Jump to content
Annons

Du ser ut som Loa Falkman!


Dingbats

Recommended Posts

LÅTNAMN: Loa Falkman

ARTIST/GRUPP: Dingbats

GENRE: Punk

LÅTLÄNGD: 1:51

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: Jag

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 1,7 MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Här för er som inte kan öppna bifogade

Här kommer en ny låt som jag har gjort, den punkigaste jag gjort hittills. Jag välkomnar kommentarer på vad som helst! 😄

08_Loa_Falkman.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

På det ena sättet hämtas ett Word-dokument med en massa kinesiska tecken och på det andra sättet kommer man till slut till en slags Player, men alla bilder är vöck och mycket är grålagt. Playern startar inte heller. Synd!

Link to comment
Dela på andra sajter

På det ena sättet hämtas ett Word-dokument med en massa kinesiska tecken och på det andra sättet kommer man till slut till en slags Player, men alla bilder är vöck och mycket är grålagt. Playern startar inte heller. Synd!

Äsch, att den externa inte heller skulle funka...

Om man orkar kan man ju göra så att man högerklickar på bifogad-länken och väljer spara som, och sparar den som vadsomhelst.mp3, så ska det funka. Att de inte kan fixa det där nån gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

😳

*Hjälp* förstår inte varför du är så arg för att jag ser ut som Loa Falkman. Kan väl inte jag hjälpa heller...

Jag skulle nog använda nåt annat ord än "grym" för att beskriva texten. Hellre ord som "kort" då kanske... Eller "märklig"? Oj vad det här inte är min genre.

Men hade man gillat sånt så.... För mina otränade öron så låter det verkligen punk det här, så mission accomplished så långt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)

Helt klart grymmaste låt-titel på länge! 🙁

Inte min stil för övrigt så jag ska inte kommentera vidare. Lite för ackustiskt sound kanske? Nu gjorde jag det ändå hehe....

Ha det!

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vem fan gör inte det.

Gillar gitarrljudet! Härligt! Låten var kanske inte så märkvärdig, men rätt catchig. Jag kommer säkert att nynna på den imorgon. Gillar sångarens pustningar i slutet.

Stör mig lite på crashen till höger. Den är lite för gäll.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Om man orkar kan man ju göra så att man högerklickar på bifogad-länken och väljer spara som, och sparar den som vadsomhelst.mp3, så ska det funka. Att de inte kan fixa det där nån gång.

Eehhh...det var ju precis så jag tänkte göra! Hur skulle man annars göra, menar du? Men saken är den att det enda alternativ jag kunde spara som här var nåt som kallades "Index Html". Skit ock!

Har en del tidiga Blondie, The Jam, Clash o Stranglers i samlingen, så var lite nyfiken...

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

gillar drivet i gitarren, sången blir lite påfrestande, trummorna kunde bli bättre framför allt cymbalen.

inte alls dåligt, punk som det lät när man var ung (tidigt 80-tal) blir sugen att plocka fran "varning för punk" boxen.

varning.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

HALLÅ JA!!

Vad får ni upp när ni först väljer Spara och sedan när det är klart Öppna?

Jag får upp en Player som är stendöd.

Link to comment
Dela på andra sajter

HALLÅ JA!!

Vad får ni upp när ni först väljer Spara och sedan när det är klart Öppna?

Jag får upp en Player som är stendöd.

Alltså, klickar du på länken till den bifogade filen, inte den externa? Alltså, den länken längst ner? Isåfall ska du välja spara som, och döpa den till nånting.mp3. Då ska det funka.

Jarnis: Tack! Håller verkligen med om att trummorna är jobbiga, jag har inga vidare samplingar. Har skaffat EZdrummer nu, så mina nästa låtar kommer ha bättre trumljud. Och sångaren är jag 😛

honker tonker: Tack! 😱

Bajenuffe1: Ja, visst är det det!

sixties: Är den för diskantrik, eller vad ska man säga.. överkrispig menar du, sången? Hade lite problem med det också under mixningen men tyckte jag fick till det hyfsat till slut, men det kanske borde dras ner ännu lite mer där än vad jag gjorde.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Alltså, klickar du på länken till den bifogade filen, inte den externa? Alltså, den länken längst ner? Isåfall ska du välja spara som, och döpa den till nånting.mp3. Då ska det funka.

Spara som finns inte i min lista vid högerklick vid pekplattan överhuvudtaget. Det står Spara mål som.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, klickar du på länken till den bifogade filen, inte den externa? Alltså, den länken längst ner? Isåfall ska du välja spara som, och döpa den till nånting.mp3. Då ska det funka.

Spara som finns inte i min lista vid högerklick vid pekplattan överhuvudtaget. Det står Spara mål som.

Prova det då. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej igen!

Nu funkade det plötsligt. Visste inte man skulle döpa om index till mp3.

Positivt:

*Musiken vid 1.25-1.28.

* Avslutet.

* Fina cymbaler.

Negativt:

* Väl kort text? Man vill veta mer...

😲

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Så bra att du fick det att funka till slut 😲

Apropå din sista kommentar kanske jag skulle ta och göra en "expanded version" där det kommer en lång förklaring till varför du ser ut som Loa Falkman och vad du kan göra åt det 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

sixties: Är den för diskantrik, eller vad ska man säga.. överkrispig menar du, sången?

Du låter så ansträngd när du sjunger, det var det jag menade.

Tänker lite på Headcleaners/Huvudtvätt när solot kommer in.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...