Jump to content
Annons

The Mad Ape


Drängen

Recommended Posts

Tjoo!!

Är det någon härifrån som beställt från The Mad Ape? (http://www.themadape.com)

Vad är din erfarenhet av dom?

Efter lite googlande så läste jag några forumtrådar där dom fått bra betyg och folk var nöjda, även om det varit problem med orden. Så i januari la jag en order hos dom.

Nu ser det ut som att dom tagit mina pengar men inte skickat paketet.

Den 1:a Mars mailade jag dom och frågade om det var något problem med orden, eftersom jag inte fått något tacking nuber (som jag skulle få när det blev skickat).

Då fick jag en ursäkt och dom förklarade att Bit manglern som låg med i orden dröjde ut på tiden. Men att paketet skulle vara hos mig inom en vecka.

Den 23e mars hör jag av mig igen och frågar hur det ligger till med ordern. Fick då svar att dom inte vet var paketet är någonstans, och att dom inte har fått ett tacking number så dom kan bara anta att dom inte skickat paketet.

Efter det har det varit tyst Mailade förra veckan men har ej fått något svar.

Vad kan man göra i dessa situationer? Om det nu är så att allt skiter sig hur kan jag då ta fighten om pengarna jag redan betalat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det går väl alltid att kräva pengarna tillbaka i ett mejl där man vänligt säger att du måste ha prylarna till ett projekt och inte kan vänta längre...Och se hur dom reagerar.

EDIT: Det verkar vara USA, Washington. Kan det ha fastnat i den svenska tullen?

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man kanske ska prova göra så, säga att det är bråttom som f*n och se hur dom reagerar.

Har aldrig varit med om att tullen haft ett paket såhär länge.

Den 25e jan skriver dom följande: The order looks good on our end and I show that it has shipped. I'll run down the tracking and let you know as soon as I do!

Den 1:a mars frågar jag var paketet är då säger dom: First off, this is not your fault and I do apologize for the delay. The Bit held this up considerably, so it shipped very late.

Den 25:e mars: Regardless, I didn't receive any tracking. I can only assume that we didn't ship. This is very upsetting. I'll see resolution in the next days for you

Efter det är det tyst. Får liksom lite dubbla budskap, ena stunden är paketet skickat. Sedan är det fördröjt och sist borttappat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Lite nytt för den som orkar bry sig.

Hotade med att kräva pengarna tillbaka och 12 timmar senare fick jag svar.

Där skrev dom att alla andra pedaler utom Bit Manglern är skickad, och att jag ska få tillbaka pengarna för den.

MEN det var ju på grund av Bit Manglern jag la ordern från första början. Det var just den pedalen jag ville ha. Alla andra går ju att få tag på i min lokala butik, det var bara utfyllnad för att få fri frakt.

Jag vet att Devi Ever har postat massa elaka inlägg på facebook om deras leverantörer, kanske det har med saken att göra.

Inga komponenter = inga pedaler..

Redigerat av Drängen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att om du mejlar dom och förklarar att det är BM du är ute efter så kanske dom erbjuder dig den vid ett senare tillfälle utan extra frakt.

Minsta risk att få dåligt rykte på nätet är säkert nåt dom vill undvika.

Dom har nog valt att skicka vad dom kan så fort som möjligt och ge dig ett snabbt svar. På så sätt kommer det inte gå att kritisera dom.

Men man kan ta lärdom av detta. Beställ aldrig ovillkorat. Har en nätbutik inte huvudprodukten man är ute efter så ska man se till att hela ordern stryks. (Lite trist om man beställer en dator+skärm+tangenbord+mus+printer och man får allt utom själva datorn. Särskilt om det övriga beställdes för att komma över en viss fraktfrittgäns.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag har pratat med dom och sagt att det var BM jag var ute efter.

Anledningen till att den inte blev skickad är att, licensen för BM är såld till Dwarfcraft devices som i sin tur slutat tillverka den.

Det kunna dom ju sagt på en gång kan man tycka, och ta bort den från sortimentet helt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...