Jump to content
Annons

Mixern/plugins


eligolf

Recommended Posts

Hej! Har ett problem med mixern. Jag brukar öppna upp några PLAY plugins och till varje sådant kör jag så många midi out plugins jag behöver. Jag lägger varje midi out på en egen insert på mixern och detta verkar funka bra. Men när jag sedan markerar en midi out och spelar denna (på min keyboard) så hör jag det ljudet jag vill plus så spelar den ljudet av min andra PLAY plugin. Jag försöker visa i min bilaga nere, där ser ni att jag försöker spela Ensemble som ligger på insert 12, men då börjar även mina Percussions (insert 6-7) att spela. Detta gäller bara när jag spelar på min keyboard, spelar jag på tangentbordet som kommer upp när man trycker på midi out pluginet så aktiveras bara detta. Just nu löser jag detta med att avaktivera insert 6-7 så att dessa är mutade men det könns inte optimalt då jag gärna vill höra mina percussions i bakgrunden när jag spelar in mina stråkar.

Ps. Jag har kollat säkert 10 gånger så att jag har ställt in alla midi utgångar rätt. Staccato strings i bilden ligger på input port 0, output port 0 och dess 5 instrument på connections 1-5 (i wrapper settings på mitt PLAY plugin). Percussion ligger på input/output port 1 och instrumenten på connections 6-11. Och till sist på samma sätt, min Strings ligger på input/output port 2 och instrumenten på connections 12-15.

Detta är något som händer i varje nytt projekt och inget specifikt för just den här gången, har hänt mig 4 av 4 gånger nu.

Skulle vara väldigt tacksam för hjälp!

Mvh Elias

post-37816-0-00696400-1401949080_thumb.png

Redigerat av eligolf
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

http://www.youtube.com/watch?v=yjSblxJCPHE

Detta kanske kan hjälpa dig?

Jag tror att problemet är att du blandar ihop midi channels med mixer channels, de är två helt olika saker. Eller så har jag missuppfattat ditt problem.

Redigerat av Melittin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...