Jump to content
Annons

Yamaha THR10 eller riktig rör?


D200

Recommended Posts

Finns det någon ägare till ovanstående stärkare som har lite input?

Vill ha lite mer rörljud och skulle helst ha en lite mindre vanlig rörstärkare bara för lite heminspelningar, behöver inte vara något som välter en kåk.

Den har fått bra betyg men har inte testat den än, ska göras någon dag framöver tänkte jag.

Vilka alternativ skulle kunna finnas om man jämför denna mot en riktig?

Fanns ju lite godis i den med effekterna och olika stärkarsimuleringar och inte så farligt dyr.

Har just nu en Marshall VS65R och en Roland Micro Cube.

Marshallen har jag funderat på att sälja om någon är intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

Hej!

THR10 är bra om du vill ha ett rätt polerat ljud att öva till på låg nivå samt möjlighet att koppla in lurar. Se det som en bättre POD med inbyggda högtalare.

Tittade också på den när jag köpte min gitarr men istället blev det en Fender Greta och ett matchande 1x12. Skitrolig liten stärkare som är bra att spela in. Lätt att byta rör då alla rör är sk förstegsrör och behöver inte ställas någon bias.

Har sen dess blivit rätt såld på små 1 watts förstärkare med rör, och det har kommit rätt många. Blackstar m fl har och köpte nyligen en Marshall JMP1C.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Tycker i såna fall att du ska satsa på yamahan. Den har ju effekter och finns lite mer möjlighet att skruva fram ljud än på en 1 watt stärkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev en Yamaha för ett tag sen, riktigt skön grej. Slog till på en Strata idag med så blir det lite roligare att spela...skattepengarna kom...:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...