Jump to content
Annons

Audiowarp och hitpoints i Cubase


91:an

Recommended Posts

Har nyss uppgraderat till Cubase 7,5 men aldrig använt funktionen att korrigera timingen på ex gitarrspel tidigare. När jag går in i sample-editorn och klickar på Hitpoints blir det små trianglar upptill på audiospåret som visar anslag i gitarrspelet. Det är dessa jag kan flytta i sidled till taktstreck genom att klicka vidare på Audiwarp och sen på Free Warp. Ofta går det bra, men ibland eller möjligen på vissa spår försvinner tringlarna när jag klickar vidare till Audio Warp. Jag går tillbaks till Hitpoints och trianglarna kommer fram men försvinner likväl när jag ska vidare till Audio Warp. Det blir att jag får spela in på nytt spår. Vad gör jag för fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

Är det ingen som vet vad eller hur man ska tänka när man har aktiverat hitpoints i wari audio.

Och det ska ställas en tröskel?

Menar man att beroende på hur du läger tröskeln så får du olika mycket med mellan slagen eller?

Redigerat av rammega
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Börjar få lite kläm på detta nu. Problemet är ju att man inte behöver det så ofta.

Men visst är det så att man ställer tröskeln med senstive (känslighet) och man måste prova sig fram. Bra att klippa upp ordentligt om man ska använda denna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Vad händer om man inte klipper upp ordentligt? Sabbar man tempot på andra ställen i låten då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...