

50-53? där är det bara ett fill för mig. ruskande hi-hat till vänster, liten shaker till höger och timbales, följt av två dova pukor.

Darbuka tror jag nog inte. Men bongos och shit är det ju senare i loopen. Men det låter, på tonfärgen, som det kanske kan vara produkten Darbuka&Latigo från Wizoo (inte nödvändigtvis trumman darbuk). Den innehåller massa loopar som har lite speciell färg.

Link to comment
Dela på andra sajter

51-52 går dom för att vara mer exakt. det är det fillet eller raiset, för att inleda nya stycket liksom. timbal, så måste det nog vara, om nån kan tala om vad den typen av slag heter vore jag tacksam!

Det som låter lite som en väldigt "klang"-ig virveltrumma?

Det är timbales. Högt stämda metalltrummor utan underskinn. Karaktäristiska för en del latinamerikansk musik.

Samplingar av timbales finns lite varstans, Inte svårt att hitta. EZdrummer t.ex. har expansionspaket med timbales.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...