Jump to content
Annons

KISS


spaceman

Recommended Posts

Tror det är imorgon som Kiss släpper sin första platta på snart 11 år

i Sverige. I Norge så är den redan rätt så hyllad (är den släppt där redan?).

Kolla på:

http://oslopuls.aftenposten.no/musikk/article275108.ece

Vilken bild!!! Tänk att man hade sånt på väggen i pojkrummet på 80-talet

och tyckte det var helt okej. Helt sjukt!

Ace Frehley kör ju sitt eget race och kommer på sin soloturne till Sverige

till Malmö den 4 december så han lär nog inte vara med på plattan.

Redigerat av spaceman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Finns redan på Spotify!

http://open.spotify.com/album/06TUPSt0LmDoAm3jnE93Ww

Reagerade som fan på öppninsspåret att trummorna är otajta?! 😆

Aja, gubbrock och en sjujävla show. Tror jag ska se dom på Ullevi i sommar/höst! 😄

Edit: 20år?

Dom släppte väl plattan Psycho Circus 1998?

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig lyssnat på dem alls, annat än enstaka ggr på fester. Med den roliga sminkningen behövde de ju inte kunna spela, alla smågrabbar föll i farstun ändå.

Men jag tror de blivit jävliga grymma live med åren, där sitter det nog inte fast alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stora problemet är att folk har inte hört dom men uttalar sig. 😕

KISS är ett 70-talsband...och detta skivsläpp är brutalt dåligt.

KISS under första 70-talsdelen är hur svängigt som helst och tight!

Kolla in San francisco -74 DVD:n!

Peter Criss är skolad av Gene Krupa och plattan Dressed to Kill, är tight och snorsvängig.

Sedan så är det säkert pissljud från nån Youtube-live som får ghosten i Detroit att låta märkligt eller det klassiskt fula mickningen som alla band gör idag.

Lyssnade på MerseyBeatles för 2 helger sedan...bara överhängsmickning i princip och fasen vad bra det lät.

Lyssna på skivan Destroyer och hur Peter Criss spelar dom...blir en grymt skön rullande takt av dom ghosten.

Själv satt dom på väggen tillsammans med Sweet på 70-talet...inte 80, va!? Hehe!

/aROCKER

Redigerat av aROCKER
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Criss är lika tight som en pensionerad bordellmamma.

Du pratar om idag eller!?

Och bordellmamman ligger ju inte med kunderna så...du har nog rätt...fast fel eller!? 😆

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Du pratar om idag eller!?

Och bordellmamman ligger ju inte med kunderna så...du har nog rätt...fast fel eller!? 😆

/aROCKER

Fast nattvaktaren är inte helt fel på det... Gene har ju medgett att Peter har spelat apdåligt ända från start. Till och med Ace har antytt samma sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast nattvaktaren är inte helt fel på det... Gene har ju medgett att Peter har spelat apdåligt ända från start. Till och med Ace har antytt samma sak.

Gene har medgett!?

Lyssna istället själva, ta vilken konsert som helst från 74-75...sedan bär det utför med gänget (läs ACE & PETER...så Ace att bedöma Peter är lite av en blind leder en blind)

Nattvaktaren är född på sent 70 så han har inget att gå på..eller hur nattis!? 😆

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Gene har medgett!?

Lyssna istället själva, ta vilken konsert som helst från 74-75...sedan bär det utför med gänget (läs ACE & PETER...så Ace att bedöma Peter är lite av en blind leder en blind)

Nattvaktaren är född på sent 70 så han har inget att gå på..eller hur nattis!? 😄

/aROCKER

Stämmer inte, jag är asgammal tyvärr.

Och nej Peter har aldrig varit tight. Kolla Coventry -73, suger redan där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer inte, jag är asgammal tyvärr.

Och nej Peter har aldrig varit tight. Kolla Coventry -73, suger redan där.

Ja, du har nog rätt, därför som han var den enda dom behöll från ALIVE!-tagningen och skivan floppade totalt...och det hör man ju på ALIVE! jätteosvängigt och otight, i princip en bortglömd liveskiva.

Och jag måste nog sluta lira trummor...jag har ju helt tappat konceptet. ☺️

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som att vi har haft Kissdiskussionen förr..... jo här är den : https://www.studio.se/index.php?showtopic=3716&hl=kiss

tror t o m att nattvaktaren lovade en electrocover av någon låt där....

Jag fattar fortfarande inte rikigt vitsen med dem. Visst de såg coola ut men resten då? ☺️

Lyssna! Varför exploderade deras karriär när ALIVE! kom?

Kan verkligen så många människor bara gå efter att dom såg häftiga ut...Lenny Kravitz den lilla omusikaliska nollan är en utav oss alla som inspirerats...vilka loosers vi är!

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som att vi har haft Kissdiskussionen förr..... jo här är den : https://www.studio.se/index.php?showtopic=3716&hl=kiss

tror t o m att nattvaktaren lovade en electrocover av någon låt där....

