joachime Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 Det finns olika approacher till stereobreddning. De vanligaste Àr tidsförskjutning, m/s, spektralpanorering och modulation i pitch. Soundtoys har valt pitchmodulation och utvecklat pluggen Little Microshift som erbjuds gratis under en begrÀnsad tid. Besök deras hemsida för att registrera en licens. Det krÀvs en ilok för att anvÀnda den.
Naymari Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 Snyggt sĂ€tt att sprida lĂ€nken sĂ„ du har chans att vinna đ Tack för lĂ€nken though! đ
joachime Postat 15 mars 2013 TrĂ„dstartare Postat 15 mars 2013 Tror inte jag har nĂ„gon verklig chans att vinna. Det var den lĂ€nk jag fick skickad till mig, sĂ„ det Ă€r den jag skickar vidare. đ
joachime Postat 16 mars 2013 TrÄdstartare Postat 16 mars 2013 Har lekt runt lite med pluggen nu och den Àr definitivt anvÀndbar. PÄminner om Eventides harmonizerburkar och Àven Rolands dimensionprylar. För mycket effekt och det lÄter sjösjukt.
1073 Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 (redigerat) dum frÄga. sÄg svaret nu Redigerat 16 mars 2013 av 1073
joachime Postat 20 mars 2013 TrĂ„dstartare Postat 20 mars 2013 Youtubekanalen Pro Tools Expert visar pĂ„ lite anvĂ€ndningsomrĂ„den och drar lite av bakgrunden till pluggen. Varning för cheesy trumkomp! đ http://www.youtube.com/watch?v=UYb04Q_03T4
Die Hard (oregistrerad) Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Jaha men var laddar man ned den dĂ„? đł Ser inget pĂ„ hemsidan.
Ekstasis Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 perfekt. Detta lÀr lÄta bÀttre Àn Crystalizer som jag anvÀnder nu för micropitch. Ska absolut prova denna.. Ska bli spÀnnade och se hur den kan mÀta sig med konkurrenterna... undrar ocksÄ varför dom ger bort det gratis... micro pitching Àr ju viktiga grejjor som folk gÀrna betalar för... Jag har varit intresserad av deras purepitch plugin men det finns bara till TDM och inte vst.
joachime Postat 20 mars 2013 TrÄdstartare Postat 20 mars 2013 On 2013-03-20 at 21:50 sa Die Hard: Jaha men var laddar man ned den dÄ? GÄ till den hÀr sidan. Och om du inte redan har registrerat dig hos Soundtoys gör du det och löser sedan ut din licens. On 2013-03-20 at 22:12 sa Ekstasis: undrar ocksÄ varför dom ger bort det gratis... micro pitching Àr ju viktiga grejjor som folk gÀrna betalar för... Jag gissar att det kommer en köpeplugg med lite fler parametrar och funktioner inom kort. SÄ det hÀr Àr mer av en teaser.
Ekstasis Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Vilken hemsk röst..var jobbigt att lyssna pÄ ...men aja pluggen lÀt helt okej av videon att dömma.. SjÀlv ska jag köpa h8000fw snart.
Die Hard (oregistrerad) Postat 23 mars 2013 Postat 23 mars 2013 On 2013-03-20 at 22:21 sa joachime: GĂ„ till den hĂ€r sidan. Och om du inte redan har registrerat dig hos Soundtoys gör du det och löser sedan ut din licens. Jo jag var dĂ€r men sĂ„g senare att den ligger i mitt konto. Det tog lĂ„ng tid innan den gjorde det sĂ„ dĂ€rför jag undrade. đ
joachime Postat 23 mars 2013 TrĂ„dstartare Postat 23 mars 2013 On 2013-03-23 at 08:43 sa Die Hard: Jo jag var dĂ€r men sĂ„g senare att den ligger i mitt konto. SĂ„ vad tycker du? Instant pudelrocksgitarr? đ
Die Hard (oregistrerad) Postat 23 mars 2013 Postat 23 mars 2013 Ska testa den under eftermiddagen nĂ€r jag har tid. Du sa att den pĂ„minner om Rolands Dimension och kom genast att tĂ€nka pĂ„ Dimension D som jag hade nĂ€r jag hade UAD kort och den var perfekt att bredda basen med och tĂ€nkt detsamma med den hĂ€r lilla pluggen. đ
Ekstasis Postat 23 mars 2013 Postat 23 mars 2013 missade en liten detalj..dvs att man behöver ilok ... đ
Die Hard (oregistrerad) Postat 23 mars 2013 Postat 23 mars 2013 Testade den. Man fÄr vara försiktig nÀr man breddar med den annars smetar den bara ut ljudet.
