Jump to content
Annons

StormDrum -


Gerterface

Recommended Posts

Hej allihopa.

Jag tänkte höra om vi har några som är erfarna med StormDrum (Från EastWest) här. Jag har nämligen tankar på att köpa detta paket, men ville prova så att programvaran funkade utan några problem för mig, därför laddade jag ner den olaglig (shame on me). Jag fick den att fungera till en början, men så fort som jag försökte lägga till 2 tracks med StormDrum så började det bara knastra ur mina högtalare. Alltså kan jag för nuvarandet endast använda 1 track med StormDrum, per projekt.

Jag använder en 32 Bits version av Cubase 5 (installations-CD har 64bit men inte orkat rota fram den hittills) på en 64 Bits version av Win7. Är det detta som ställer till trubbel? Eller är det StormDrum? Eller är det att jag provar med en crackad version av StormDrum?

Jag har tänkt uppgradera till Cubase 7 inom en snar framtid i vilket fall som helst, så då får jag ju 64 bits versionen fixad också. Men innan jag köper StormDrum vill jag vara säker på att det inte är själva SD mjukvaran som ställer till problem i sig?

Tacksam fö hjälp! Vill inte slösa pengar på nått jag knappt kan använda.

Edit: Glömde ändra min titel, ursäkta. Den skulle vara "StormDrum ställer till problem".

Redigerat av Gerterface
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Förlåt om jag inte har gett tillräckligt med information, är långt ifrån en expert på detta området.

Vad för datorresurser menar du? Hur mycket av det fysiska minnet som används osv? 5,93 GB används för tillfället, och har 8GB totalt RAM. Det spelar dock ingen roll ifall jag endast har 2 tracks totalt, så länge båda är StormDrum så får jag problem. Använder för övrigt EWQL Symphonic Orchestra och Choirs.

Tack för visat intresse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Datorresurserna lär det vara som sagt. 8GB RAM är väl OK. Vad är det för processor i övrigt? Hade du samplingsbiblioteken på en egen hårddisk? Är detta en mekanisk disk på minst 7200 rpm? Vad har du för ljudkort och bufferinställningar på detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har stormdrum 2 till salu om du är intresserad!

http://forum.studio....2-alicias-keys/

Tack för erbjudandet. Jag köper dock på studentrabbat så får det väldigt billigt direkt ifrån EastWest 🙂

Datorresurserna lär det vara som sagt. 8GB RAM är väl OK. Vad är det för processor i övrigt? Hade du samplingsbiblioteken på en egen hårddisk? Är detta en mekanisk disk på minst 7200 rpm? Vad har du för ljudkort och bufferinställningar på detta?

Mina specifikationer:

CPU: i7 870 @ 2.93GHz

RAM: 8GB - DDR 1333MHz

Använder ingen SSD utan har allting på min mekaniska hårdisk @ 7200rpm.

Ljudkort: Realtek ALC888 (Inbyggt i datorn)

Kan tyvärr inte svara på bufferinställningar då jag inte säkert vet vad det är. Har hört att det är något jag ställer in i min DAW, har jag fel? Använder som sagt Cubase.

Som du kanske märker är detta en gamer-dator från börjar som jag nu försöker anpassa mer för musik-skapande. Tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga frågor är dumma, framförallt inte när det gäller en nybörjare som jag. 🙂

Jag har tidigare blivit tillsagd att min Latency skall vara okej. Jag kollade upp den med DPC Latency Checker, och här är resultatet:

http://img14.imageshack.us/img14/8270/g6hw.png

Skall jag vara helt ärlig så har jag ingen aning vad det menar, men har som sagt blivit tillsagd att det skall funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...