Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad har ni för erfarenhet av detta nollÄtta företag? JÀvla skit sÀger jag, skickade ett ilsket mail nyss. Hade jag bestÀllt nÄt frÄn Thomann, eller frÄn den lilla butiken Claes driver hade jag haft grejerna för lÀnge sen. SÄ hÀr skrev jag i mailet, fÄ se om de svarar:

Jag har för skitlÀnge sen bestÀllt en UA610mkll genom er o 4Sound i GÀvle, betalade cash i iförvÀg. Jag stod bredvid o hörde Matte bestÀlla den, fyra fanns inne, tre skulle Ät annat hÄll, den fjÀrde skulle skickas direkt till GÀvle o mig. Men inte ett jÀvla skit hÀnder? Det hÀr Àr nog sista gÄngen jag inte bestÀller frÄn Thomann, bestÀller man o pröjsar dÀr fÄr man grejerna. BestÀller man o betalar nÄt som ska komma genom er kan man kÀnna sig blÄst. Vad fan i helvete Àr det sÄ för? Det mÄste vara ett helvete för sÄna som Matte att driva musikaffÀr...

FitzPatrick skyller antagligen pÄ posten. MÀrkligt att posten funkar för alla andra.

• Gilla 1
Annons
Postat (redigerat)

Jag har bra erfarenhet, men dom Àr inte riktigt en butik om man sÀger sÄ (generalagent!). Dom har ett kontor i TÀby med massor av "leksaker". Dom Àr trevliga. DÄ jag ringde dom sÄ fixade dom nÄt special-kundnummer för att jag skulle kunna handla direkt av dom dÄ dom menade att det jag ville ha inte vanligtvis fanns i butik. Jag körde förskottsbetalning för att det skulle bli billigare frakt. Dom har ocksÄ en hel del nedsatta varor som jag passade pÄ att bestÀlla.

DÄ varan jag köpte var defekt sÄ gick det bra att returnera den. Men jag hade vÀgarna förbi sÄ jag lÀmnade den pÄ plats och fick en krÄka pÄ kvittot att jag returnerat varan. Jag antar att dom inte Àr sÄ vana med privatkundsreturer dÄ jag fick pÄminna dom efter semestern, och dÄ fick jag pengarna insatta direkt.

Jag har inga problem med att handla hos dom fler gÄnger. Men jag handlar helst i butik.

Redigerat av Erik dP
Postat

Att de Àr en generalagent fattade jag för 20 + Är sen... Att du har bra erfarenhet av dem ger ju lite hopp... Jag bestÀllde nÄt frÄn dem för nÄgra Är sen, det var samma visa dÄ, vÀnta i flera veckor.

Postat

BestÀll direkt av dom (ring Fitzpatrick).

Jag köpte en annan pryl frÄn en butik en gÄng och den dök inte upp pÄ flera veckor. Jag vet inte vilka som var GA för den prylen, men butiker har ibland alldeles för dÄliga lager. SÄ jag gÄr gÀrna pÄ generalagenterna om inte butiken har varan. ...Om jag tÀnker efter sÄ har dom nÀstan aldrig det jag vill ha i lager i butik.

...Men Fitzpatrick kÀnns OK.

Postat

Jag vill att det ska finnas kvar musikaffÀrer man kan gÄ in i hÀr i Sverige, dÀrför handlar jag helst i sÄna. Om alla tÀnkte annorlunda, att tex testa en stÀrkare i musikaffÀren o sen skicka efter den för en tusing billigare blev det inga musikaffÀrer kvar i Sverige.

Men nÀr det Àr sÄ hÀr förbannat segt att fÄ prylarna Àr det ju inte undra pÄ att det gÄr bra för nÀthandlarna.

