Jump to content
Annons

Nattvaktaren 2


Shadows

Recommended Posts

Jag tänkte kolla intresset här. Vad sägs om att vi går ihop ett gäng och startar nattvaktaren_2 eller något sådant konto. De "invigda" har tillgång till lösenordet och så är det fritt fram att posta kängor och nedlåtande kommentarer om kristna från det kontot.

Allting för att hålla forumet levande.

För att det ska bli någon som helst seriositet bakom det hela så kommer jag personligen gallra ut de som får ta del av det här kontot. Vissa personer hade bara förstört nattvaktarens goda rykte med att vara för snälla alternativt för löjliga. Nu påstår jag inte att vi kommer kunna ersätta nattvaktaren, självfallet inte. Men som Twilight_Zound påpekade. Det var en balans, han var ena sidan och... tja. Ni förstår? Nu när han inte längre är bland oss så får vi väl göra det bästa av situationen?

Det är fritt fram med intresseanmälningar här i tråden eller via PM om ni vill vara anonyma.

Tycker inte alla att det här är en jättebra idé?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

^ Jag visste ju att någon idiot skulle göra såhär. För dig som tog tillfället i akt så kan jag säga att det inte är nicket i sig som är intressant utan attityden. Faktum är att jag funderade på att skriva det i ursprungsinlägget men jag trodde att alla skulle förstå det. Tycker du att ideen blir sämre för att den får nicket Natvaktaren? Nightwatcher? Nightwatcher2? Nattvaktaren_? _Nattvaktaren_?

Du är välkommen att försöka registrera de jag skrev här över också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nattvaktaren_2 (oregistrerad)

Det kanske är dags för dig att sluta bryta mot det första budordet och stå för dina egna åsikter istället för att vilja gömma dig bakom ett anonymt nick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är dags för dig att sluta bryta mot det första budordet och stå för dina egna åsikter istället för att vilja gömma dig bakom ett anonymt nick.

Nad?

Om du vill ha min biografi så kan vi ta det i ett PM jag skrev ju det i den ursprungliga tråden. Vill du ha mitt telefonnummer, min adress, min skostorlek, vilken mat jag gillar mest? Du kanske är mest intresserad av att höra mina sexuella preferenser?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nattvaktaren_2 (oregistrerad)

Ok, ok...du vinner. Du får kontot. Lösenordet är svaret på din sista fråga, dvs oskuld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mig veterligen så har jag aldrig förolämpat Nad. Förstår faktiskt inte varför han är så irriterad på mig jag ville bara påpeka för honom att jag tyckte han var nedlåtande. Ni som känner mig vet ju att jag egentligen är en ganska avslappnad person jag orkar bara inte med folk som ser sig själv som väldigt viktiga liksom. Om någon gör sitt bästa för att dissa mig så tänker jag inte bara sitta still liksom.

Men du har faktiskt rätt lavrell. Jag startade den här tråden som en rolig grej och det har ju bara urartat mer och mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shadows: Har du tillräckligt med kött på benen när du hävdar att det är Nad Sylvan som reggat sig som nachwacht tzwei?

Annars kan det nog tänkas att du är ute på hal is...

Vad är det som säger att det inte är JAG som sitter och trissar er mot varandra med min diaboliska konflikuppviglartaktik? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar allvarligt tröttna på att vissa på forumet inte kan hålla sig till forumreglerna. Att regga flera konton står klart i forumreglerna att det inte är tillåtet.

Nattvaktaren_2 raderad.

På senare tid har fler och fler struntat i forumreglerna, vilket gör att vi tvingas agera. Att posta i kategorin "Utaför ämnet" betyd inte att forumreglerna är satta ur spel. Det betyder att man pratar om det som inte har med musik att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar allvarligt tröttna på att vissa på forumet inte kan hålla sig till forumreglerna. Att regga flera konton står klart i forumreglerna att det inte är tillåtet.

Nattvaktaren_2 raderad.

På senare tid har fler och fler struntat i forumreglerna, vilket gör att vi tvingas agera. Att posta i kategorin "Utaför ämnet" betyd inte att forumreglerna är satta ur spel. Det betyder att man pratar om det som inte har med musik att göra.

