Jump to content
Annons

Det tokade till sej [Problem m. Halion Sonic löst]


MRS8

Recommended Posts

Hej! jag försökte att installera demot på Halion 4 i min elements 6 där jag har e-licens. fick mejlet med kod och installerade programmet.

när jag kom till registreringen var min kod 16 siffror och det krävdes 12 tror jag det var. inget ville funka. upptäckte då att det inte SKA gå att installera demot till elements6. avinstallerade därför men nu fungerar inte MiDI för mej i cb

när jag laddar ett projekt med tre midi-spår får jag upp en ruta:

The plug-in "HALion Sonic SE" could not be found for vst Synt 1!

The plug-in "HALion Sonic SE" could not be found for vst Synt 2!

The plug-in "HALion Sonic SE" could not be found for vst Synt 3!

allt annat låter men inte midi spåren

Hoppas att nån kan hjälpa mej med detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du inte har pluggen installerad så kommer du inte heller få ljud från den pluggen.

Du har precis som du själv säger avinstallerat de pluggarna som cubase frågar efter. När du sen startar ett projekt där de pluggarna används så kan ju cubase inte hitta pluggarna och det är alltså det de säger. Om du från output väljer bort att spela med denna plugg så kommer du inte få det problemet.

Det är alltså inget midiproblem, midi funkar som förut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Halion Sonic är den synt som är förvald om man importerar MIDItracks har jag för mig och jag tror det är i preferences du väljer vilken synt som ska vara default..

Jag kan tänka mig en spin-off på din fråga då Halion 4 och Halion Sonic delar ljudbanker.. men jag lugnar mig tills du kollat om det är det första som löser problemet

Link to comment
Dela på andra sajter

Halion Sonic är den synt som är förvald om man importerar MIDItracks har jag för mig och jag tror det är i preferences du väljer vilken synt som ska vara default..

Jag kan tänka mig en spin-off på din fråga då Halion 4 och Halion Sonic delar ljudbanker.. men jag lugnar mig tills du kollat om det är det första som löser problemet

när jag skapar ett nytt midi-spår finns det vst Halion Sonic men det inget innehåll i de så jag provar att installera om.

Ja, det låter ju som att du får installera på nytt.

Ja, provar det (ikväll 🙁)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...