Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja, jag har letat efter en distressorplugg ganska lÀnge nu och hittade den hÀr av en slump:

http://cocellproduct...ssorplugin.html

(mac 32bit+64bit AU + VST - Windows 32bit+64bit vst)

Den hÀr pluggen lÀr vara ganska eftertraktad hÀr, har bara arbetat med emuleringen frÄn min gamla Liquid Mix (den hade till 3 st emuleringar, en för varje lÀge) och kommer ihÄg att jag gillade den som skitig trumbus-kompressor och för bas. Den Àr gratis men Àr frÄn början ett kickstarter-projekt (dvs, försöker fÄ in finansiering genom donationer). Tycker ÀndÄ det Àr bra att stödja sÄdana hÀr projekt sÄ jag kastar nog över en hundring eller sÄ.

MÄlet med pluggen Àr att lÀgga till nÄgra fler rattar (bl a en brit-knapp frÄn 1176-kompressorna), ge den ett nytt grafiskt interface och framför allt att fÄ den att lÄta som hÄrvaran.

http://www.kickstart...-vst-au-plug-in

Citat

What the Money is For

I'll donate my time to develop and support the plug-in. Your backing will help cover out-of-pocket costs, including the following:

• Help desk & knowledge base hosting service fees.
  • Hire a Graphic Designer
  • Hire a DSP Engineer
  • Focus even more time and energy on this project. The more money I get, the more time I can focus on this.
  • Food. I like to eat at least two meals a day. so I need funds in order to devote 110% of my day on this project.

Redigerat av hwasser
Annons
Meidenberg (oregistrerad)
Postat

Mailade om att hjÀlpa honom med den grafiska biten, alltid nÄgot. Sitter ju ÀndÄ och matar ut liknande grejer för skojs skull...

Postat
  On 2013-08-11 at 12:58 sa Terror:

disfront_big.jpg

Jaha, Àr det ett modellnamn pÄ en kompressor?

Postat (redigerat)
  On 2013-08-11 at 18:25 sa Terror:

Du mĂ„ste vĂ€l veta vad en Distressor-kompressor Ă€r? 😼 AnvĂ€nds flitigt inom metal bland annat. Bra för sĂ„ng, trummor och bass!

http://www.thomann.d..._distressor.htm

RÀtta mig om jag har fel, men tror Stressor ska emulera en EL-8 - 500 Rackenhet. AlltsÄ inte den klassiska distressorn. Avvaktar sjÀlv med att testa den dÄ jag vÀntar pÄ nÄgra uppdateringar som ska förbÀttra pluggens grÀnssnitt och ljud.

/Jon

Redigerat av Yllet
Postat (redigerat)
  On 2013-08-11 at 18:32 sa SadamJR:

Är inte Distressor en digital burk? Verkar dyrt.

Nej, det Ă€r en analog kompressor. Visserligen kan den anvĂ€ndas till att "emulera" tex en LA2A eller en 1176, men det gör den inte digital för det 🙂

/Jon

Redigerat av Yllet
Postat
  On 2013-08-11 at 18:34 sa Yllet:

Nej, det Ă€r en analog kompressor. Visserligen kan den anvĂ€ndas till att "emulera" tex en la2a eller en 1176, men det gör den inte digital för det 🙂

/Jon

Ja dÄ sÄ.

Postat
  On 2013-08-11 at 18:30 sa Yllet:

RÀtta mig om jag har fel, men tror Stressor ska emulera en EL-8 - 500 Rackenhet. AlltsÄ inte den klassiska distressorn. Avvaktar sjÀlv med att testa den dÄ jag vÀntar pÄ nÄgra uppdateringar som ska förbÀttra pluggens grÀnssnitt och ljud.

/Jon

jag uppfattade det att det var den klassiska kompressorn?? kanske har fel.

Postat (redigerat)
  On 2013-08-11 at 18:32 sa SadamJR:

Är inte Distressor en digital burk? Verkar dyrt.

Digital burk??? Vad menar du? En dator?

Du mĂ„ste vĂ€l veta vad en Distressor-kompressor Ă€r? 😼 AnvĂ€nds flitigt inom metal bland annat. Bra för sĂ„ng, trummor och bass!

http://www.thomann.d..._distressor.htm

Distressorn har vÀl inget med metal att göra? AnvÀnds lika mycket för kÄntry. Det Àr ingen metalkompressor. Ville bara pÄpeka att det Àr missvisande information, den anvÀnds minst lika flitigt inom pop eller all musikproduktion.
  On 2013-08-11 at 18:30 sa Yllet:

RÀtta mig om jag har fel, men tror Stressor ska emulera en EL-8 - 500 Rackenhet. AlltsÄ inte den klassiska distressorn. Avvaktar sjÀlv med att testa den dÄ jag vÀntar pÄ nÄgra uppdateringar som ska förbÀttra pluggens grÀnssnitt och ljud. VadÄ en 500-rackenhet? Ska den emulera deras tomma 2-slot-rackenhet?

/Jon

Distressorn Àr en digitalt kontrollerad analog kompressor.

Redigerat av evilrocker
Postat
  On 2013-08-11 at 20:33 sa evilrocker:

DÄ trodde du fel. LÀs pÄ tillverkarens sida sÄ behöver du inte tro.

Dator, mÄr du inte bra?

Postat

http://www.thomann.de/gb/empirical_labs_el8_x_distressor.htm

Nej, det visste jag inte, men nu vet jag. Anledningen till att jag frÄgade var för att jag undrade om det var ett beteckningsnamn pÄ en speciell effekt.

Vad Àr sÄ speciellt med just den hÀr kompressorn?

