Jump to content
Annons

Wernborg sjunger: Härskaren


Wernborg

Recommended Posts

**************************************

2006-12-15

Sångversionen är klar.

**************************************

Skulle spela in en rocklåt men fastnade i pianot så det blev nåt slagt jazzintro. Tycker det blev en cool kulturkrock. Vad tycker ni.

Sång ska läggas på efter att jag förhoppningsvis fått in lite kommentarer på musiken först. Handlar om en mördad man som går igen och mördar. 😆 . Moget va! Kritik på allt om ni vill.

LÅTNAMN: Härskaren

ARTIST: Steffo

GENRE: Säg du?

KOMPOSITÖR: Steffo

PRODUCENT: Steffo

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,1 mb

STATUS: Demo

För bifogade filen här nedanför gäller högerklick och spara mål som filnamn.mp3

Rock on. / Steffo

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nja, introt är kul och första omkvädet. Känns väldigt banalt i övrigt. Nån fånig folkmelodi som tjatar. Fast du får mig intresserad av att kolla vad du gjort mer. 🙂

Men glöm denna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, introt är kul och första omkvädet. Känns väldigt banalt i övrigt. Nån fånig folkmelodi som tjatar. Fast du får mig intresserad av att kolla vad du gjort mer. 😉

Men glöm denna!

Låt, text och arr gjort på 10 minuter. Lätt hänt att det blir fånigt. Banalt som i för enkelt?? Tack för lyssningen.

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Övergången från pianopartiet och till när ni drar igång går inte ihop så bra tycker jag då pianot har en mycket bättre definerad ljudkvalité än bandinspelningen. Kan vara elgitarrerna som gör det får trummorna verkar vara egen komponerade med midi (eller?). MvH

Ja, intro kanske är lite malplacerat egentligen. Trummorna är midi och ska bli betydligt mer varierade är tanken.

Tack för lyssningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde endast en instrumental version. Introt som är snyggt i sig verkar tillhöra en annan låt och jag får inte ihop det med resten som också är snyggt, tajt och kompetent lirat. Lite Kebne ja... och de tillhörde mina favoriter på 70-talet. Kenny Håkanssons lir på Ljus Över Afrika kunde man ju drömma om att lira. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde endast en instrumental version. Introt som är snyggt i sig verkar tillhöra en annan låt och jag får inte ihop det med resten som också är snyggt, tajt och kompetent lirat. Lite Kebne ja... och de tillhörde mina favoriter på 70-talet. Kenny Håkanssons lir på Ljus Över Afrika kunde man ju drömma om att lira. :rolleyes:

Sång kommer.

Kebnekajse, ack nostalgi...

Håkanssons soloplatta inspelad på åttakanalare med en lajnad elgitarr på varje kanal är hysterisk. Hört den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jössenamn höll på att trilla av stolen när musiken drog igång riktigt efter den

mycket fina lugna inledningen! 😄

Verkligen Kebnekajse stuk över det härligt kan bara bli tummen! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂  får en att längta efter Rock Ragge.

Musik från när du var i dina bästa år alltså 😱

Mina bästa år är nu och jag vill hellre höra bra musik åt jazzhållet från dig, snälla 🙂 Annars får du höra mig spela rock och det är inte roligt 😄

Hehe. Piece 🙂

(Fast lite spännande lät det ändå med rocken där...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jössenamn höll på att trilla av stolen när musiken drog igång riktigt efter den

mycket fina lugna inledningen! 😄

Verkligen Kebnekajse stuk över det härligt kan bara bli tummen! 🙂

Tack för lyssningen. Kul att nån annan än jag minns Kebnekajse.

Tag på dig säkerhetsbältet när sångversionen kommer så du inte trillar ut genom fönstret... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara tillföra saxofonkompisens uttryck när han fick höra låten.

- Det låter lite progg. Som Nationalteatern i sina sämsta stunder. Det här var inte bra. Fast Nationalteatern är alltid Nationalteatern.

Snart lägger jag på sång. Då är jag redo för nya sågningar.

Gonatt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tja werborg

Gittarister sjunger på ett speciellt sätt 😏 Lit egarry moor över din röst..

Tycker låten funkar Pianot introt Bra som hehe fan . Kanske ligger lite utan för resten av låten ,men vem är jag att prata om sådant:D

Saknar lite tryck i sången, nu är det jag ....lite får lågt försvinner liksom i det andra.

Gött med lite imperiet/kennet and the knutters .vibbar så här på fredag..

Alltid roligt att höra vad du gör Super gitarist där

😄 tony

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja werborg

Gittarister sjunger på ett speciellt sätt 😉 Lit egarry moor över din röst..

Tycker låten funkar Pianot introt Bra som hehe fan . Kanske ligger lite utan för resten av låten ,men vem är jag att prata om sådant:D

Saknar lite tryck i sången, nu är det jag ....lite får lågt försvinner liksom i det andra.

Gött med lite imperiet/kennet and the knutters .vibbar så här på fredag..

Alltid roligt att höra vad du gör Super gitarist där

😄 tony

Åhh. Tack som fan.

Jag funderade en lång stund över egarry moor 😉 , men du måste väl mena Gary Moore 🙂🙂 Häromdagen fick jag höra att jag sjöng som Zappa, iofs en helt annan typ av låt, men ändå - Moore och Zappa är väl två ytterligheter sångmässigt ? Kul jämförelse i alla fall. Tack.

imperiet slash kennet and the knutters, finns det en likhet där, hehehe. Du är roligt, ynot.

Och Supergitarrist. Jag är mållös.

Tack för lyssning.

Link to comment
Dela på andra sajter

LOL! Fan vad bra låttext. Fattar inte varför du blev sågad eller varför alla skall vara så seriösa hela tiden, hehe 😉

SKitbra låt ju!

😄 Den kanske växte med sång, första postningen var instrumental och omixad så....

Näee. Inte seriöst detta. Bara seriöst roligt....

Tack ska du ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...