Jump to content
Annons

Hur väl har Paul Stanley's röst åldrats? Lyssna här!


Måsart

Recommended Posts

Annons

...I'm left here broken and ashamed....!!!

Just det där ashamed måste han ha både svimmat & skitit ner sig på!

Den finns live oxå. Där sjunger han surt som fan och otajt. Men attityden är helt sjuk! Toksvettig, viftar med armarna och ser helt galen ut! Fan att man aldrig såg dom då.

Såg dom för en 5 årsen och det var fan Uncle Fester på scen. Skitbesviken! Sjöng som en kratta! Nåväl! Jag kommer alltid att minnas dom som det största metalbandet på 80talet! Pissar på Maiden alla dagar i veckan, strutsmetal 😉 !

Såg en liveversion med touch of evil, (det är ju några magiska moments i den också,) "you're posessing me" vart falsett helt utan kraft live. Annars hade man ju lätt gett en arm eller två för rösten han hade när det begav sig! The sentinel går inte heller av för hackor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åhh The Sentinel 🥰

Bästa på den plattan! Såg ut som ett gökur när jag hörde den för första gången! På LP och satt med det svarta inner sleeven och följde texten! Minnen! ☺️

Konklusion: de två bästa priestplattorna ever är screming for vengence och defenders of the faith!!!

Edit: sorry Paul...🙂

Redigerat av therocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Konklusion: de två bästa priestplattorna ever är screming for vengence och defenders of the faith!!!

Edit: sorry Paul... 🙂

Ja, dom är dom vassaste!

Gillar dock två spår på udda plattan Point of entry. Desert Plains och Solar Angels. Men det blev ju inte så lyckat den plattan! Man hör övergången från British Steel till Screaming for Vengeance. Det där överproddade som var så inne då. Point of Entry blev nån knasig hybrid mellan 70-talsljud och 80. Sen kukade dom ju ur totalt med Turbo. Den plattan är ett skämt! Sen gick det bara utför. Painkiller vafan?! Telefongitarrer och bara för att dom får en smattrande Scott Travis så ska det helt plötsligt mata dubbla kicks konstant! Och Halford fick väl nån King Diamondhybris!

Även Maiden med sin Somewhere in time. GK och synthar.. WTF?

Nu gillar jag dock Somwhere in time. Bra låtar! Alexander The Great är riktigt bra

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.youtube.com/watch?v=NAUQFqJ-cos

Fan, alltså, hade jag kastat för det andra teamet hade jag nog blivit rätt så glad i byxan för den här mannen... Både good looking och en FÖRBANNAT JÄVLA BRA RÖST! (Det där sa faktiskt ett ex till mig, nu när jag tänker efter.)

Men bruden i videon gör byxan. Coverdale gör en förbannat bra insats.

På tal om Paul, alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

[media]På tal om Paul, alltså.

😄

Jag var på turné för några årsen med ett rätt stort svenskt band som tekniker. Och så var vi i Malmö och skulle spela i nån sån där fartygsdocka, nån kass festival. Så bodde vi på nåt snobbigt hotell.

Vi var där nån dag och slappade. Och en i bandet skulle gå och träna på gymmet. Får ett mess från han om att David Coverdale är på gymmet. Vi skrattar & tror naturligtvis inte på det.

Men vi andra knallar ju dit ändå. Och tror ni inte på fan att där är han, David Coverdale. På en motionscykel, trampandes. Bredvid stod en toksnygg brud som var hans personliga tränare och tog pulsen på han!

Så, där springer polaren på ett löparband precis bredvid och jag pratar med han och 50 cm bredvid mig svettas David Coverdale.... Starstruck? Nej då inte alls 😊

Och när David snackar med sin tränare så skakar det fan i golvet. Killen är smal och rätt liten men den resonansen i den kroppen. Lät som värsta Bengt Magnusson x 100...

Sen några timmar senare kom en flådig nightrider och plockade upp hela bandet. Och jag dör av flabb när jag äntligen får se Tommy Aldridge och hans jävla frilla! Han såg inte glad ut när jag skrattade! 😄

Edit: Ska tillägga att dom skulle iväg till SRF och spela!

