Jump to content
Annons

Någon expert på Sibelius som kan hjälpa mig?


jontah

Recommended Posts

Hej!

Har precis börjat använda mig av Sibelius 7. Inte för att använda det till att skriva in noter, utan för att enbart läsa noter.

Det jag undrar/måste ha hjälp med är:

1. Hur gör jag så att jag kan spela fritt på pianot UTAN att sibelius registrerar vad jag spelar? Eftersom jag vill kunna spela dem tonerna som står på notbladet i Sibelius 7.

2. Hur stänger jag av ljudet HELT och HÅLLET i Sibelius? jag vill inte ha något ljud alls i Sibelius. Anledningen till att jag inte vill ha ljud i Sibelius är för att jag kommer ha Cubase 7 öppet i bakgrunden så att jag kan spela via ett plugin jag har loadat där. Anledningen till att jag vill köra Cubase 7 istället för sibelius och loada pluginet där är för att jag har problem med sustain pedalen. Jag har fixat detta i Cubase 7 via en "transformer", det är en inställning som jämnar ut CC värdet och gör så att det funkar att lira med sustain pedalen.

Så hur gör jag detta? jag vill liksom enbart använda sibelius som en "browser", inte som en score machine typ.

Väldigt tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Klicka på tangenten m. Då får du nog upp mixern i sibelius och kan tysta spåren. Så va det i gamla version 6 iaf.

Mvh

Anders

Great stuff! Tusen tack Anders 🙂

Sedan undrar jag hur man stänger av så att den liksom inte fångar upp allt jag spelar? nu när jag spelar så skriver den in alla noter för dem tangenterna jag lirar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...