Jag Ă€r sĂ€kert inte den enda som Ă€r besviken pĂ„ ickeleveranser. Var ligger problemet egentligen? Paketen Ă„ker vĂ€l med Posten, Schenker eller DHL oavsett om det Ă€r Thomann eller FitzPatrick som skickar? 😠

Arg - 55

Postat

har du pratat med matte och vad sÀger han?

kÀnns som att det i första hand Àr butiken du bestÀller igenom som ansvara gentemot dig som kund

Postat

Ringt 4Sound flera ggr, de letar som fan; "det har inte kommit Àn, andra paket frÄn Fitzpatrick har kommit"...

Jag avskyr att ringa o sarja om sĂ„nt hĂ€r. Ska ringa nu igen... đŸ˜Č

drloop (oregistrerad)
Postat

Ringt 4Sound flera ggr, de letar som fan; "det har inte kommit Àn, andra paket frÄn Fitzpatrick har kommit"...

Jag avskyr att ringa o sarja om sĂ„nt hĂ€r. Ska ringa nu igen... đŸ˜Č

Men borde inte butiken fixa det, vill dom inte ha dig som kund?

Postat

Hatar sÄn skit. Har i princip slutat handla ifrÄn Sverige numera. Bara massa problem.

Ja det Àr för mycket o för ofta. Jag har aldrig haft problem en enda gÄng med Thomann. NÀr jag klumpat mig med kreditkortat o gjort fel nÄn gÄng har grejerna anlÀnt ÀndÄ o jag har betalat efterÄt.

Postat

Men borde inte butiken fixa det, vill dom inte ha dig som kund?

De ringer o skÀller pÄ Fitzpatrick just nu. Fans skit. Det Àr ju aldrig nÄn som gjort fel heller; "jo det har vi skickat för lÀnge sen"...

Postat

Nu ringde 4Sound tillbaks efter att ha pratat med Fitzpatrick. De jÀvlarna sa att den skulle skickas frÄn USA pÄ mÄndag! De mÄste ju ha tvÀrljugit nÀr de sa att de hade den hemma nÀr Matte bestÀllde den för tre veckor sen, vilka jÀvla förbannade skithögar.

Postat

Fitzpatrick svarar inte pĂ„ mail heller. Undrar om den som Ă€r boss pĂ„ Fitzpatrick vet det hĂ€r? Är det nĂ„n som vet vad han heter?

Postat

Hej!

Min erfarenhet av Fitzpatrick sedan 1996, Àr god.

En mindre grossist med bra service.

Jag har dĂ€remot kĂ€nt en liten lĂ€tt försĂ€mring med service pĂ„ 4Sound gĂ€llande varumĂ€rken utanför deras distribution. Efter att MUSIKBÖRSEN blev 4Sound och de blev Ă€gda av samma koncern som Luthman, kĂ€nns de som om de hellre sĂ€ljer deras (Luthmans) produkter.

Men det kan ju bara vara Göteborg för jag har köpt tvÄ gitarrer via 4Sound i GÀvle, bara för att de hade bÀttre service och tog hem den gitarren jag ville ha.

Jag hÄller med dig om att försöka gynna de inhemska "fysiska" butikerna, sÄ att man faktiskt kan testa, kÀnna pÄ sakerna innan man köper dem.

Jag vet inte vad du har för inspelning, men tÀnk pÄ att det ska ingÄ ett UAD-DUO kort eller Satellit i priset för UA LA610MKII, vilket inte nÀmns alls pÄ 4Sounds hemsida.

Antingen kan du anvÀnda eller sÄ sÀljer du för 1500:-

Jag Àr ganska sÀker (har inte ringt dem) pÄ att MUG i Göteborg har hemma och Àr villiga pÄ att skicka.

http://www.mug.se/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=5454

Lycka till!

Postat

Hej!

Min erfarenhet av Fitzpatrick sedan 1996, Àr god.

En mindre grossist med bra service.

Jag har dĂ€remot kĂ€nt en liten lĂ€tt försĂ€mring med service pĂ„ 4Sound gĂ€llande varumĂ€rken utanför deras distribution. Efter att MUSIKBÖRSEN blev 4Sound och de blev Ă€gda av samma koncern som Luthman, kĂ€nns de som om de hellre sĂ€ljer deras (Luthmans) produkter.

