Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det finns olika approacher till stereobreddning. De vanligaste Àr tidsförskjutning, m/s, spektralpanorering och modulation i pitch. Soundtoys har valt pitchmodulation och utvecklat pluggen Little Microshift som erbjuds gratis under en begrÀnsad tid.

Besök deras hemsida för att registrera en licens. Det krÀvs en ilok för att anvÀnda den.

Annons
Postat

Tror inte jag har nĂ„gon verklig chans att vinna. Det var den lĂ€nk jag fick skickad till mig, sĂ„ det Ă€r den jag skickar vidare. 🙂

Postat

Har lekt runt lite med pluggen nu och den Àr definitivt anvÀndbar. PÄminner om Eventides harmonizerburkar och Àven Rolands dimensionprylar. För mycket effekt och det lÄter sjösjukt.

Postat

iLok.....pffff

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Jaha men var laddar man ned den dĂ„? 😳 Ser inget pĂ„ hemsidan.

Postat

perfekt. Detta lÀr lÄta bÀttre Àn Crystalizer som jag anvÀnder nu för micropitch. Ska absolut prova denna.. Ska bli spÀnnade och se hur den kan mÀta sig med konkurrenterna... undrar ocksÄ varför dom ger bort det gratis... micro pitching Àr ju viktiga grejjor som folk gÀrna betalar för...

Jag har varit intresserad av deras purepitch plugin men det finns bara till TDM och inte vst.

Postat

Jaha men var laddar man ned den dÄ?

GÄ till den hÀr sidan. Och om du inte redan har registrerat dig hos Soundtoys gör du det och löser sedan ut din licens.

undrar ocksÄ varför dom ger bort det gratis... micro pitching Àr ju viktiga grejjor som folk gÀrna betalar för...

Jag gissar att det kommer en köpeplugg med lite fler parametrar och funktioner inom kort. SÄ det hÀr Àr mer av en teaser.

Postat

Vilken hemsk röst..var jobbigt att lyssna pÄ ...men aja pluggen lÀt helt okej av videon att dömma..

SjÀlv ska jag köpa h8000fw snart.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

GÄ till den hÀr sidan. Och om du inte redan har registrerat dig hos Soundtoys gör du det och löser sedan ut din licens.

Jo jag var dĂ€r men sĂ„g senare att den ligger i mitt konto. Det tog lĂ„ng tid innan den gjorde det sĂ„ dĂ€rför jag undrade. 🙂

Postat

Jo jag var dÀr men sÄg senare att den ligger i mitt konto.

SĂ„ vad tycker du? Instant pudelrocksgitarr? 🙂

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Ska testa den under eftermiddagen nĂ€r jag har tid. Du sa att den pĂ„minner om Rolands Dimension och kom genast att tĂ€nka pĂ„ Dimension D som jag hade nĂ€r jag hade UAD kort och den var perfekt att bredda basen med och tĂ€nkt detsamma med den hĂ€r lilla pluggen. 🙂

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Testade den. Man fÄr vara försiktig nÀr man breddar med den annars smetar den bara ut ljudet.

Postat

tror dessvÀrre inte att den Àr sÄ transparant som jag hoppas pÄ..dÄ hade den varit mer cpu krÀvande tror jag... Just transparans Àr ett stort problem med soundtoys pluggar..dom förstör orginal signalen..och fÀrgar det till nÄgot annat...kan dock vara bra i vissa fall nÀr man vÀl fÀrga ljudet radikalt. Men inget man kan sÀtta pÄ masterbussen kanske.

Postat

tror dessvÀrre inte att den Àr sÄ transparant som jag hoppas pÄ..dÄ hade den varit mer cpu krÀvande tror jag... Just transparans Àr ett stort problem med soundtoys pluggar..dom förstör orginal signalen..och fÀrgar det till nÄgot annat...kan dock vara bra i vissa fall nÀr man vÀl fÀrga ljudet radikalt. Men inget man kan sÀtta pÄ masterbussen kanske.

NÀ, vad jag vet har Soundtoys inte gjort en enda plugg med mastern i Ätanke.

Jag tror man lurar sig sjÀlv nÀr man försöker uppskatta ljudkvalitet i hur mycket resurser en plugg krÀver. Det gÀller Àven transparens. Den mest transparenta pluggen Àr den som inte krÀver nÄgra resurser alls.

Postat

För att skapa konto och kunna ladda ner behöver man ange:

iLok.com Account

* iLok.com User ID:

Jag fick ju ett blĂ„tt "usb-minne" med Cubase. Är det den ett sĂ„dant de menar?

Hur fĂ„r jag dĂ„ fram User ID? Jag har inget som helst minne av hur jag installerade/registrerade Cubase. (Mitt minne Ă€r helt bort*** för den perioden... đŸ€Ș )

Postat
Jag fick ju ett blĂ„tt "usb-minne" med Cubase. Är det den ett sĂ„dant de menar?
Nej, det Àr en eLicenser alias Steinberg Key.

HÀr Àr tvÄ stycken iLok. Dels den gamla generationen iLok i turkos och nÀrmast den mindre iLok 2.

PT_Aug_01.jpg

Postat

NÀ, vad jag vet har Soundtoys inte gjort en enda plugg med mastern i Ätanke.

Jag tror man lurar sig sjÀlv nÀr man försöker uppskatta ljudkvalitet i hur mycket resurser en plugg krÀver. Det gÀller Àven transparens. Den mest transparenta pluggen Àr den som inte krÀver nÄgra resurser alls.

Joo men lite trist dock att sÄ mkt av framför allt det högre frekvenserna försvinner i soundet...

Antar att det Àr det som skiljer pluggar och tex eventide H8000FW som har större respekt för orginal signalen och inte förstört den totalt.

Postat

Joo men lite trist dock att sÄ mkt av framför allt det högre frekvenserna försvinner i soundet...

Antar att det Àr det som skiljer pluggar och tex eventide H8000FW som har större respekt för orginal signalen och inte förstört den totalt.

post-1786-0-16030800-1364081646_thumb.png

drloop (oregistrerad)
Postat

FreeG verkar grym... 🙂 vad gör den?

Postat

I ett nulltest som det ovan gör den ... ingenting. Annars Àr den rÀtt bra pÄ att visa nivÄer.

drloop (oregistrerad)
Postat

NivĂ„er Ă„ sĂ„nt, finemang. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.