Jump to content
Annons

mikrofon kittlar i läpparna


JJMusik

Recommended Posts

kör dator och ljudkort i ojordat uttag - märkte idag att om jag har min dynamiska beta 57a inkopplad i ljudkortet, och micken i ett stativ så kittlar det i läpparna och området kring munnen - typ kittlar/sticks lite. Antar att det är någon kryp- eller läckström som jag känner. Om jag tar i micken med ena handen försvinner fenomenet i princip - så självklart har det något med jordning. Är det någon fara tror ni? Kan ström i så liten omfattning vara farlig för kroppen på något sätt - i långa loppet eller något? har ingen aning... har inte vi människor lite ström naturligt i kroppen också? sorry att jag inte kan göra radändringar - det är en Explorer 10/studioforum -bugg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det beror säkert på att det inte är jordat. Det är förmodligen inte farligt förrän du samtidigt tar i ett element - eller om det blir något annat elfel i huset... Skulle absolut rekommendera att du tar dit en elektriker som får dra fram skyddsjorden till det aktuella rummet.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...