Jump to content
Annons

"automatisering" före insert


laban1

Recommended Posts

Kör C7 och skall inom sinom tid köra C7.5

Automatisering gör man ju på Fadern - alltså efter insert.

Finns det något sätt att kopiera över den infon till "Event Volume Curves"

alltså där man normalt gör små justeringar av ljudfilen med musen.

Event Volume Curves ligger ju före insert och skulle lösa uppgiften.

Eller om det finns något annat sätt att automatisera före insert.

(Det går förstås att bränna ner en ny ljudfil med gjord automatisering

men det blir inte så flexibelt.)

Hoppas ni förstår vad jag menar 🙂

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Det låter intressant!

Den kan man automatisera menar du? Om du prövat, vad har du att säga om det?

Det är klart att man kan. Har du redan gjort en volym-automatisering så är det bara att byta namn.
Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag minns så var det bara öppna upp en automations-lane för spåret, markera alla automationspunkter som finns, trycka på CTRL+C (copy) och kopiera, sen välja en annan automations-lane, och trycka på CTRL+V (paste) där. I värsta fall fanns Logic-editorn med, där man kunde översätta vilket värde som helst till vilket annat värde som helst, i realtid t.o.m.

En volym-plugg i insert-listan har jag alltid kört. Stora volymregeln används för justeringar av genomsnittliga helhetsvolymen, men då måste volymen vara 'tillräckligt jämn' först. Minns inte om pregain fanns i C6, som PME nämner. Köpte aldrig C7.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Bra, jag tar och testar! Vad jag menade också var om du tycker detta är användbart och när?

Jag brukar inte använda den. Det är ett verktyg bland andra, vill man slå i en spik tar man en hammare.
Link to comment
Dela på andra sajter

Sätt denna som första plugg i kedjan, automatisera sedan pluggens gainparameter 🙂

Tack! Kunde inte hitta ngn sådan plugg i C7. Använder du själv denna plugg, till vad?

Funderar på att låta preGain sätta någon form av "grundnivå" för reglarna så jag kanske håller denna på en fix nivå utan att automatisera.

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag minns så var det bara öppna upp en automations-lane för spåret, markera alla automationspunkter som finns, trycka på CTRL+C (copy) och kopiera, sen välja en annan automations-lane, och trycka på CTRL+V (paste) där. I värsta fall fanns Logic-editorn med, där man kunde översätta vilket värde som helst till vilket annat värde som helst, i realtid t.o.m.

En volym-plugg i insert-listan har jag alltid kört. Stora volymregeln används för justeringar av genomsnittliga helhetsvolymen, men då måste volymen vara 'tillräckligt jämn' först. Minns inte om pregain fanns i C6, som PME nämner. Köpte aldrig C7.

Bra! Det funkade att kopiera över automatiserings-info. Funderar på att köra på liknande sätt som du beskriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...