Jump to content
Annons

Uozon

Recommended Posts

Jag har tänkt att kanske köpa ett par högtalare för PA men svårt att veta vilka som passar mina behov.

Behov

  • Bra ljud
  • Moderna ingångar
  • Tål att spela högt med om man vill
  • Kan användas utomhus dvs. inte ömtåliga
  • Någorlunda portabla
  • Inte kosta en hel månadslön

Har kollat in några olika högtalare via prisjakt.se och 4 Sound. Mest Behringer och de verkar ha schyssta priser på sina modeller i all fall. Passade på kolla lite snabbt på 4 Sound för några dagar sen tyckte de flesta högtalare var lite stora. Ett par som passade min budget var Behringer 212XL. Det väger inte heller jättemycket vilket jag gillar.

Några tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Behringer-högtalarna har såvitt jag vet alldeles utmärkt ljud. Det man använt för att pressa priset är nog framför allt kvalitetskontrollen. D v s, är du beroende av att dom ska funka på gig fyra gånger i veckan året om är det nog lönt att satsa på något dyrare.

Om ni däremot giggar betydligt mer sällan och tror att en högtalare som plötsligt lägger av inte innebär någon katastrof så är det bara att köra på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behringer-högtalarna har såvitt jag vet alldeles utmärkt ljud. Det man använt för att pressa priset är nog framför allt kvalitetskontrollen. D v s, är du beroende av att dom ska funka på gig fyra gånger i veckan året om är det nog lönt att satsa på något dyrare.

Om ni däremot giggar betydligt mer sällan och tror att en högtalare som plötsligt lägger av inte innebär någon katastrof så är det bara att köra på.

Okej, ska inte användas 4 ggr i veckan till gig. Men vad framtiden kommer vet man inte men de löser man då,

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, ska inte användas 4 ggr i veckan till gig. Men vad framtiden kommer vet man inte men de löser man då,

Precis, att köpa något som täcker upp alla eventuella framtida behov blir nog både svårt och väldigt dyrt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...