Jump to content
Annons

Problem med CD-läsare - iMac


kLEO

Recommended Posts

Hej!

Jag var precis och köpte Omnisphere, ett otroligt stort VST synth som man behöver 6 diskar för att installera med.

Eftersom min Macbook Pro inte har en CD-läsare, så är jag tvungen att köra Fjärrskiva via min iMac.

Men när jag kopplar in första disken i min iMac så händer ingenting.. och efter 3 minuter så spottar den ut CD-skivan igen.... Varför?

Någon som vet som kan hjälpa mig?

Tack på förhand!

/Leo

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Det går inte att ladda hem från deras hemsida eller från en annan sida?

Antar att det aktiveras med en nyckel?

Nope, gick in och kollade på hemsidan, finns tyvärr inget att ladda ner verkar det som.. 🙁

Redigerat av kLEO
Link to comment
Dela på andra sajter

Fungerar andra skivor i läsaren? Har du testat med de andra installationsskivorna?

Jag gissar att du kollat skivan så att den ser ok ut?

Du kan testa att rengöra läsaren med lite komprimerad luft och/eller en såndär rengöringsskiva.

Annars finns det ju hyfsat billiga externa DVD-brännare om det verkligen inte skulle funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men när jag kopplar in första disken i min iMac så händer ingenting.. och efter 3 minuter så spottar den ut CD-skivan igen.... Varför?
Då kan iMacen inte läsa skivan. Jag håller med rainydays, prova rengöringsskiva eller köp en extern DVD.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...