Håller med. Känns som om det spårar ur lite väl häftigt nu. Förmodligen en av anledningarna varför folk avregistrerar sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shadows: Har du tillräckligt med kött på benen när du hävdar att det är Nad Sylvan som reggat sig som nachwacht tzwei?

Annars kan det nog tänkas att du är ute på hal is...

Vad är det som säger att det inte är JAG som sitter och trissar er mot varandra med min diaboliska konflikuppviglartaktik? 😉

Nej jag vet faktiskt inte och det är fullt möjligt att det är någon annan. Isåfall har jag väl "gjort bort mig" till viss del men det spelar ingen större roll. Det jag skrivit det står jag för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar allvarligt tröttna på att vissa på forumet inte kan hålla sig till forumreglerna. Att regga flera konton står klart i forumreglerna att det inte är tillåtet.

Nattvaktaren_2 raderad.

På senare tid har fler och fler struntat i forumreglerna, vilket gör att vi tvingas agera. Att posta i kategorin "Utaför ämnet" betyd inte att forumreglerna är satta ur spel. Det betyder att man pratar om det som inte har med musik att göra.

Håller med. Känns som om det spårar ur lite väl häftigt nu. Förmodligen en av anledningarna varför folk avregistrerar sig.

kanske, kanske inte. vi vet att nicket "nattvaktaren" inte används längre. dbd pratade om att lägga ner.

fast det är rätt intressant ur en socialpsykologisk vinkel. det här med att folk verkar bråka som aldrig förr, när en av de tidigare tydliga rollerna försvunnit.

på det viset så ligger det något i shadows resonemang (även om han inte rimligtvis kan mena allvar med det). det behövs någon som har den rollen och just nu saknas den.

istället för att irritera oss på den som tidigare var given, börjas det härja fritt och det blir lite "oroligt".

ett skolexempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

fast det är rätt intressant ur en socialpsykologisk vinkel. det här med att folk verkar bråka som aldrig förr, när en av de tidigare tydliga rollerna försvunnit.

på det viset så ligger det något i shadows resonemang (även om han inte rimligtvis kan mena allvar med det). det behövs någon som har den rollen och just nu saknas den.

istället för att irritera oss på den som tidigare var given, börjas det härja fritt och det blir lite "oroligt".

ett skolexempel.

Det blev ju mafiosokrig i chicago när man spärrade in capone, många som ville fylla tomrummet. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

fast det är rätt intressant ur en socialpsykologisk vinkel. det här med att folk verkar bråka som aldrig förr, när en av de tidigare tydliga rollerna försvunnit.

på det viset så ligger det något i shadows resonemang (även om han inte rimligtvis kan mena allvar med det). det behövs någon som har den rollen och just nu saknas den.

istället för att irritera oss på den som tidigare var given, börjas det härja fritt och det blir lite "oroligt".

ett skolexempel.

Det blev ju mafiosokrig i chicago när man spärrade in capone, många som ville fylla tomrummet. :rolleyes:

Du jämför alltså Nattvaktaren med Al Capone?

Link to comment
Dela på andra sajter

fast det är rätt intressant ur en socialpsykologisk vinkel. det här med att folk verkar bråka som aldrig förr, när en av de tidigare tydliga rollerna försvunnit.

på det viset så ligger det något i shadows resonemang (även om han inte rimligtvis kan mena allvar med det). det behövs någon som har den rollen och just nu saknas den.

Då kommer några att få störa sig på mig, för att vi tolererar inte att reglerna förbises. De finns här för att forumet ska vara konstruktivt och handla om musikskapande. Inte för att låta ämnen spåra ur och landa i filosofiska utläggningar. DE ska ligga under "Utanför ämnet".

Link to comment
Dela på andra sajter

Du jämför alltså Nattvaktaren med Al Capone?

*suck*

nope, inte det minsta.

Om du läser inlägget jag citerar så förstår du nog att jag syftar på att fylla "tomrummet" som Itzhak talar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...