osiris Postat 19 mars 2005 Dela Postat 19 mars 2005 Jo, jag anmäler mig också... vad trodde ni? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
onosoul Postat 19 mars 2005 Dela Postat 19 mars 2005 Sign me upp 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 19 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 19 mars 2005 Gött gött nu e de 37 anmälda. Härligt! 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odel Postat 19 mars 2005 Dela Postat 19 mars 2005 38 med mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 19 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 19 mars 2005 Göttigare! 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JimBad Postat 20 mars 2005 Dela Postat 20 mars 2005 Kan bli ballt...jag är på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 20 mars 2005 Dela Postat 20 mars 2005 Kan bli ballt...jag är på Ännu göttigare 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobiah Postat 20 mars 2005 Dela Postat 20 mars 2005 Jag ställer upp! 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 20 mars 2005 Dela Postat 20 mars 2005 Har ännu inte hunnit ladda hem kompet men visst jag anmäler mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bastian Postat 20 mars 2005 Dela Postat 20 mars 2005 va roligt! jag är på! /sebastian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 21 mars 2005 Dela Postat 21 mars 2005 Sh-t, lurigare än jag trodde...redan ruckat på reglerna tror jag...men slutför det ändå. Om inte annat så har man ju gjort lite ny musik från en ny vinkling. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 21 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 21 mars 2005 Man lär man sig nåt varje dag. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 22 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 22 mars 2005 Bara 2 dagar kvar att anmäla sig på så kom igen nu!! 🙂😄😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 22 mars 2005 Dela Postat 22 mars 2005 OK! Jag gör ett första försök i studiofestivalen 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LDB Postat 22 mars 2005 Dela Postat 22 mars 2005 Kul! Jag är med! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jarlo Postat 22 mars 2005 Dela Postat 22 mars 2005 (redigerat) Asså, det här är jättemongo. Jag har ställt in 115 bpm i Reason, och trumkompet och klicket synkar inte! Reasons klick går lite snabbare, vilket gör att det börjar låta otajt redan vid första funk-delen. Nån annan som märkt av det här? 😉 edit: nu har jag lyssnat, ändrat, lyssnat, ändrat, och 114.925 är det närmaste jag kommer till synk Redigerat 22 mars 2005 av jarlo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 22 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 22 mars 2005 Hehe jag vet vad det beror på. 🙂 Kompet är inspelat i Cubase och jag har satt left locator en 16-del innan kompet kör igång. Detta för att undvika att början inte kommer med helt. Du har alltså en liten tystnad på 1/16-dels takt innan kompet börjar som sen går i 115 bpm. 😄 Jag använder själv inte reason, men är det inte så att du importera ljudfilen till programmet som sen slänger den på en kanal som en audiofil dvs med sinusvågor? 😉 I så kommer du att kunna se att det är en liten tystnad i början. 🙂 Hoppas det funkar Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Hehe jag vet vad det beror på. 🙂Kompet är inspelat i Cubase och jag har satt left locator en 16-del innan kompet kör igång. Detta för att undvika att början inte kommer med helt. Du har alltså en liten tystnad på 1/16-dels takt innan kompet börjar som sen går i 115 bpm. 😄 Jag använder själv inte reason, men är det inte så att du importera ljudfilen till programmet som sen slänger den på en kanal som en audiofil dvs med sinusvågor? 🙂 I så kommer du att kunna se att det är en liten tystnad i början. 🙂 Hoppas det funkar Mvh / djonas Se till att programmet har samma HZ-inställningar också... 😄 Om jag inte minns fel, så kan det bli skillnad på längden om man varierar från 44.000 hz till 48.000 hz tex... Samplingen är väl 44.000 hz, ställ in Reason på det också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jarlo Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 (redigerat) Hehe jag vet vad det beror på. 😄Kompet är inspelat i Cubase och jag har satt left locator en 16-del innan kompet kör igång. Detta för att undvika att början inte kommer med helt. Du har alltså en liten tystnad på 1/16-dels takt innan kompet börjar som sen går i 115 bpm. 😄 Jag använder själv inte reason, men är det inte så att du importera ljudfilen till programmet som sen slänger den på en kanal som en audiofil dvs med sinusvågor? 🙂 I så kommer du att kunna se att det är en liten tystnad i början. 🙂 Hoppas det funkar Mvh / djonas Fast det är inte det det beror på. Tystnaden har jag redan klippt bort. Jag pratar inte om en förskjutning här, utan om att det gradvis låter otajtare och otajtare, vilket ju måste bero på att det totala tempot är annorlunda...? Hade det bara varit förskjutet med en 16-del så hade det ju låtit lika "konstigt" hela tiden. Hur som helst har jag ju fått det att synka näst intill perfekt, vid 114.925 bpm, men det är ju skumt ändå... Redigerat 23 mars 2005 av jarlo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aspucko Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Jag anmäler mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
moOd Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 (redigerat) Hur som helst har jag ju fått det att synka näst intill perfekt, vid 114.925 bpm, men det är ju skumt ändå... Jag har kommit fram till att trumkompet funkar bäst i 114.992 bpm. 😉 Redigerat 23 mars 2005 av moOd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leere Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 HAHA! jag är på så gott jag kan. hehe. tror inte att det kommer låta som något annat. vilket gör att jag lär åka ut rätt så fort. men det är bara kul att göra udda. /leere Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stajo Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Jag anmäler mig... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Hur som helst har jag ju fått det att synka näst intill perfekt, vid 114.925 bpm, men det är ju skumt ändå... Jag har kommit fram till att trumkompet funkar bäst i 114.992 bpm. Betyder detta att datorer (i allmänhet eller i a f ofta) har taskig tidssynk?? En diff mellan 115.000 och 114.992 bpm ger en förskjutning på ca 12.5 ms på en treminuterslåt. Jag har inte laddat grunden i min sequencer än, men det här kanske är värt att kolla... /Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 23 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 23 mars 2005 Kör du Cubase så borde det inte vara några som helst problem. Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 23 mars 2005 Dela Postat 23 mars 2005 Inga bekymmer i Samplitude heller. 115bpm!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 23 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 23 mars 2005 (redigerat) Tror det kan ligga mkt i det som ViktorDenStore påpekade att frekvensen kan vara boven i dramat. 😉 Fel frekvens gör väl att clocksync funktionen inte funkar som den ska, om jag inte missminner mig. 😲 Mvh / djonas Redigerat 23 mars 2005 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
moOd Postat 24 mars 2005 Dela Postat 24 mars 2005 Tror det kan ligga mkt i det som ViktorDenStore påpekade att frekvensen kan vara boven i dramat. 😳Fel frekvens gör väl att clocksync funktionen inte funkar som den ska, om jag inte missminner mig. 😎 Mvh / djonas Mmm.. Jag kör ljudkortet i 24bit 48kHz. Kanske har nåt med det att göra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 24 mars 2005 Dela Postat 24 mars 2005 en vecka kvar till deadline. Hmmm. Blir svårt att koka ihop nått. Men vi får väl se vad som händer! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 24 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 24 mars 2005 Tror det kan ligga mkt i det som ViktorDenStore påpekade att frekvensen kan vara boven i dramat. 😆Fel frekvens gör väl att clocksync funktionen inte funkar som den ska, om jag inte missminner mig. 😛 Mvh / djonas Mmm.. Jag kör ljudkortet i 24bit 48kHz. Kanske har nåt med det att göra? Yes du borde nog ha 44.1 kHz, tror inte det ska spela så stor roll om du 16 eller 24 bit upplösning dock. 😳 Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.