Jump to content
Annons

co-ed - "quote"


schysst uppföljare?  

6 röster

  1. 1. schysst uppföljare?

    • ja
      3
    • nja
      1
    • nej
      0
    • inte schysst öht
      0
    • ingen uppföljare- one of a kind!
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: quote

ARTIST/GRUPP: co-ed

GENRE: Ringmodulerade beats med cello

LÅTLÄNGD: 4:34 min

KOMPOSITÖR: Mikaela Robsahm

PRODUCENT: Daniel Mars

MASTERING: Elias "enapa" Lindman

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.58 MB

STATUS: Färdig demo

AKTUELL LÅTLÄNK: http://www.electromancer.com/showTrack.php?id=1111167648

LÄNK TILL TIDIGARE LÅT: https://www.studio.se/index.php?showtopic=7051&hl=gyno

hejsan!

här är nu mitt nya mästerverk. 😆

jag har fått lite frågor om jag inte borde lägga in lite cello i min musik och har nu gjort slag i saken. har lekt dels med hårda ringmodulerade beats, dels lagt in mycket fin, reverbad cello, och resultatet blir rätt spännande!

jag försöker hitta en bra form för mitt elektroniska skapande, så jag gillar att få konstruktiv feedback. sånt där som "du borde gjort techno istället" tillhör kanske inte den kategorin, men annars så.. fritt fram! 😛

Redigerat av co-ed
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Denna gillar jag!

Precis så avigt skön jag hade hoppats på.

Tyvärr har jag inget konstruktivt att komma med, bara beröm.

Cellon får mig att tänka på folkrock och just innan det blir för mycket så skriker trummorna till lite extra.

Verkligen bra detta! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

kul att det gillas! 😄

folkrock säger du. lustigt, för det är just delar av en folkvisa som ligger i cellon, bl a. jag gillar växlingen mellan det folkiga och det brötiga. ringmodulation ÄR otroligt skönt ja, har just förstått vilka möjligheter det innebär!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte djuplänka till electromancer, men det handlar ju faktiskt bara om två klick så så farligt kan det väl inte vara? Kan ni inte ladda hem från electromancer så beror det troligtvis på att ni kör Nortons brandvägg. Skriv till mig privat om ni vill veta hur man tar sig förbi det problemet. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

efter det där introt i över en minut så uppskattar jag verkligen cellon när den kommer in.

det fungerar som tema till något. men jag tycker att ljudbilden känns väldigt ointressant. känns som det skulle finnas så mycket mer att arbeta med i spektrat. någon intressant bas kanske? eller att rythmen kanske stannar upp när du kör temat en runda på cellon. eller något annat.

men det är en väldigt intressant blandning av ett typiskt klassiskt instrument, och känslan av en föråldrad trummaskin.

ser fram emot att höra mer.

//brr... när jag hör början på låten så ser jag framför mig några streetboys alá -83 komma in i röda träningsoveraller och en gettoblaster. electric boogie.

Redigerat av Itzhak Skenström
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att cellon kändes oerhört malplacerad när den kom in första gången... Blev lite väl mycket "krock" i mina öron med det typiskt folkmusikiga spelandet. Jag hade nog hellre sett ett lite mer "spejsat" spelsätt på cellon (fråga mig inte vad jag menar med "spejsigt" bara, för det vet jag nog egentligen inte själv).

Men nu såhär medans jag skrivit tycker jag nog att saker och ting börjar "smälta ihop", så bara jag kommit in i det lite grann så låter det ju bra!! :rolleyes:

Men som sagt, det vore kul att höra nåt med mer "icke-folkmusik"-stuk på cellospelandet också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt intressant låt faktiskt. Tyckte faktiskt den var bra. =)

Men jag skulle vilja att du tog fram cellon lite mer, nu låter det som den ligger bakom beatet liksom.

Keep up the good work! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för att ni lyssnar och ger respons! 🙂

har fått väldigt olika respons på cellobiten just. min tanke var att lägga mycket reverb på som jag gjort, så att den klingar lite.. skört och långt borta i förhållande till allt annat, just för att få en kontrast till beats och så. lite mer "spejsad" cello skulle ju kunna vara bitreducerad sådan, el dyl. det ligger med cellobastoner med samplenhold från början i princip, som ett oregelbundet element som dyker in typ varannan takt. fast, där hörts det inte längre att det är cello ens.. det är ju en avvägning man får göra, om det skall låta som cello eller inte.. har ju både för och nackdelar!

nya låtar med andra typer av celloinsatser kommer dyka upp, var så säkra. det gäller ju att göra olika skaer, utnyttja instrumentet till max. men, ibland betyder det att spela på ett väldigt traditionellt och "vackert" vis.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...