Jump to content
Annons

Yamaha dtxplorer


hnas

Recommended Posts

När jag ansluter mitt Yamahadtxplorer via midi kabel till EZdrummer blandar den ihop signalerna. bastrumman låter som virveln, pukan låter om cymbalen osv. Hur löser jag detta. Jag har försök läsa manualen men är dålig på fack engelska och förstår inte så mycket. Kan någon hjälpa till ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är ett vanligt nybörjarproblem. Du måste para ihop rätt midinummer med den artikulation du vill ha. Baskaggen ligger med ett midinummer och ska trigga kaggen i EZ etc. Antingen så ändrar du detta i mjukvaruprogrammet via en "learn"-funktion, eller genom att skriva in midi note number, eller så får du göra en preset i din trummodul där du byter midi note number på respektive slagyta tills den triggar rätt ljud.

Eller så kanske det redan finns en s.k midi note mapping färdig i EZ drummer som du kan välja direkt så att de svarar mot varandra. Kan inte EZ så bra nuförtiden då jag använder Superior.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret JohnRick. Då återstår bara hur jag skall klura ut hur man gör detta. Finns fina Yutubeklipp om hur man gör i Logic och i Superior drummer men inget hur man gör i EZ eller garageband. Mudulen på mitt DTexpress har jag grymt svårt att förstå mig på. Du vet inte om någon "idiotsguide" någonstans ? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...