Jump to content
Annons

Vissa pluggar brusar, några erfarenheter?


Casperfren

Recommended Posts

När jag når slutet av min mix har jag ofta ett osjysst brus som kommer från speciellt 2 pluggar.

Softubes la2a

Waves H-delay

Jag kan stänga av brus på andra pluggar, så som bandpluggar. Men la2an har ingen sån funktion, och även när jag drar ner waves delayet till digital mode, så kan en av 10 pluggar av samma delay av någon anledning brusa som fan.

Vill inte sluta använda dem, men finns ingen lösning så..

Erfarenheter?

Mvh

Redigerat av Casperfren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När jag når slutet av min mix har jag ofta ett osjysst brus som kommer från speciellt 2 pluggar.

Softubes la2a

Waves H-delay

Jag kan stänga av brus på andra pluggar, så som bandpluggar. Men la2an har ingen sån funktion, och även när jag drar ner waves delayet till digital mode, så kan en av 10 pluggar av samma delay av någon anledning brusa som fan.

Vill inte sluta använda dem, men finns ingen lösning så..

Erfarenheter?

Mvh

Precis, vrid analog-mode till "off" på H-delay

Redigerat av Robert Smedberg
Link to comment
Dela på andra sajter

H-delay blir knäpptyst även här med analog mode off.. kan även ses med en Analysator.. Det är inte så att du har automatiserat någon av pluggarna så den slår på "analog mode" under de tysta passagerna då?

Edit: Såg att du hade 10 instanser av H-delay? Kan ju ha något med antalet att göra om du säger att det dyker upp efter den 10:e pluggen.. Men det känns nog mer som det är DAW specifikt än att det skulle vara pluggen i sig, men helt säker kan man ju inte vara.

Ska kolla i Cubase vid tillfälle om det uppstår även här.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...