Jump to content
Annons

Ljudkortens Roys Roys?


Erik

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Vilket ljudkort är klassad som Roys Roys?

Det allra bästa man kan hitta?

Mycket nyfiken...

Mvh Erik

Menar du Rolls-Royce eller Siegfried och Roy, mao det dyraste kontra det mest magiska? :rolleyes:

Sorry - bara på det humöret idag 😱

Mats

Jag trodde du menade Roy & Roger!

De som har en mack ihoooop.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
eller.. Riktiga instrument är bäst!

🙂

Joo.. Men om du vill spela in dom då? Då behöver du ett ljudkort va? Eller hur tänker du nu? 😏

Alltså från lineout på synten rakt in i tandbergaren. Ska det va´så svårt.

just det--easy does it, ingen hör skillnaden till slut på färdig produktion ändå...det är egentligen ett jädra ljudbögeri vi alla håller på med, men det är klart-finn säkert många här som aldrig sett en analogbandare... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

eller.. Riktiga instrument är bäst!

😄

Joo.. Men om du vill spela in dom då? Då behöver du ett ljudkort va? Eller hur tänker du nu? 🙂

Alltså från lineout på synten rakt in i tandbergaren. Ska det va´så svårt.

just det--easy does it, ingen hör skillnaden till slut på färdig produktion ändå...det är egentligen ett jädra ljudbögeri vi alla håller på med, men det är klart-finn säkert många här som aldrig sett en analogbandare... 😆

Ok.. Då har du en juste inspelning på en juste analogbandare (själv föredrardrar jag Revox A77 tittar på en just nu 😉).. Sen då? Hur har du tänkt att berika världen med din musik? Svårt att diststribuera rullband numera.. Bättre

att du kopplar in din Tandbergare in i datorns ljudkort då (line in).. Jag lovar.. Majoriteten av dagens lite bättre ljudkort fixar att återskapa ljudet perfekt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men asså...jämför man med Rolls Royce handlar det väl snarast om vad som leder prisligan och har störst wow-faktor. Man kan säga mycket gott om MOTU, RME och Apogee men någon wow-faktor infinner sig knappast. Det gör det om du har...

Prism

Lavry

Weiss

...i racket. Mindre kända är Pacific Microsonics och Meitner. Digital Audio Denmark gör enligt en masteringtekniker jag litar på också väldigt bra grejer, som i det här sammanhanget framstår som prisvärda. 🙂

Hälsningar

/Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket ljudkort är klassad som Roys Roys?

Det allra bästa man kan hitta?

Har också gått i lite sådan här tankar.

Hur är det egentligen med pro tools. Går det bara att koppla in via pci portar och är detta i så fall bättre än firewire?

(Funderar nämligen på att köpa en imac och vet inte vilket ljudkort eller programvara som jag ska satsa på. 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...