Måsart Postat 16 juli 2013 Trådstartare Dela Postat 16 juli 2013 "My name is Lincoln" från filmen The Island (2005). Det här låter nästan mer Avatar än det faktiska Avatarsoundtracket, haha! James Horner lär ha lyssnat rätt friskt på det här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
whaatswe Postat 16 juli 2013 Dela Postat 16 juli 2013 Måste ju nog säga att de här är min favorit just nu! http://www.youtube.com/watch?v=64tL1gz-1YY Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 16 juli 2013 Dela Postat 16 juli 2013 (redigerat) http://youtu.be/4mb0Wpsfjks Lite förvånad att ingen postat ovanstående än. Jag glömde bort att posta den, väldigt väldigt bra. Helt klart 10 i topp. Redigerat 16 juli 2013 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MikeDegero Postat 16 juli 2013 Dela Postat 16 juli 2013 Resident Evil Tomandandy - Tokyo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uozon Postat 16 juli 2013 Dela Postat 16 juli 2013 De två bästa är Blade Runner 1492: Conquest of Paradise Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 17 juli 2013 Dela Postat 17 juli 2013 Den här låten ligger kvar i mig av någon anledning. Om ni sett filmen förstår ni kanske varför. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 17 juli 2013 Dela Postat 17 juli 2013 Den här låten ligger kvar i mig av någon anledning. Om ni sett filmen förstår ni kanske varför. Hehe den och cannibal ferox, minns så väl Varningstexten innan filmen börjar The following feature is one of the most violent films ever made. There are at least two dozen scenes of barbaric torture and sadistic cruelty graphically shown. If the presentation of disgusting and repulsive subject matter upsets you, please do not view this film. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Meidenberg (oregistrerad) Postat 17 juli 2013 Dela Postat 17 juli 2013 "My name is Lincoln" från filmen The Island (2005). Det här låter nästan mer Avatar än det faktiska Avatarsoundtracket, haha! James Horner lär ha lyssnat rätt friskt på det här... http://www.youtube.com/watch?v=KB-yv-Yt6kQ ^^Den är hur bra som helst, klart en favorit. Gillar såklart alla som Hellfog postade med, pampigt. Av någon anledning så gillar jag soundtracken till Ryan Goslings nyaste filmer, men det är inget jag skulle lyssna på utan att se på filmerna samtidigt, passar bra på nått sett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 17 juli 2013 Dela Postat 17 juli 2013 Filmer med bra musik är ju bla The Comitments men det är ju inte filmmusik. 🙂 annars tänkte jag på streets of fire, vet inte om musiken är special skriven för filmen eller om de valt bra musik, Tarrantinos pulp fiction har ju också bra ´musik men det är ju också väl valda låtar som passar i filmen. Ulf Dageby har gjort filmusik till "ett anständigt liv" som är riktigt bra. Blasters gör några bra låtar i filmen också denna gillar jag också: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 17 juli 2013 Dela Postat 17 juli 2013 Innan Memphis dyker upp och fyller tråden med Zimmer-prylar delar jag med mig av lite musik från film som jag fastnat för. Örnnästet. http://www.youtube.com/watch?v=8XKGhG0W0LQ Midnight Express. Giorgio Moroder - Chase. Hade lika gärna kunnat välja Love's Theme eller just "Midnight express" här men det fick bli Chase. http://www.youtube.com/watch?v=Akyx5iu_z8Y Brokeback mountain. http://www.youtube.com/watch?v=OjSTiUgsEpU Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 17 juli 2013 Dela Postat 17 juli 2013 ^^Den är hur bra som helst, klart en favorit. Gillar såklart alla som Hellfog postade med, pampigt. Av någon anledning så gillar jag soundtracken till Ryan Goslings nyaste filmer, men det är inget jag skulle lyssna på utan att se på filmerna samtidigt, passar bra på nått sett. Den är bra men inte, ens närheten lika bra som Transformers. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Meidenberg (oregistrerad) Postat 17 juli 2013 Dela Postat 17 juli 2013 (redigerat) Den är bra men inte, ens närheten lika bra som Transformers. Gillar nog "Dark knight" mest av dom du posta 🙂 Den här tröttnar jag aldrig på "chevaliers de sangreal" www.youtube.com/embed/1Vv9-7q2Kqc Edit: f*n embedar den inte för nu då.. Redigerat 17 juli 2013 av Meidenberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 17 juli 2013 Dela Postat 17 juli 2013 Men vänta lite... fanns det inte en liknande tråd ? Slog mig nu haha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 9 oktober 2013 Trådstartare Dela Postat 9 oktober 2013 (redigerat) The Thin Red Line (1998); http://www.youtube.com/watch?v=5bUyM2txsok Redigerat 9 oktober 2013 av Måsart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Essiah Postat 9 oktober 2013 Dela Postat 9 oktober 2013 Harry Potter And The Goblet Of Fire. http://www.youtube.com/watch?v=ozBOHxoD-cs Ett mästerverk utan dess like. Inte den mest avancerade av soundtracks, men ljudet går så bra ihop. Less is more som man brukar säga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gerterface Postat 9 oktober 2013 Dela Postat 9 oktober 2013 Är förvånad att ingen har länkat The Imperial March ännu. Ganska gammal men den passar så bra in på Dödsstjärnan att jag får rysningar varje gång! