Jump to content
Annons

Ändra namnet


SuperViza

Recommended Posts

Om jag skapar en ny midi kanal och så glömmder jag att döpa den till t.ex bassline.

och så skapar jagen massa "rutor" hur gör jag då för att snabbt klistra in rätt namn i rutan.

för nu så måste jag kopiera midi tonerna och skapa en ny tuta och klistra in.vilket är jobbigt som bara den.

någon? om ni inte förstår vad jag menar så säg till

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vill du ha ett tips? Eller massa tips?  😮

Läs Manualen 😉

har du funderat på yrket komiker?

Ja faktiskt,, En gång i tiden så gjorde jag det 😛

Istället för att posta sådana frågor så kan man väl lika gärna slå upp manualen, du får fram svaret mycket snabbare där i.. Och när du en gång börjat läsa manualen, så kommer du förstå att du får en massa tips där ifrån, tro mig 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

men nu vad det inte detta foum handlade om och nej jag har inte någon pirat kopierad cubase sx2 😉 sen så är fallet så att jag har förlagt min manual bågonstans bland allt bröte med hittar den inte.

nöjd med förklaringen.

men nu till frågan någon som vet hur man ändar namnet på rutan eller vad det nu heter det är rätt jobbigt att behöva ändra namnet på kanalen och sedan skapa en ny ruta och sen klistra in allt matrial från den gammla.

Någon?????

Link to comment
Dela på andra sajter

ios (oregistrerad)
Vill du ha ett tips? Eller massa tips?  😄

Läs Manualen 🙂

har du funderat på yrket komiker?

Har du funderat på att köpa programvaran ifall du har en piratversion?

Eller har du en köpt version men förlagt läsglasögonen? 😳

svårighetsgraden på läsningen gällande manualen hadde nog troligens varit lika svår oavsett manual-ursprung. så det var nog lika bra "för min del" att jag tappade bort mina läsglasögon "även om det känns lite tradigt" och tog beslutet att inte köpa eller inhämta en piratkopierad version på nämt program 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar verkligen ingenting av 'ios' senaste inlägg. Men ville bara förtydliga att manualen kan hämtas av vem som helst på steinbergs ftp. Så oavsett om man sitter med crackad eller fullversion så är det smart att kolla igenom manualen först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men för i helvete... ursäkta språket!

Vad fan ska vi då med detta forum till, om de svar man får är att "kolla i manualen" eller "har du köpt programmet" osv. Skit i om det är piratkopierad programvara eller inte, det har ni absolut ingenting med att göra. Strunta hellre i att svara på frågan om du nu inte har något vettigt svar att komma med.

Det här börjar likna diskussionen om att folk inte använder sökfunktionen ordentlig, den var lika löjlig den diskussionen.

Stämningen på det här forumet blir bara sämre och sämre... 😛

Sluta löjla er, Skärpning :rolleyes:

The Mr... 😉

Redigerat av The Mr
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med föregående talare The Mr.

Till frågan. för de första vad menar du med "massa rutor"?? skapa en "ny tuta"??

kanske du ska ta och formulera om frågan så kanske vi kan lösa det åt dig..

Är de att du vill kopiera dina midi spår över till andra kanaler?? och skriva namn på dom nya kalanlerna? i så fall ställer du dig bara på den tomma midikanalen vart de står "midi" sen klickar och skriver in nya namnet tex. bassline

Ska du kopiera ett spår kan du trycka ctrl och D sen flyttar du den vart du vill även äver till andra kanaler om du har skapat någon!!

Men som sagt vet inte riktigt vad du är ute efter..

om inte mitt svar hjälpte så skriv om..och var tydlig!!

/kirtaphus

Link to comment
Dela på andra sajter

Att svaren på många frågor om ett program finns att läsa i manualen är nog inget som tänder ett ljus för någon. Ett ganska irrelevant svar, när någon undrar hur man löser ett problem. Jag håller helt med The Mr, med den lilla förtydligen att vi inte diskuterar lösningar på piratkopierade program.

Raderade några inlägg. Låt oss sätta punkt för manualdiskussionen och återgå till ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara förklara hur jag tänkte i det här fallet då jag känner mig delvis träffad.

När en och samma person ställer många frågor som står förklarat enkelt i en manual tillhörande ett program man äger ( som dessutom finns att ladda hem på nätet.) bidrar det till att minska den irritation som uppstår.

Visst, kommer det problem som är svåra att läsa sig till ställer jag gärna upp och löser dessa...om jag kan.

Ser man att en person verkligen försökt lösa sina bekymmer känns det mer relevant att hjälpa till.

Och varför ska endast vi som svarar åka på sleven 'som skapar dålig stämning'?

är det inte lika mycket svarsställaren som behöver tänka till och formulera sig bättre.. vi som hänger här gör ju det på vår fritid.

Men om det är bättre att vara tyst, fine.. då är åtminstone jag tyst i fortsättningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag skapar en ny midi kanal och så glömmder jag att döpa den till t.ex bassline.

och så skapar jagen massa "rutor" hur gör jag då för att snabbt klistra in rätt namn i rutan.

för nu så måste jag kopiera midi tonerna och skapa en ny tuta och klistra in.vilket är jobbigt som bara den.

någon? om ni inte förstår vad jag menar så säg till

Högerklicka ute på fältet och klicka på Show info, markera den MIDIparts(ruta) som ska ändras namn på så ser du lite info längst upp om den aktuella midiruta:

Name. Start. End. Length -->.

Midi 01 0001.00.00 0005.00.00

klicka under name och skriv sedan in det nya namnet,

fungera likadant med Audioparts(ruta,spår)

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...