Jump to content
Annons

SE electronics släpper X1 i USB version


Razamanaz

Recommended Posts

Annons

Funkar dock inte på PC. Apple!

Sant! Den går visserligen att använda i Windows, men utan medhörning.

Men till Mac/iPhone/iPad är det en klockren mik. Liten, smidig och låter riktigt bra för sitt pris.

Har även för mig att USB-mickar inte brukar skicka 24bit ljud. Tror dom stannar vid 16.

Nä det har inget med USB-mikar i sig att göra utan bara de specar de låtit bygga dem efter. De har väl tänkt att för de applikationer de används till har det inte funnits behov av 24 bitar.

Men både Apogee MiC, Blue Digital Spark och SEX1 USB kan göra 24-bitars konvertering iaf.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte ganska uppenbart? Du kan plugga in den direkt i datorn och köra eftersom preamp och ADC redan är inbyggt.

Personligen skulle jag hellre välja Apogee MiC om jag var ute efter en sådan lösning.

så du har provat den ?

Link to comment
Dela på andra sajter

så du har provat den ?

X1 USB menar du? Nej det har jag inte. Men X1 har jag ju provat och det enda som skiljer är att denna har inbyggd preamp och ADC.

Det jag menade var att jag personligen hellre skulle använda Apogee MiC för det ändamålet just för att den är så mycket smidigare än X1 men ändå likvärdig i ljudkvalitet. X1 är lite för klumpig för att bara slänga ner i väskan och plocka fram när man vill skissa låtar eller dylikt.

Men har man inget behov av en mobil mic så funkar X1 säkerligen lika bra. Menar inte att den skulle vara sämre ljudmässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...