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kakelugn Postat 9 oktober 2013 Dela Postat 9 oktober 2013 Vet ej om denna varit uppe tidigare men helt klart en värdig kandidat. speciellt när manskören kommer in 1.20 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vmbr Postat 9 oktober 2013 Dela Postat 9 oktober 2013 Tycker inget slår requiem for a dream 😱 fruktansvärt mäktigt. http://www.youtube.com/watch?v=i5Kwf_nNmGI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 22 januari 2014 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2014 (redigerat) Barndomsminnen så det heter duga! Fortfarande svinbra... http://www.youtube.com/watch?v=RfojCuaH5XI Redigerat 22 januari 2014 av Måsart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Erik dP Postat 22 januari 2014 Dela Postat 22 januari 2014 Alien (den första). Nu var det ett tag sedan, och soundtracket ska väl mer betraktas som spänningshöjande musik snarare än låtar om jag minns rätt. Men bara musiken var läskig. Sedan finns ju också soundtrack med låtar som ovan nämnda "Streets of fire". På den skivan finns väl ingen av Ray Cooders bakgrundsmusik, utan bara hela låtar. Gillar där främst "Tonight is what it means to be young" av Jim Steinman: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 22 januari 2014 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2014 (redigerat) Jag sitter och funderar över vilken av dom stora "Hollywoodkompositörerna" som är min favorit. Det lutar för tillfället åt Hans Zimmer. I princip allt han rör vid blir ju fantastiskt bra. Många anser ju annars John Williams vara den stora nestorn i filmmusiksammanhang. Har ni någon favoritkompositör? Redigerat 22 januari 2014 av Måsart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gerterface Postat 22 januari 2014 Dela Postat 22 januari 2014 Jag sitter och funderar över vilken av dom stora "Hollywoodkompositörerna" som är min favorit. Det lutar för tillfället åt Hans Zimmer. I princip allt han rör vid blir ju fantastiskt bra. Många anser ju annars John Williams vara den stora nestorn i filmmusiksammanhang. Har ni någon favoritkompositör? Min favorit är John Williams, men tycker det finns oerhört många bra (Zimmer, Jablonsky, Gregson Williams, Newman, Elfman osv..). Det som gör att jag gillar John Williams över Zimmer är deras sätt att skriva. Tycker Williams använder sig mer av melodier för att skapa olika stämningar, medans Zimmer använder mycket olika ljudeffekter och annat liknande. Inget är rätt eller fel, men jag föredrar det första! På senare år tycker jag Williams har lyckas kombinera de två sätten rätt så bra (han har lärts sig lite mer modern teknik, hehe). Men som sagt, oerhört många duktiga! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 22 januari 2014 Dela Postat 22 januari 2014 Den som är mest allround tycker jag är Randy Newman. Har har gjort allt från instrumental musik i många olika stilar, han har en egen solokarriär och han har skrivit flera rena hitlåtar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 22 januari 2014 Dela Postat 22 januari 2014 Mina favorit kompositörer: Hans Zimmer och Steve Jablonsky. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 22 januari 2014 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2014 (redigerat) Min favorit är John Williams, men tycker det finns oerhört många bra (Zimmer, Jablonsky, Gregson Williams, Newman, Elfman osv..). Det som gör att jag gillar John Williams över Zimmer är deras sätt att skriva. Tycker Williams använder sig mer av melodier för att skapa olika stämningar, medans Zimmer använder mycket olika ljudeffekter och annat liknande. Inget är rätt eller fel, men jag föredrar det första! På senare år tycker jag Williams har lyckas kombinera de två sätten rätt så bra (han har lärts sig lite mer modern teknik, hehe). Men som sagt, oerhört många duktiga! Förstår vad du menar! Jag föredrar Zimmer för hans ofta väldigt enkla melodier. Ta "Time" från Inception-soundtracket till exempel, den består av 4 ackord som harvar runt i 5 minuter. Enkelt och otroligt effektfullt. John Barry och James Horner är också värda att nämnas i sammanhanget. Extremt duktiga. Redigerat 22 januari 2014 av Måsart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gerterface Postat 27 januari 2014 Dela Postat 27 januari 2014 (redigerat) Förstår vad du menar! Jag föredrar Zimmer för hans ofta väldigt enkla melodier. Ta "Time" från Inception-soundtracket till exempel, den består av 4 ackord som harvar runt i 5 minuter. Enkelt och otroligt effektfullt. John Barry och James Horner är också värda att nämnas i sammanhanget. Extremt duktiga. Håller med! Time är en helt otroligt rörande låt, men samtidigt skriven så simpelt. Det krävs ett geni för att göra något så bra utav något så enkelt. 🙂 Redigerat 27 januari 2014 av Gerterface Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 27 januari 2014 Dela Postat 27 januari 2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 8 februari 2014 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2014 (redigerat) Alan Menken har spottat ur sig ett par hits genom åren, karln har ju för fan tonsatt en hel generations barndom. Han har vunnit 8 Oscars...! Rätt bra jobbat. http://www.youtube.com/watch?v=m-WhOZZstiU Redigerat 8 februari 2014 av Måsart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sylvia (oregistrerad) Postat 8 februari 2014 Dela Postat 8 februari 2014 Tjenixen, det finns ju massvis med både gamla och nya härliga filmer med jättebra musik ju, ett exempel där man lyckades väldigt bra med en minimalistisk men samtidigt oerhört stark kontrast filmiskt v. musik som effekt tycker jag man upplever i Stanley Kubrick's 2001 a space oddysey med Mozart's pianokonsert's adagio fr. nr. 21 "Elvira Madigan" wow ;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 9 februari 2014 Dela Postat 9 februari 2014 (redigerat) generellt är allt Hans Zimmer gör fantastiskt. speciellt inception. För tillfället älskar jag dock Lana Del Rey-young and beautiful.....soundtracket till " The Great Gatsby" http://www.youtube.com/watch?v=o_1aF54DO60 Redigerat 9 februari 2014 av Mr Keys Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.