Jag fattar fortfarande inte rikigt vitsen med dem. Visst de såg coola ut men resten då? ☺️

Ja jäklar du...sån tråd fanns redan och där såg man vilka låtar som folk hade i sitt hjärta...totalt osvängiga från 76 och framåt, hehe GRATTIS!

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag var på Kiss konserten på Eriksdalshallen 1980. Då var Kiss lite halvdekis i Sverige

och dom flesta var där för förbandet som faktiskt inte mindre var Iron Maiden. Efter

den konserten så var publiken omvänd och gick omkring och vråla Kiss på stan.

Vilken show det var!

Eric Carr, som dessvärre avled 1991, spelade trummor då istället för Peter Criss och då blev det mycket tightare.

När jag såg dom på Stadion 1996 lät det inte alls lika tight med Peter Criss

bakom trummorna. Hela bandet lät mest trötta.

Redigerat av spaceman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på Kiss konserten på Eriksdalshallen 1980. Då var Kiss lite halvdekis i Sverige

och dom flesta var där för förbandet som faktiskt inte mindre var Iron Maiden. Efter

den konserten så var publiken omvänd och gick omkring och vråla Kiss på stan.

Vilken show det var!

Eric Carr, som dessvärre är avled 1991, spelade trummor då istället för Peter Criss och då blev det mycket tightare.

När jag såg dom på Stadion 1996 lät det inte alls lika tight med Peter Criss

bakom trummorna. Hela bandet lät mest trötta.

Eric Carr var ju jättesvängig... ☺️ och vi pratar väl inte om en 63 årig Peter Criss typ -96 hoppas jag!?

Kul att du såg dom 80...tanks på scen och Vinnie Vincent eller var det ACE?

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du har nog rätt, därför som han var den enda dom behöll från ALIVE!-tagningen och skivan floppade totalt...och det hör man ju på ALIVE! jätteosvängigt och otight, i princip en bortglömd liveskiva.

Och jag måste nog sluta lira trummor...jag har ju helt tappat konceptet. :rolleyes:

/aROCKER

Alive-plattan sålde inte på sitt innehåll, utan för att kidsen i USA sett Kiss live och ville ha en souvenir. Peter Criss är ingen tight trummis, det kan vi som hört honom lira live intyga. Sen kan man inte ta ifrån honom att han är en av dom fyra i världens coolaste originaluppsättning eller att hans slappa spelstil är en del av soundet på dom tidiga plattorna, men det är en annan femma.

För övrigt har väl Eddie Kramer senast sagt att hela Alive spelades in igen, i princip bara publikljuden och Pauls mellansnack är autentiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alive-plattan sålde inte på sitt innehåll, utan för att kidsen i USA sett Kiss live och ville ha en souvenir. Peter Criss är ingen tight trummis, det kan vi som hört honom lira live intyga. Sen kan man inte ta ifrån honom att han är en av dom fyra i världens coolaste originaluppsättning eller att hans slappa spelstil är en del av soundet på dom tidiga plattorna, men det är en annan femma.

För övrigt har väl Eddie Kramer senast sagt att hela Alive spelades in igen, i princip bara publikljuden och Pauls mellansnack är autentiska.

Nix, Peters tagningar är kvar!

Kidsen, live!? Vem i europa såg dom live 74-75, hehehe!!

Slappa? Men, kolla in klippet i liret och som sagt 74-75 är det hur bra som helst.

Skitsamma, du är ju trummisen av oss 2, ha det!

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Dude, du har noll koll.

Nix, precis! Vet att Vinnie klev in strax innan -83...slängde ur mig det för snabbt.

Inget lir av Ace på Creatures och var inte hundra på om han orkade åka till sverige för en "dunder-metal" konsert.

Vill inte prata om KISS efter -76!, men där spritter det till i din metal-ådra va!? 😆

Är det där ifrån du referar till Peters trummspel?

Han borta innan Destroyer spelas in, likaså ACE...noll angagemang.

Lyssna på hur dom lirar innan

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss "oldboys" hjälper det ju inte att Gene Simmons hävdar att detta är det bästa dom gjort sedan Destroyer.

Hur bra den nya än är så känns dom goda tiderna lite förbi när det gäller Kiss, och jag skulle nästan vilja tycka att det roliga tog slut redan 1980...

Men jag tar fasta på Genes sales appeal och gör reklam för en av deras gamla godingar som jag själv översatt och spelat in: Comin Home.

En av ytterst få låtar som paret Paul Stanley/Ace Frehley skapade tillsammans, och bara det...

Min version heter Jag kommer hem igen och kan avlyssnas här:

www.myspace.com/rolfcarlsson

Ha det fint!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han borta innan Destroyer spelas in, likaså ACE...noll angagemang.

Lyssna på hur dom lirar innan

Visst, jag håller helt med dig om att Peter Criss lirar bra mycket bättre på dom tidiga plattorna än dom senare, men live har han alltid varit totalt ostadig.

Nu ska jag hala fram Come On And Love Me apropå Peter Criss, svänger!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...