Jump to content
Annons

Från FL Studio till Logic Pro?


Fexell

Recommended Posts

Tja,

Jag kommer att införskaffa en MacBook Pro i slutet av månaden (håller på att spara ihop till en) och jag kommer nog antagligen prova att ge mig på Logic Pro. Det jag undrar då är; hur stor är skillnaden mellan FL Studio och Logic Pro? Tar det lång tid att "hoppa" över och känna sig bekväm med Logic Pro? Vad är likheten mellan de två programmen och vad är olikheten?

Tackar i förhand för svar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons

Jag har producerat i FL i ungefär 7 år och har själv helt gått över till Logic nu i dagarna.

Tog knappt 2 dagar för mig att 'helt' komma in i det. Men då har jag kollat på en del tutorials innan jag satte mig med programmet.

Finns grymt många likheter. Kan faktiskt inte komma på skillnaderna just nu, men det intrycket jag samlat på mig hittills är att Logic är en avsevärt mycket bättre DAW.

Redigerat av dreas
Link to comment
Dela på andra sajter

Kört FL i 1 år och bytte till Logic för ungefär 2 månader sedan, kom in i det efter ungefär 1 vecka. Inga stora skillnader alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Waltzberger (oregistrerad)

Bytte till Logic för en månad sen lite drygt. Iofs från Cubase och inte FL.

Men en vecka tog det lite drygt för mig sen kände jag mig fullt bekväm med Logic.

Älskar enkelheten i Logic. Användarvänligt. Sen har Cubase många lösningar på saker som är

betydligt smartare, och jag vet inte hur det är med FL, men Logic är grymt!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...