Jump to content
Annons

Program alltid läggas på C-disk?


91:an

Recommended Posts

Jag har just skaffat ny Windowsdator där C-disken är SSD-disk och därmed inte så stor. Håller nu på och fyller den med mina program och ska installera Steinbergs Grand 3 som består av 4 DVD-skivor vilket tar en hel del plats. Har det någon betydelse om man väljer lägga det på annan (intern) disk eller måste dom ligga i C-diskens Programmapp? Jag brukar använda det som instrumentplug till Cubase så dll-filen placerar jag i Cubases VST-Plugin-mapp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Märkligt, då jag väljer installera på D eller E-disk vilka är på 3TB vardera samt tomma kommer följande meddelande:

"Not enough Disk Space.

Disk Space recuired for the installation exceeds available disk space on Drive C: Pleace select another Drive."

Diskarna är nya och följde med datorn. Däremot accepteras en halvfull betydligt mindre hårddisk som jag flyttat från tidigare dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det går att kopiera över filer till dom från den halvfulla disken samt skapa mappar i dom så dom är ju formaterade. ?

Som jag sa, även om de skulle vara tomma. En formatering har inte bara o göra med vad som ligger saker på disken, utan också med placeringen av vart kluster ska börja och sluta, info om hur många kluster som finns, vart de finns osv. Vid en formatering så kollas detta igenom, även vid snabbformatering. Det kan vara så att infon Windows har om diskarna kan vara korrupt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trilian som innehåller 5 diskar frågade var databankerna skulle läggas och accepterade den tomma disken. Jag kan ju prova formatera den andra tomma och se om Grand3 accepterar den då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...