Jump to content
Annons

Förlorat alla ljud i Halion Sonic 32-bit


Valleybrook

Recommended Posts

Annons

Finns de Halion Sonic-ljud som används om du öppnar gamla projektfiler i 32-bitversionen?

Har sett det här problemet förr. Man går in i Media Bay och skannar om, så hittar Cubase alla ljud igen. Idiotiskt att inte detta görs i pluggen. Rätt typiskt Cubase om du frågar mig. Kan dock inte ge närmare någon närmre beskrivning på hur man gör det hela då jag själv inte har Cubase. Hoppas du lyckas lösa det med den knapphändiga hjälp jag gav.

Link to comment
Dela på andra sajter

nåt liknande för mej men då handlade det om ett demotrassel. tror du ska sätta in cubase-skivan och kolla om den vill installera halion One och Halion sonic.

fick även lov att aktivera ljudet på varje kanal på det senaste projektet (kanske så att cubase stänger av ljudet vid error)

Link to comment
Dela på andra sajter

Media rescan har inte funkat. Har provat att ominstallera Halion Sonic exe 32-bit men samma fel. Måste jag ominstallera ljudbiblioteket också? Ljuden ligger väl på samma ställe för 32-bit och 64-bit? Det funkar som sagt var med 64-bit versionen men den kan jag ju inte ha i Cubase så det måste bara fixas. Desperat...

Link to comment
Dela på andra sajter

-Är det olika ljud för 32- respektive 64? Installera om.

- Prova att bocka av platsen där ljuden ligger i Mediabay, bocka sen i dem igen.

Bara provar men kanske inte gör någon skillnad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ominstallerade Sequel 3 (32-bit). Hämtar upp Halion Sonic på ett instrument spår. I dess fönster fortfarande så presenteras inte ett enda sound, MEN, om jag väljer 'Load preset' så hittar jag alla ljuden. Men detta funkar dock inte i Cubase 5. Jävligt skumt fel detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...