Jump to content
Annons

Elbasskönhet från Hagström


Lars Danielsson

Recommended Posts

Det fullständiga namnet på Hagströms nya elbas är Northen Super Swede Bass. Designen är en genomgående mahognyhals med vingar på kroppen som också är av mahogny.

Mensuren är 34 tum och greppbrädan är av Hagströms egna typ Resinator. Två enkelspoliga mikrofoner av Jazztyp från Lundgren kontrolleras med två volymkontroller och en tonkontroll.

Basen som ska finnas i handeln snart finns i tre finishar och ska kosta 19 950 kronor.

Tillverkare: Hagström (www.hagstromguitars.eu)

Kontakt: Englund Musik (www.emnordic.se)

Klicka här för att visa nyhetsartikel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag var beredd att bara tycka "äh!" men ja, det va faktiskt snyggt.

Nu har jag en helt annan smak i gitarrer å basar, men det va mycket snyggare än många andra basar med överdimensionerade horn å grejor

Nu skulle jag själv inte vilja så, men det där med att greppbrädan fortsätter in på kroppen var en kul grej jag aldrig sett förr. Rätt snyggt ändå

Redigerat av tvåtakt
Link to comment
Dela på andra sajter

det va mycket snyggare än många andra basar med överdimensionerade horn å grejor

Tycker den ser ut som en vanlig Fender PJ i grunden..

Hagströmbasarna hade nog ett väldigt bra rykte förr när det nu var, 70-talet kanske.

Vad var det som var bra, som gav ett bra rykte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Hoppas den är bättre än vad deras guror var när det begav sig, jag gillade aldrig dom. Men hatten av ändå man ska inte glömma att det var ett litet företag från en liten ort i sverige med fokus på dragspel om jag inte mins fel som sen etablerade sig över hela världen. Jag har glömt men jag tror det fanns butiker i en hundra länder eller nåt, kanske mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...