Jump to content
Annons

Hur bra är Lynx aurora 16 i dagsläget?


Jon Rinneby

Recommended Posts

Annons

Hej Jon.

FF400 har bättre omvandlare än FF800 och om du bara kör plugins när du mixar, dvs inte går ut analogt igen, så tror jag du inte kommer att uppskatta bytet då det inte kommer att höras ngn betydlig skillnad. Om du däremot går ut analogt mkt under din mixprocess så är situationen en annan, Lynx omvandlare har mkt bra ljudkvalité. Kan inte uttala mig om dess drivrutiner/stabilitet tyvärr.

/Tompa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jon.

FF400 har bättre omvandlare än FF800 och om du bara kör plugins när du mixar, dvs inte går ut analogt igen, så tror jag du inte kommer att uppskatta bytet då det inte kommer att höras ngn betydlig skillnad. Om du däremot går ut analogt mkt under din mixprocess så är situationen en annan, Lynx omvandlare har mkt bra ljudkvalité. Kan inte uttala mig om dess drivrutiner/stabilitet tyvärr.

/Tompa

Du har säkert helt rätt. Blir nog till att försöka sälja Monitorerna istället. Tack för svar.

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade gjort bytet, jobbar uteslutande på Lynx sen bra många år själv, men håller i mångt & mycket med Kjubeis - arbetar du mycket mot analogt så är skillnaden enorm, arbetar du helt med plugins så går det inte att garantera hur stor skillnad du kommer märka av. Det är väldigt individuellt & påverkas dessutom en hel del av övrig medlyssning & rum :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag hade gjort bytet, jobbar uteslutande på Lynx sen bra många år själv, men håller i mångt & mycket med Kjubeis - arbetar du mycket mot analogt så är skillnaden enorm, arbetar du helt med plugins så går det inte att garantera hur stor skillnad du kommer märka av. Det är väldigt individuellt & påverkas dessutom en hel del av övrig medlyssning & rum :-)

Så att kortet har 7 år på nacken spelar ingen roll menar du? 🙂 Vi lever i en tid där tekniken utvecklas och förbättras i en rasande takt, så även AD/DA. För övrigt har jag väldigt bra lyssning/rum.

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

En aspekt är att Auroran står nog högre i status och anseende än nyare RME gör, än idag. Kan ha en mindre betydelse för de potentiella kunder som dömer efter utrustning. Gammal Ferrari står nog högre i kurs än nyaste Toyotan. Ytlig aspekt, men en aspekt ändå ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...