Ekstasis Postat 23 mars 2013 Postat 23 mars 2013 tror dessvÀrre inte att den Àr sÄ transparant som jag hoppas pÄ..dÄ hade den varit mer cpu krÀvande tror jag... Just transparans Àr ett stort problem med soundtoys pluggar..dom förstör orginal signalen..och fÀrgar det till nÄgot annat...kan dock vara bra i vissa fall nÀr man vÀl fÀrga ljudet radikalt. Men inget man kan sÀtta pÄ masterbussen kanske.
joachime Postat 23 mars 2013 TrÄdstartare Postat 23 mars 2013 On 2013-03-23 at 16:32 sa Ekstasis: tror dessvÀrre inte att den Àr sÄ transparant som jag hoppas pÄ..dÄ hade den varit mer cpu krÀvande tror jag... Just transparans Àr ett stort problem med soundtoys pluggar..dom förstör orginal signalen..och fÀrgar det till nÄgot annat...kan dock vara bra i vissa fall nÀr man vÀl fÀrga ljudet radikalt. Men inget man kan sÀtta pÄ masterbussen kanske. NÀ, vad jag vet har Soundtoys inte gjort en enda plugg med mastern i Ätanke. Jag tror man lurar sig sjÀlv nÀr man försöker uppskatta ljudkvalitet i hur mycket resurser en plugg krÀver. Det gÀller Àven transparens. Den mest transparenta pluggen Àr den som inte krÀver nÄgra resurser alls.
oioioi Postat 23 mars 2013 Postat 23 mars 2013 För att skapa konto och kunna ladda ner behöver man ange: iLok.com Account * iLok.com User ID: Jag fick ju ett blĂ„tt "usb-minne" med Cubase. Ăr det den ett sĂ„dant de menar? Hur fĂ„r jag dĂ„ fram User ID? Jag har inget som helst minne av hur jag installerade/registrerade Cubase. (Mitt minne Ă€r helt bort*** för den perioden... đ€Ș )
Jon Rinneby Postat 23 mars 2013 Postat 23 mars 2013 Testade lite snabbt och pluggen har sÀkert sina anvÀndingsomrÄden. Inget jag gick igÄng pÄ dock direkt. /Jon
Linus Postat 23 mars 2013 Postat 23 mars 2013 On 2013-03-23 at 18:23 sa oioioi: Jag fick ju ett blĂ„tt "usb-minne" med Cubase. Ăr det den ett sĂ„dant de menar?Nej, det Ă€r en eLicenser alias Steinberg Key. HĂ€r Ă€r tvĂ„ stycken iLok. Dels den gamla generationen iLok i turkos och nĂ€rmast den mindre iLok 2.
Ekstasis Postat 23 mars 2013 Postat 23 mars 2013 On 2013-03-23 at 17:41 sa joachime: NÀ, vad jag vet har Soundtoys inte gjort en enda plugg med mastern i Ätanke. Jag tror man lurar sig sjÀlv nÀr man försöker uppskatta ljudkvalitet i hur mycket resurser en plugg krÀver. Det gÀller Àven transparens. Den mest transparenta pluggen Àr den som inte krÀver nÄgra resurser alls. Joo men lite trist dock att sÄ mkt av framför allt det högre frekvenserna försvinner i soundet... Antar att det Àr det som skiljer pluggar och tex eventide H8000FW som har större respekt för orginal signalen och inte förstört den totalt.
joachime Postat 23 mars 2013 TrÄdstartare Postat 23 mars 2013 On 2013-03-23 at 23:03 sa Ekstasis: Joo men lite trist dock att sÄ mkt av framför allt det högre frekvenserna försvinner i soundet... Antar att det Àr det som skiljer pluggar och tex eventide H8000FW som har större respekt för orginal signalen och inte förstört den totalt.
drloop (oregistrerad) Postat 24 mars 2013 Postat 24 mars 2013 FreeG verkar grym... đ vad gör den?
joachime Postat 24 mars 2013 TrÄdstartare Postat 24 mars 2013 I ett nulltest som det ovan gör den ... ingenting. Annars Àr den rÀtt bra pÄ att visa nivÄer.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.