Jump to content
Annons

AKG K812 värt att spara ihop till dom ?


Ekstasis

Recommended Posts

Jag är trött på hörlurar som inte klarar av att leverera hela ljudspektrumet, men vad jag har hört ska K812 faktiskt leverera i både bas mellanregister och diskant...

Någon som provat K812.??

Personer som har provat K701 och K702 behöver ej svara, då dom inte har något gemensamt.

K812 är snordyra i dagsläget, jag vet ej hur priskruvan kommer utvecka sig och hur snabbt..

men det kan vara värt att ha ETT par hörlurar som man verkligen är helnöjd med.

AKGK812.jpg

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Såväl K601 som K70x fick ryktet med sig att 'kunna leverera hela registret' med, så det låter inte som nån ny grymhet i sig.

AKG har haft rätt mycket av samma snälla slicka sound, plus förbättringar. Så spontant gissar jag att 812 har mer gemensamt med det, än att vara ett helt nytt spår.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle personligen gärna se en frekvenstabell för dem innan jag la en beställning. Brukar använda mig av headphone.com för detta, men dom hade ingen tabell för K812 ännu (http://www.headphone...es/akg-k812.php). Kanske är värt att vänta ett tag tills det finns lite tydligare information?

Om du köper av Thomann kan du skicka tillbaka om du inte blir nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du köper av Thomann kan du skicka tillbaka om du inte blir nöjd.

Det är sant! Då tycker jag inte det är några större problem att att beställa och prova några dagar och känna på dom. Är man nöjd med resultatet behåller man dem. Enligt mig verkar det som att Ekstasis har en hel del erfarenhet av olika lurar, alltså borde det inte vara allt för svårt att få en känsla av dom på ett par dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle personligen gärna se en frekvenstabell för dem innan jag la en beställning. Brukar använda mig av headphone.com för detta, men dom hade ingen tabell för K812 ännu (http://www.headphone...es/akg-k812.php). Kanske är värt att vänta ett tag tills det finns lite tydligare information?

hittade en frekvenssvars mätning här...

http://www.innerfide...812SN001130.pdf

"

  • AKG K812 - Sigh. A lot of things to admire in these headphones, but the measurements aren't one of them. Significant ringing; low bass and low treble distortion; polarity inversion. I wanted to like them, really I did, but no, no review."

🙁

Något kanske är fel ?

ska bli spännade och se om andra sidor får samma mätresultat... ibland kan det ju vara så att det är vissa problem precis ibörjan av produktionen som dom rättar till..senare..

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Först ska ju lurarna brännas in några dagar osv.. men ja bra att ni tog upp det...

Dessvärre är ju frakten FRÅN sverige bra mkt dyrare än thomans enhets frakt..

skickade tillbaka en multipedal för sång för ett tag sedan, då drog de av för enhetsfrakten vid retur (jag fick skriva ut en lapp som jag klistrade på paketet)

Link to comment
Dela på andra sajter

skickade tillbaka en multipedal för sång för ett tag sedan, då drog de av för enhetsfrakten vid retur (jag fick skriva ut en lapp som jag klistrade på paketet)

Bra att veta..låter ju toppen...

Men..om nu frekvenskurvan inte är rak så är det nog inte ett alterntiv iallafall..då jag inte leter efter ett par glädjehörlurar direkt.. som sagt vill se att andra siter får samma mätresultat..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...