Men det kan ju bara vara Göteborg för jag har köpt tvÄ gitarrer via 4Sound i GÀvle, bara för att de hade bÀttre service och tog hem den gitarren jag ville ha.

Jag hÄller med dig om att försöka gynna de inhemska "fysiska" butikerna, sÄ att man faktiskt kan testa, kÀnna pÄ sakerna innan man köper dem.

Jag vet inte vad du har för inspelning, men tÀnk pÄ att det ska ingÄ ett UAD-DUO kort eller Satellit i priset för UA LA610MKII, vilket inte nÀmns alls pÄ 4Sounds hemsida.

Antingen kan du anvÀnda eller sÄ sÀljer du för 1500:-

Jag Àr ganska sÀker (har inte ringt dem) pÄ att MUG i Göteborg har hemma och Àr villiga pÄ att skicka.

http://www.mug.se/in...product_id=5454

Lycka till!

Ringde Fitzpatrick i TÀby... Greg Fitzpatrick hade slutat dÀr pÄ 80-talet...

Enligt den jag pratade med skulle en ny laddning frÄn USA komma tidigast pÄ fredag. Hur den som gjorde det kunde lova att skicka en för tre veckor sen kunde han inte svara pÄ, tvÄ av de som jobbade dÀr var lediga.

NÀr jag tittade pÄ Thomann sÄg jag just detta att man för samma pris Àven kan fÄ med detta:

1 x Universal Audio UAD-2 Satellite Duo Bundlevers

http://www.thomann.de/se/universal_audio_la610_mkii_uad2_sat_duo_bdl.htm

Àr det ett ljudkort eller vad? Inget jag behöver, men det gÄr ju sÀkert lÀtt att sÀlja om det Àr ett Universal Audio...

Postat

Det dÀr Àr ett processorkort som du kan köra universal audio pluggar pÄ.

Jag avrÄder dig att börja anvÀnda det, annars kommer du bli lÄst att köra deras dynga. Som dessutom Àr svÄrsÄlt.

Jag vet att du inte Àr en pluggfanatiker och dÄ Àr det poÀnglöst att köpa det.

Dyr dÄlig hÄrdvara och bra dyra pluggar Àr precis vad det Àr.

Postat

UAD-DUO Àr ett FX/processorkort som kör Universal Audios egna pluggar i ditt DAW system utan att belasta datorn. Idag med billiga processorer samt minneskapslar i datorerna Àr det inte lika sjÀlvklart som nÀr jag köpte mitt första kort 98. Men pluggarna lÄter ofantligt bra och har mÄnga bra emuleringar pÄ hÄrdvara, typ STUDER A800 24ch bandspelare.

Med kortet/satellit medföljer nÄgra kompressorer samt Eq. Men som du sÀger gÄr de att sÀlja och man sparar nÄgon 1000 lapp pÄ sin LA60MKII

Detta ingÄr Àven i paketet frÄn MUG, som de har för 13300:-

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Nilsson kan inte trycka in kortet i sin porta. 😉

Om han tar fram ilskan och tĂ€nker pĂ„ Fitzpatrik sĂ„ ska man aldrig sĂ€ga aldrig. 😆 NĂ€ fy fan för sĂ„nt hĂ€r och dröjsmĂ„l och lögner. Man blir sĂ„ jĂ€vla förbannad pĂ„ sĂ„nt. Det visar att de inte har nĂ„gra höga tankar om kunder. Har slutat handla i svenska butiker förutom plektrum och strĂ€ngar ibland om jag Ă€r helt utan och behöver. Men det Ă€r bara i nödfall jag köper strĂ€ngar i butik. Dyrt Ă€r det ocksĂ„ i jĂ€mförelse. Skulle inte göra mig nĂ„got om de allra flesta gick omkull.

Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det dÀr Àr ett processorkort som du kan köra universal audio pluggar pÄ.

Jag avrÄder dig att börja anvÀnda det, annars kommer du bli lÄst att köra deras dynga. Som dessutom Àr svÄrsÄlt.

