Jump to content
Annons

Apogee One via USB-hub


Drake

Recommended Posts

Jag har ett Apogee One-kort. Nu planerar jag att köpa Komplete 9 och köra det via en extern disk, eftersom min interna ssd-disk inte är tillräckligt stor. Då räcker inte usb-ingångarna till. Frågan är, kan man köra Apogee One via USB-hub? Eller riskerar man massa jobbiga bieffekter...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är tvungen att köra Apogee One via strömförsörjd USB-hub eftersom min Ipad inte kan ge den så mycket ström den behöver. Funkar perfekt via hub, men jag har inte kopplat in extern hårddisk samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder bara ett jag haft liggande: Kensington (Pocket Hub) modell K33141. Det funkar nog med vilket som helst. Jag kör dessutom numera med ett externt batteri så jag blir mer portabel. Funkar även med 48V fantom påslagen.

Jag har för mig att jag provat Apogee One och ett Midi-keyboard samtidigt och då spelade in sång och midi samtidigt. Jag ska inte svära på att detta funkar perfekt då mitt midikeyboard inte ger riktigt rätt usb-midi för att alla appar ska fatta signalerna (vissa toner droppar).

(Satsa på ett så litet som möjligt om du vill vara portabel. På Kjell har dom riktigt små som även kan drivas via extern strömmatning.)

...Alla erfarenheter ovan är ur ett Ipad-perspektiv. Har inte Mac.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller One via hub till Ipad skriver Apogee att dom inte supportar detta eftersom dom inte har testat alla hubbar på marknaden. ...Men det funkar ändå. Så mitt intryck är att genom att skriva att det inte funkar, men att påpeka att vissa ändå fått det att funka, så slipper dom supporta detta användningsområde. Den nya One (tvåkanalig) har redan fått kritik för att lightningkontakt inte medföljer - bara mifi - då den annonseras som Ipadvänlig.

På samma sätt kan det vara med hårddiskanvändning. Genom att avråda/ej rekommendera slipper dom kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...