Jump to content
Annons

Gäst

Recommended Posts

Annons

Jag tror jag har liknande prylar som dom flesta svennar har hemma. En medel bra systemkamera, En enkalre handycam och smartphome En svenne-PC med hyfsad uppkoppling , så jag kunnat hämta allt i mjukvaruväg som jag behöver, det mesta finns ju där ute cyberrymden. Det är klart att jag förfinat utrusningen lite vad det gäller ljudbiten, typ bättre ljudkort mm. Fantasin och envisheten är ju faktiskt också en gratisprodukt som man kan använda sig av vid behov, eller om det tryter i pluskan:-) Även kunskapen i att någorlunda behärska ljud och bild går att nöta in gratis, (övning ger träning) Jag var med på den tiden vi spelade in på rullbandare/kassettband, då var det svårt, nu är det ju rena barnleken att slänga ihop nåt med färdiga ljudmoduler, samplingar mm, typ klippa och klistra och sno, vilket funkar bra även i videoredigering nu för tiden.

"Redan på den gamla goda tiden var det bättre förr"

PS: Har en kompis som spelar golf på fritiden, Där snackar vi snuskigt mycket pengar för att få denna lilla boll i luften!!! Allt är relativt...

Redigerat av Arne Lindroth
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fastnat för "Sony Vegas Studio 10" Tror det finns trial versioner om du vill prova. glöm inte det gröna lakanet från Ikea om du skall ge dig på greenscreen "chroma key" Det är skit kul!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror Iphone kör med *.mov vilket borde funka, men jag är inte helt säker, prova!

Jag vill gärna passa på att tacka för visat intresse, Alltid kul att få lite feedback och även lite beröm förstås, då blir jag glad och inspirerad att göra mer musik. Jag har lyssnat på det du gjort, det är riktigt fina grejer, låter jätte bra tycker jag, härligt lir. Jag kommer med största sannolikhet redan nästa år flytta ut på landet där jag och min fru redan nu har börjat skissat på ideer till att bygga någon form av "StudioPub" En viktig delplan i det hela är att hitta duktiga musiker som vill vara med att utveckla mina låtar. Jag kommer även vara öppen för andra förslag. Denna pub skall främst vara ett ställe för inbördes beundran , oss musiker emellan. Kanske kan utvecklas till ett riktigt live forum för musiker, där det isåfall enligt mina beräkningar ständigt kommer att finnas otroligt goda möjligheter att spela in, testa nya prylar,att kunna mixa och trixa för att sysselsätta oss som är inbitna inspelningsnördar. Förhoppningsvis har jag redan hittat en super duktig dragspelare, dom växer ju inte på trän i dessa hiphop tider! Så håll kållen på utvecklingen på blosboda.se framöver, vi kanske kan träffas och jamma någon gång, ingenting är omöjligt... 😉

PS: Det kommer alltid finnas nybryggt kaffe 😎

PS2: Det kanske blir bäst att inte blanda in proffsen, det blir så jävla dyrt och krångligt, dessutom kommer man förmodligen bli blåst. Detta är ett uppror från en hobbymusiker som vill höja kvalite´n på svensk musik Det nya slagordet är "Varför dricka sand när det finns vatten" 😱

Redigerat av Arne Lindroth
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag samarbetar gärna med dig, hörs direkt att du är speleman ut i fingerspetsarna, humoristisk sådan dessutom! 😄 Tveka inte att höra av dej! Jag ska köpa Sony Studio vegas - skitfräckt! 😛 Jag sitter just nu och lyssnar på mitt första internet collab "Mitt fel blues" tillsammans med Lars Wahlstöm, finns på ljudmolnet, oerhört inspirerande när man träffar rätt människor! Den kommer att dyka upp här på forumet inom kort! Ha det bäst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...