Jump to content
Annons

Har du släppt en skiva?


nattvaktaren (oregistrerad)

Har du medverkat på kommersiell cd- eller vinylskiva?  

335 röster

  1. 1. Har du medverkat på kommersiell cd- eller vinylskiva?

    • Ja
      153
    • Nej
      142


Recommended Posts

Annons
  • Svar 129
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Undrar hur många på forumet som släppt skivor, helt enkelt.

Komplettera gärna med mer info!

Jag och mitt förra band släppte 3 punk/pop/tungt/Rock party skivor under

-90 talets härliga dagar... 🙂

Men nu börjar man bli för gammal att springa

runt på scenen och lägga tid på allt resandet mm...

Så nu får man väl nöja sig med sin hemmastudio och

bara le åt det gamla... *LER* 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det egentligen räknas, men jag har varit med på ett par samlingsskivor, både som solo och i band... Inget "stort" dock.

Men jag vet att idioter har betalat uppemot tusenlappen för ett ex av en tribute-CD jag varit med på... Har fortfarande ett gäng kvar som "kriskapital", för det är inte direkt nåt man lyssnar på, den är rätt så usel.

Det och en kommande medverkan på årets ElectricXmas-CD är väl "höjdpunkterna i karriären" om man ser till skivsläpp...

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Men jag vet att idioter har betalat uppemot tusenlappen för ett ex av en tribute-CD jag varit med på...

Hehe, var du med på den svenska DM-tributen i början av 90-talet eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag vet att idioter har betalat uppemot tusenlappen för ett ex av en tribute-CD jag varit med på...

Hehe, var du med på den svenska DM-tributen i början av 90-talet eller?

Nope, det här var en limiterad (242 ex) tribute till Front 242.

Det var nog den första hela låt jag gjort klart alldeles själv. Klart är väl iofs en definitionsfråga i det här fallet eftersom datorn började strula nåt kopiöst strax innan deadline... Jag fick använda slasksång som jag dessutom applicerat ett alldeles för burkigt reverb på... Så jag är inte så väldigt stolt över slutresultatet, men idéerna tycker jag fortfarande var rätt så bra.

Skulle egentligen va kul att göra om den, men det är ju en cover... Har alldeles för lite tid till att göra musik, så att slösa den på nåt som inte har nån egentlig "vits" känns tyvärr lite onödigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar på två skivor med Halmstad Symphonic Band när vi vann SM och när vi spelade Lord of the Rings av de Meij (vill jag minnas att han hette).

Sen har jag spelat in en CD med improviserad pianomusik, som inte är releasad till stora massorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar nej! Har lirat drums på några inspelningar som aldrig nådde skivpressarna.

Det närmaste skivsläpp är väl när när vi i egen regi gjorde en Hammagrella-singel i en hyfsat proffsig studio för några år sen, pressade och tryckte omslag. (Men den blev för dålig så vi spred den knappt bland bekanta.)

Så, nope. Gör bara hemproducerade plattor som jag säljer och ger bort till Rockfart, Hacke och kompani för en spottstyver! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar ha material med på Studio CD'n nästan varje månad. Eller det kanske inte räknas? 😛

Det har funnits planer på skivsläpp tillsammans med andra musiker. Men inget som verkligen blivit av. Nåja, ser eventuellt ut som att vi gör ett nytt försök strax efter nyår. Men ni som släppt skivor, under vilket namn? Man blir ju nyfiken på om man hört något. 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Singel + Lp att som, att som/Unter den Linden (Amalthea), New Wave, början på åttiotalet,

samlingsvinyl från radioprogrammet "Bommen"; Scanners, midiprod. mitten av åttiotalet.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

1987 släppte vi en vinylsingel inspelad av Micke Herrström på Mistlur.

Den blev ingen succé, men spelades en gång i Radio Stockholm...

(polarens farbror hette Ulo Maasing)

Vad bandet hette? Det säger jag inte... ;-) Men A-sidan hette "Man lever bara en gång" och B-sidan "Tonight".

Om någon lyckas spåra vad bandet hette så är det värt en muffins nästa gång det blir IRL i Sthlm.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad bandet hette? Det säger jag inte...  ;-) Men A-sidan hette "Man lever bara en gång" och B-sidan "Tonight".

Om någon lyckas spåra vad bandet hette så är det värt en muffins nästa gång det blir IRL i Sthlm.

//nemo

Tredje frestelsen ?! 😉

Redigerat av P3t3r
Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)
Vad bandet hette? Det säger jag inte...  ;-) Men A-sidan hette "Man lever bara en gång" och B-sidan "Tonight".

Om någon lyckas spåra vad bandet hette så är det värt en muffins nästa gång det blir IRL i Sthlm.

//nemo

Tredje frestelsen ?! 🙂

Bravo. Det blir en muffins till dig!

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Har släppt en skiva såhär långt med mitt band, finns distribuerad världen över och har sålt riktigt uselt (senast jag kollade, i september, ca 500 ex på 3 kontinenter, rätt illa 🙂). Men det är bara att ta nya friska tag!!

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad bandet hette? Det säger jag inte...  ;-) Men A-sidan hette "Man lever bara en gång" och B-sidan "Tonight".

Om någon lyckas spåra vad bandet hette så är det värt en muffins nästa gång det blir IRL i Sthlm.

//nemo

Tredje frestelsen ?! 😏

Bravo. Det blir en muffins till dig!

//nemo

Blåbärsmuffins är gott! 🙂 Såg att plattan var till salu på Tradera.

Link to comment
Dela på andra sajter

volvo (oregistrerad)

Släppte "You and me vs. the machine" år 2002 med mitt band eyedrop. Har nya grejer på gång som förhoppningsvis ska bli en platta under 2005.

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe,men jag skulle gärna vilja men vet inte hur man gör.Finns det skivbolag som sitter och lyssnar på demos?

Har aldrig brytt mej om att skicka min musik till något bolag för jag inbillar mej att dom blir överösta med demos som ingen lyssnar på.

Visst man kan ju göra allt på egen bekostnad men då måste man ju ha råd med det och det har inte jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...