Jag vet att du inte Àr en pluggfanatiker och dÄ Àr det poÀnglöst att köpa det.

Dyr dÄlig hÄrdvara och bra dyra pluggar Àr precis vad det Àr.

NÀ det finns ingen anledning att göda ockrarna UAD. Deras pluggar var bÀttre Àn de allra flesta förut men inte idag och hosta upp flera tusen för en dongel för att kunna köra tillrÀckligt med pluggar för en hel mix? Aldrig

Redigerat av Die Hard
Postat (redigerat)

Köpte en CME UF-8:a (antagligen ett av de första exen) för en massa Är sen pÄ Freddans Musik, via Fitzpatrick naturligtvis. Fel pÄ pitch bend-hjulet, eller snarare mjukvaran, dÄ tonerna inte stÀllde sig pÄ normal pitch nÀr hjulet var i "noll-lÀge". Ringer Fitzpatricks support, eftersom det var enklare Àn att gÄ via kompisarna pÄ Freddans, snackade med en kille pÄ "supporten" och fick ett trevligt bemötande och ett snabbt svar om att det var fel pÄ nÄn modul i keyboarden som var enkel att byta, och som han skulle skicka (gratis) efter att ha fÄtt min adress.

Har inte sett till nÄn "modul" Ànnu ( och det var vÀl sju-Ätta Är sen). Kundservice, ett skÀmt.

Jobbar sjÀlv inom service-branschen och försöker alltid att göra mitt yttersta för att kunden ska vara nöjd. Lovar du nÄgot, ska du f-n hÄlla det!!

Och andra sidan Àr det dags att kassera CME:n nu och köpa nytt.

Redigerat av Sleap
Postat

Om priset för en UA 610 med eller utan kortet Àr det samma borde jag vÀl fÄ med ett sÄnt.

O vaddÄ, Àr en UA LA-610mkll en dÄlig hÄrdvaruburk? Det tror jag inte...

Mycke skit nu.... Men nu ska jag Äka o repa inför en konsert med bara mina lÄtar 12te okt. BÄde jag o medmusikerna Àr peppade som f-n.

Postat

Men nu ska jag Äka o repa inför en konsert med bara mina lÄtar 12te okt. BÄde jag o medmusikerna Àr peppade som f-n.

Det gör du helt rĂ€tt i, Nilsson. Musik helar. 😉
Postat (redigerat)

Bummer pĂ„ kanalstripen dĂ€r, Nilsson 🙁 Segt nĂ€r det fuckar ur och jag förstĂ„r din ilska.

Har bara varit i kontakt med Fitzpatrick tvĂ„ gĂ„nger (och det var lĂ€nge sedan). Hade dels lite frĂ„gor ang rackchassi till min stationĂ€ra Racktone-dator samt ett boost-kit. Fick ett snabbt (mail)svar (och Ă€ven över telefon) frĂ„n deras kundsupport och upplevde dem som tillmötesgĂ„ende, hjĂ€lpsamma och trevliga 🙂 Nu vart det aldrig av att jag fixade det dĂ€r rackchassit och boost-kitet men men...

Ånyo, det hĂ€r var ju nĂ„gra Ă„r sedan och det Ă€r ju fullt möjligt att deras support har chanserat men dĂ„ fick jag bra hjĂ€lp av dem 😑

VĂ€nligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
Die Hard (oregistrerad)
Postat

O vaddÄ, Àr en UA LA-610mkll en dÄlig hÄrdvaruburk? Det tror jag inte...

NÀ den Àr sÀkert kanon. Det var sjÀlva UAD kortet jag och KWS gnÀllde om.

Postat

NÀ den Àr sÀkert kanon. Det var sjÀlva UAD kortet jag och KWS gnÀllde om.

Dyr dÄlig hÄrdvara skrev KWS... Ljudkortet ville jag nog ha ÀndÄ. GÄr vÀl att sÀlja i oöppnad kartong för halva priset.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.