Jump to content
Annons

vilken är den bästa håkan hellströmlåten genom tiderna


FreudianSlip

Recommended Posts

en av mina favoriter är liveklippet från viktoriadagen förra decenniet.

http://www.youtube.com/watch?v=iIi0PyEN44k

en annan är hans ursnygga ripoff av fleetwoods you can go your own way, med tillhörande svårigheter med uttal (lite snott från roger daltrey) -här måste studiologopeden ha tagit en whiskey för mycket. Vilken tur.

http://open.spotify.com/track/5TXBaxrLfOasUdn36cRQPN

En annan är klubbland, grym.

http://www.youtube.com/watch?v=9Ryc1yVgAHU

Redigerat av FreudianSlip
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Musiken till många av Hellströms låtar är härliga.

Dessvärre sabbar hans falsksång alltihop. Han är en fruktansvärt dålig sångare. Lika illa som Bruce Springsteen. Minst.

Men visst ... så länge marknaden inte ställer några krav på honom, vem är jag att klaga. Undrar bara vad Hellström förtjänar som inte alla dessa fantastiska "Idol-TV"-kids som av vuxna människor (som av någon med noll koll har utsetts till en sorts "expert"-panel) tillåts förnedras och förklaras inte ha en chans "där ute".

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

"Idol-TV"-kids som av vuxna människor (som av någon med noll koll har utsetts till en sorts "expert"-panel) tillåts förnedras och förklaras inte ha en chans "där ute".

+1

Ja, alla ska passa in i en mall och "se ut som en stjärna" innan dom fått hår på "pip". Vad hade vi gått miste om, om idol etabletats på 60- 70-talet med denna inställning?

Art Garfunkel hade inte släppts in genom dörren, Ray Charles hade inte hittat in, Nei Young hade skickats till socialen etc etc

Link to comment
Dela på andra sajter

Musiken till många av Hellströms låtar är härliga.

Dessvärre sabbar hans falsksång alltihop. Han är en fruktansvärt dålig sångare. Lika illa som Bruce Springsteen. Minst.

Han är verkligen helt kass på att sjunga, skriva låtar och framför allt är han en kass frontman.... 😏

http://www.youtube.com/watch?v=jpvheYvkTPw

Link to comment
Dela på andra sajter

OK! Var dom två andra före dig också ironiska om Springsteens sång?

Eller var jag ironisk när jag skrev OK..

En del tycker Håkan gör egna låtar och jag vet dom som på allvar i vuxen ålder har Brittney Spears som en av sina favoriter, så det är svårt att veta menar jag.. 😉

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Är Bruce Springsteen en dålig sångare? Fattar jag inte - varför det?

Javisst! Och jag är inte ett dugg ironisk. Hans sångförmåga brister på ett sätt som undviker från vad som rimligen kan anses förväntat av en megastjärna. Om en dansare ideligen snubblar är det en dålig dansare; om en gitarrist inte plockar tonerna är han en dålig gitarrist; om en sångare sjunger falskt är han ingen sångare.

Tycker du att det är OK med falsk sång?

I övrigt finns den diskussionen upptagen i två trådar:

Vilka är de mest överskattade mega-stjärnan/stjärnorna?

Jag fattar inte Bruce-hysterin...

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst! Och jag är inte ett dugg ironisk. Hans sångförmåga brister på ett sätt som undviker från vad som rimligen kan anses förväntat av en megastjärna. Om en dansare ideligen snubblar är det en dålig dansare; om en gitarrist inte plockar tonerna är han en dålig gitarrist; om en sångare sjunger falskt är han ingen sångare.

Tycker du att det är OK med falsk sång?

I övrigt finns den diskussionen upptagen i två trådar:

Vilka är de mest överskattade mega-stjärnan/stjärnorna?

Jag fattar inte Bruce-hysterin...

JAg förstår hur du menar, lite som det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

JAg förstår hur du menar, lite som det här.

[En ha-ha-där-fick-du-video]

Nu vet jag inte om du trodde att du genom att ta det KISS-exemplet skulle dräpa alla mina argument. KISS har visserligen betytt mycket för mig genom åren, men musikaliskt sett aldrig i närheten lika mycket som t.ex. ABBA och The Beatles.

Men, ja. KISS suger rätt så rejält live, men inte lika mycket i studio (i alla fall inte Paul). Springsteen sjunger inte alltid falskt, men när han väl gör det saknar det betydelse om han befinner sig i studio eller på en stor scen inför 50 000 åskådare.

Tycker du att det är OK med falsk sång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är helt okej för varje människa att göra vad den vill och om någon vill lyssna på en människa som sjunger falskt så är det helt okej. Konstigare saker har inträffat.

Det är musik och enligt mig vad gäller musik så finns det inga regler.

Bra sagt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är helt okej för varje människa att göra vad den vill och om någon vill lyssna på en människa som sjunger falskt så är det helt okej. Konstigare saker har inträffat.

Det är musik och enligt mig vad gäller musik så finns det inga regler.

Nu bubblar du om något jag inte ens har berört.

Klart att det inte finns några "regler". Klart att alla får lyssna på och tycka vad man vill.

Och jag tycker att om man kallar sig musiker och samtidigt accepterar falsksång – då ska man tvätta munnen med tvål, sedan sätta sig ner och börja fundera på om man inte ska börja samla på frimärken istället.

Vad musikkonsumenterna anser är en annan sak däremot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu bubblar du om något jag inte ens har berört.

Klart att det inte finns några "regler". Klart att alla får lyssna på och tycka vad man vill.

Och jag tycker att om man kallar sig musiker och samtidigt accepterar falsksång – då ska man tvätta munnen med tvål, sedan sätta sig ner och börja fundera på om man inte ska börja samla på frimärken istället.

Vad musikkonsumenterna anser är en annan sak däremot.

Och det är okej att du tycker det och jag tycker att så kallade musiker som du borde sätta sig ner och fundera om de inte ska börja samla på frimärken istället.

Vi får väll helt enkelt vara överens om att vi inte är överens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...