Postat (redigerat)
  On 2013-08-12 at 03:39 sa D Vibe:

Nej, det visste jag inte, men nu vet jag. Anledningen till att jag frÄgade var för att jag undrade om det var ett beteckningsnamn pÄ en speciell effekt.

Vad Àr sÄ speciellt med just den hÀr kompressorn?

Den Àr vÀl inte mer speciell Àn en 1176. Den lÄter bra helt enkelt. Speciellt pÄ metalsÄng om du frÄgar mig. Vet att Andy Sneap Àr ett fan ocksÄ.

Redigerat av Moderatorn
HÄll god ton. /mod
Postat
  On 2013-08-11 at 19:53 sa evilrocker:

Digital burk??? Vad menar du? En dator?

Distressorn har vÀl inget med metal att göra? AnvÀnds lika mycket för kÄntry. Det Àr ingen metalkompressor. Ville bara pÄpeka att det Àr missvisande information, den anvÀnds minst lika flitigt inom pop eller all musikproduktion.

Distressorn Àr en digitalt kontrollerad analog kompressor.

Jag sa vÀl aldrig att det var en metalkompressor?! LÀs om lÀs rÀtt. Om jag sÀger att en viss bas anvÀnds ofta vid spelning av jazz, sÄ sÀger jag inte att det Àr en jazzbas. SkÀrp dig.

Postat
  On 2013-08-12 at 04:36 sa Terror:

Den Àr vÀl inte mer speciell Àn en 1176. Den lÄter bra helt enkelt. Speciellt pÄ metalsÄng om du frÄgar mig. Vet att Andy Sneap Àr ett fan ocksÄ.

Har du inte fÄtt knulla pÄ lÀnge eller? Verkar jÀvligt grinig..

On 2013-08-12 at 04:39 sa Terror:

Jag sa vÀl aldrig att det var en metalkompressor?! LÀs om lÀs rÀtt. Om jag sÀger att en viss bas anvÀnds ofta vid spelning av jazz, sÄ sÀger jag inte att det Àr en jazzbas. SkÀrp dig.

Jösses förlĂ„t, det dĂ€r var tydligen ett kĂ€nsligt Ă€mne... Äger du en distressor sjĂ€lv? Jag gör det. Jag tycker bara att du fick det att lĂ„ta som det Ă€r en kompressor som Ă€r vanlig hos metalband vilket jag tyckte kan vara missvisande. SĂ„ att inte andra undviker denna fina pjĂ€s efter dom lĂ€st det inlĂ€gget bara för att dom behöver en grym kompressor till t ex pop. Men skitsamma det Ă€r vĂ€l inte hela vĂ€rlden. Och om du lĂ€ser vad som har skrivits sĂ„ kanske du tĂ€nker om angĂ„ende vem som Ă€r grinig, inte Ă€r det jag. 🙂

• Gilla 3
Postat
  On 2013-08-12 at 08:37 sa evilrocker:

Jösses förlĂ„t, det dĂ€r var tydligen ett kĂ€nsligt Ă€mne... Äger du en distressor sjĂ€lv? Jag gör det. Jag tycker bara att du fick det att lĂ„ta som det Ă€r en kompressor som Ă€r vanlig hos metalband vilket jag tyckte kan vara missvisande. SĂ„ att inte andra undviker denna fina pjĂ€s efter dom lĂ€st det inlĂ€gget bara för att dom behöver en grym kompressor till t ex pop. Men skitsamma det Ă€r vĂ€l inte hela vĂ€rlden. Och om du lĂ€ser vad som har skrivits sĂ„ kanske du tĂ€nker om angĂ„ende vem som Ă€r grinig, inte Ă€r det jag. 🙂

Det var sÀttet du sa det pÄ, och att du pÄstod saker jag inte sagt. FörlÄt, inte sovit inatt och gillade inte att börja morgonen med ett "pÄhopp".

Postat
  On 2013-08-12 at 09:55 sa Terror:

Hur lugnt som helst! Det var absolut inget pĂ„hopp, allt jag skriver Ă€r vĂ€nligt skrivet, om jag Ă€r surig sĂ„ brukar jag strunta i att skriva nĂ„got. 🙂

Postat
  On 2013-08-12 at 13:37 sa evilrocker:

Hur lugnt som helst! Det var absolut inget pĂ„hopp, allt jag skriver Ă€r vĂ€nligt skrivet, om jag Ă€r surig sĂ„ brukar jag strunta i att skriva nĂ„got. 🙂

Jag var vÀldigt grinig imorse, du hade rÀtt haha.

Men det jag menade var att de Ă€r en favorit bland metallhuvun' som jag varit i kontakt med. MĂ„nga rekommenderar just Distressorn för metalvocals. Men som sagt, jag Ă€r fullt medveten att den anvĂ€nds bĂ„de hĂ€r och dĂ€r.. ville bara tipsa (vem det nu var som undrade) att den Ă€r en utav favoriterna bland metalfolk 🙂 That's all.

• 5 mĂ„nader senare...
Postat
  On 2013-08-12 at 04:36 sa Terror:

Jo terror den Àr och kan ganska jÀvla mkt mer Àn en 1176, herregud det var en slump att jag fann denna trÄd, otroligt att det finns folk hÀr som inte vet vad det Àr, en del som dessutom gillar att köra besserwisserstilen rÀtt hÄrt i andra Àmnen hööööö....hmmmmm...

Postat
  On 2014-01-19 at 21:17 sa Roine:

En del som dessutom gillar att köra besserwisserstilen rÀtt hÄrt i andra Àmnen hööööö....hmmmmm...

En sjÀlvbiografi eller!

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.