Jump to content
Annons

Fått ärva en Revox bandspelare behöver identifera modell och eventuellt värde ?


Ekstasis

Recommended Posts

Jag vet att det är en Revox bandspelare som jag fått ärva av en person gått bort.

Enligt uppgift ska det varit den bästa som fanns "typ" när den köptes och användes i studios osv..men kan inget om bandspelare och skulle gärna vilja veta vad den kan tänkas vara värd idag 2014. Då jag själv har studio kan det också finnas intresse att behålla den till mig själva..då många mastrar analogt idag t.e.x

Bild på bandspelaren. Jag har inte provat att den funkat mer än att jag såg att banden rullade när jag satte på den.

yaZaZXG.jpg

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

http://www.ebay.com/itm/Audio-Tape-Machine-Revox-A-77-Tape-Reel-To-R-Studer-Tape-Deck-Tape-Machine-A-77-/151277052913?pt=UK_Consumer_VintageAudio_RL&hash=item2338d0a3f1

dock är min inte i lika bra skick... får kolla efter frontpanelen när jag åker till lägenheten nästa gång..kanske är så att den lossnar lätt och ligger på golvet brevid..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Som du själv har konstaterat är det en Revox A77.

En välbyggd maskin som var Studers konsument / Semi-pro maskin.

Tyvärr, som wellness noterade, har din maskin inte 15 ips som val av hastighet, vilket gör att den inte är så kompatibel med "studioinspelade" masterband.

Jag har en likadan med 15 ips som jag har fört över några av mina inspelningar med ok resultat. Lite dåligt headroom i utgående förstärkare resulterar i ganska platta vågformer i mitt DAW om volymen är för högt ställd. Den låter bra och är trevlig att ha i studion.

Om din ej fungerar så är det inte någon större idé att lägga pengar på reparation då de ligger på blocket för ca 2k - 4k :

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=revox&st=s&l=0&ca=15&sp=1&w=3

mvh

mellow boy

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...