Jump to content
Annons

Sidechain


olzen

Recommended Posts

(Detta bör läsas med Norrköpingsdialekt)

Har ni tips på nån bra side-chain-plugg som funkar i Cubase.

Sen undrar jag om någon vet om dom gjort fel med flit i specialtidningen "Mixologi".

Det står i del 6 att man ska ha kompressorpluggen först sen filter och EQ när dom tidigare i tidningens delar gjort tvärtom.

Skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har ni tips på nån bra side-chain-plugg som funkar i Cubase.

Finns ingen "Side-Chain Plugg " till cubase. Däremot finns sidechain inbakat i vissa pluggar och vilka som har det till cubase kan jag tyvärr inte hjälpa till med.Oftast är det kompressorer som används i Sidechain läge men är man kreativ så kan man få filter och liknande effekter att fungera med sidechain.

M.a.o Sidechain är en funktion inte en plugin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Googla twistedlemon sidekick.

Enkel, lättfattad och smidig.

Sök också på forumet om sidechain så kommer du få en massa tips om hur du använder det.

Redigerat av dominion
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
har däremot lite svårt att veta när jag är nöjd.....kanske när man inte hör att det duckar om man har alla kanaler på?

Det har nog att göra vilket resultat man vill ha. Ibland vill man till exempel bara att en tung bas inte ska krocka med baskaggen och då vill man ju att de ska vara transparant och diskret. Medan man ibland (ofta inom house) vill att de ska svänga, då drar man gärna på lite hårdare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...