Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vilket ljudkort Àr klassad som Roys Roys?

Det allra bÀsta man kan hitta?

Mycket nyfiken...

Mvh Erik

Annons
Postat

Om det Àr det dyraste du undrar över sÄ skulle jag gissa pÄ att det Àr nÄgot av digidesigns system. De bestÄr i och för sig av lite olika delar och korten Àr ju bara en del. Deras dyraste HD accel kort ligger pÄ nÀstan 14000 dollar. DÄ behöver du sedan olika ytterliggare hÄrdvarur sÄ allt som allt kanske du kommer upp i 20000 dollar för ett vÀrsting system. Desutom kan du köpa till en kontrollyta för 8000 dollar.

Postat
Vilket ljudkort Àr klassad som Roys Roys?

Det allra bÀsta man kan hitta?

Mycket nyfiken...

Mvh Erik

Menar du Rolls-Royce eller Siegfried och Roy, mao det dyraste kontra det mest magiska? 😉

Sorry - bara pĂ„ det humöret idag 😉

Mats

Postat
Sorry - bara pĂ„ det humöret idag 😉

Mats

Jag ocksĂ„, men du hann före 😉

Postat

Hehe sorry. Nu gled vi ifrÄn Àmnet...

Echo och RME gör bra ljudkort. Det kanske inte Ă€r royce rolls men iallafall nĂ€stan BMW. 😠

😆

clavicl (oregistrerad)
Postat
I sĂ„ fall Ă€r mitt SB Live en flakmoppe... 😉

Om SB-Live Àr flakmoppe sÄ Àr SB-Live med KX-drivare en flakmoppe med fet V8.

För dem utan V8: http://kxproject.lugosoft.com

Glöm inte hjÀlmen!

Postat
Menar du Rolls-Royce eller Siegfried och Roy, mao det dyraste kontra det mest magiska? 😉

:rolleyes:😄😎 ...tog mina mungipor ett par grader uppĂ„t oxĂ„...

den var rÀtt bra

Postat

Ja...det Àr nog beroende pÄ vilken nivÄ man vill behandla Àmnet oxÄ...

Top-of-the-line

eller

Workingclass-line

eller

Hardly-no-money-at-all-and-less-line

man brukar ju fÄ det man betalar för :rolleyes:

/D

ChrisSnyder (oregistrerad)
Postat

Jag blir förvÄnad att ingen nÀmnet motu.

Ett MOTU system med med en Mac Àr ju nÄgot utav an 2:a standard runt omkring i vÀrlden. Antingen kör man ProTools eller Motu. Det Àr vÀl det enda man kan sÀga Àr top of the line.

Sen kan du ju tex köpa ett kort med ADAT I/O och köpa ett Agogee interface till sÄ kör du ju över allt vad ESI och dessa skitmÀrken och Àven dom bÀttre mÀrkerna har att erbjuda.

Men ProTools Àr vÀl lite standard kan man iaf sÀga ... Och Motu.

Och ett bra motusystem hittar du ju lÀtt för 15-20k.

Lycka till !

:rolleyes:

Filip (oregistrerad)
Postat

Lynx korten anses vÀl ocksÄ höra lite till den högre klassen, men det Àr inga flashiga externa prylar med discolampor, bara vanliga PCI kort.

http://lynxstudio.de/enpages/

Filip

Postat

En flakmoppe med V8 som har dĂ€ck av plastfolie som lĂ€tt fÄÄr puntering om det inte Ă€r rent pĂ„ vĂ€gen. 😎

Postat

Eftersom jag numera kör 99.9% VSTi sÄ Àr min vÄta dröm i rosa just nu en Apogee MiniDAC (kanske med det Firewire kort som kommer senare i Är).

Postat

Vill slĂ„ ett slag för Lynx-kortet. Sitter med ett och fipplar just i skrivande stund. Det Ă€r GRYMT... men inte mitt... 😎

Cherrypop (oregistrerad)
Postat
...ja och M-Audio Volvo... 😛

Om M-Audio Àr Volvo, sÄ saknar mitt Firewire-410 nog ratt. Eller har problem med tomgÄng möjligen...

• 2 Ă„r senare...
Postat (redigerat)
I sĂ„ fall Ă€r mitt SB Live en flakmoppe... 😆

För dem utan V8: http://kxproject.lugosoft.com

Glöm inte hjÀlmen!

Var pĂ„ skalan hamnar ett Turtle Beach Santa Cruz? 😉

Latency pĂ„ ca 750 ms. 😏

Edit: Oj trodde det var en relativt ny trĂ„d. 😆

Redigerat av djonas
Postat

Latency pĂ„ ca 750 ms. 😏

Var inte turtle beach "da shit" för en 8 Är sedan?

Postat (redigerat)

Vilken jÀkla utflippad diskussion det var hÀr dÄ.. Jag ska ta och svara sanningsenligt i alla fall... Ljudkortenas "RÄlls rÄjjs" torde nog vara Proo Tools HD Acecl

And thats the truth 😉

Redigerat av hegobald
Postat

Latency pĂ„ ca 750 ms. 😆

Var inte turtle beach "da shit" för en 8 Är sedan?

Turtle Beach var nog bland de första ljudkorten som lÀt relativt ok pÄ den tiden nÀr Atari Falcon slog bÄde Mac och PC rejÀlt pÄ fingrarna (om man bortser frÄn svinaktigt dyra system)...

750ms latency lĂ„ter ju som en riktig mardröm. SĂ„ illa var det aldrig pĂ„ Atari - trots att de egentligen var vĂ€ldigt mycket lĂ„ngsammare som dator betraktat... 😏

Som ljudkortens Rolls mĂ„ste nog RME HDSP9652 eller liknande rĂ€knas, eftersom man inte Ă€r lĂ„st till nĂ„gra speciella omvandlare med dessa kort - utan kan vĂ€lja i princip vilka omvandlare som helst och dĂ€r man dessutom kan byta ut omvandlarna den dag man blir kinkigare eller skaffar bĂ€ttre lyssning sĂ„ att man upptĂ€cker bristerna... 😆

Postat

eller.. Riktiga instrument Àr bÀst!

😉

Postat

😏

Joo.. Men om du vill spela in dom dĂ„? DĂ„ behöver du ett ljudkort va? Eller hur tĂ€nker du nu? 😉

Postat

đŸ˜±

Joo.. Men om du vill spela in dom dÄ? DÄ behöver du ett ljudkort va? Eller hur tÀnker du nu? :rolleyes:

AlltsÄ frÄn lineout pÄ synten rakt in i tandbergaren. Ska det vaŽsÄ svÄrt.

Postat

đŸ˜±

Joo.. Men om du vill spela in dom dÄ? DÄ behöver du ett ljudkort va? Eller hur tÀnker du nu? :rolleyes:

Just det, direkt frĂ„n elgitarr in i gammal fyrkanalkasset. Inget DI/preamp Ă„ sĂ„n skit. I och med att jag spelade sĂ„ bra behövdes inget bĂ€ttre ljud 🙂

Postat

đŸ˜±

Just det, direkt frĂ„n elgitarr in i gammal fyrkanalkasset. Inget DI/preamp Ă„ sĂ„n skit. I och med att jag spelade sĂ„ bra behövdes inget bĂ€ttre ljud 🙂

VadĂ„ fyrkanal? Är du nĂ„n sĂ„n Surrrandexpert?

PS!

Gjordes aldrig sÄ mÄnga skivor för fyrkanal, Zappa, London Symphony Orchestra och ett par till.

SÄ det var vad man fick för den pengen!

🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.