Redigerat av KillwithSkill
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Sunkig låt och kass prod men här har ni Ray Gillens pipa!

http://www.youtube.com/watch?v=yFmA3PlNKS0

Fast här sjunger han ju nåt jävulskt grymt! Grymt band med Ray, Jake E Lee, Eric Singer och nån bassist jag inte minns namnet på. Tack för att du tog upp Ray Gillen, hade änna glömt av denna fantastiska platta.. 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=l6LXVqetMeo

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Jag tycker att Pauls röst var rätt kass i början, men sen blev det inte ett skit bättre och nu är han helt värdelös.... men så är det ju inte precis mitt favoriband heller.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Konstigt påstående då de ju skippade sminket på 80-talet, och de mastodonta showerna var de sannerligen inte ensamma om heller under det årtiondet.

Läs igen läs rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Pauls röst var rätt kass i början, men sen blev det inte ett skit bättre och nu är han helt värdelös.... men så är det ju inte precis mitt favoriband heller....

Ah, I see... Berätta för oss, sadomachine, hur en en manlig, oljemuskulöst hanig röst låter när den inte är "kass" och "värdelös", enligt dig.

Kom igen nu, skäms inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs igen läs rätt.

😄 :D

Så, hur kom det sig att KISS inte gick och blev ett-i-mängden-band när de smetade bort sminket?

Och glöm nu inte bort att få in din teori om vilka kassa musiker de är, samt det faktum att de faktiskt fortfarande var riktigt stora under en stor del av 80-talet.

Personligen tycker jag att KISS sög under stora delar av 80-talet...precis som Paul's sångröst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vince Neil är inte John Corabi.

Lyssna igen, lyssna rätt.

Precis! Detta är den enda Motley plattan jag gillat. Bob Rock skruvade till ett sinnessjukt trumljud. Lyssna på den här från samma platta:

Trist bara att plattan tokfloppade och Corabi fick kicken... Dessutom handlade texterna om annat än att knulla och knarka. Redigerat av Bullerbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis! Detta är den enda Motley plattan jag gillat. Bob Rock skruvade till ett sinnessjukt trumljud. Lyssna på den här från samma platta:

Trist bara att plattan tokfloppade och Corabi fick kicken... Dessutom handlade texterna om annat än att knulla och knarka.

Det är det bästa dom nånsin gjort! Corabi Sjunger skiten ur Neil i fyllan hundra gånger om!

Dessutom var (är) han en grym låtskrivare!

Och han behärskar att lira gura!

Sen vet jag inte hur pass han fick kicken. Om han slutade?

Men det var väl för mkt bimbos och töntiga dragqueens som sågade plattan & Corabi?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis! Detta är den enda Motley plattan jag gillat. Bob Rock skruvade till ett sinnessjukt trumljud. Lyssna på den här från samma platta:

Trist bara att plattan tokfloppade och Corabi fick kicken... Dessutom handlade texterna om annat än att knulla och knarka.

Håller helt med, grym skiva, den absolut bästa Mötley gjort och Corabi sjunger jävligt bra. Vince Neil har bara en jävligt jobbig röst att lyssna på men Corabi kan verkligen sjunga.

Skivan kändes nyskapande när den kom och var nog lite före sin tid på något sätt, kanske därför den floppade och den måste ha fått det att snurra till rejält i skallen på Mötley-fansen.

Inget "Girls, Girls, Girls" där inte...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vrid inte upp mig på Mötley Crüe-temat. När de var som mest poppis så blev Mick Mars utnämnd världens bästa gitarrist i Guitar World (tror jag det var). Då spontankräktes jag rätt ut över tidningen och köpte aldrig mer den. Och feta trumljud som är dränkta i reverb (nu tänker jag 80-tal och inte just på din länk KWS, eftersom jag inte har Spotify) är inget för mig. Men det finns ju några 80-tals-album som faktiskt är riktigt bra. Screaming for Vengance är ett och apro på pipa så kan man ju nämna Aerosmiths Permanent Vaccation. För att inte slänga sig med The Cults Electric, mitt i det neonfärgade pudelrocksåttiotalet kommer ett popband och gör en sjuttiotals-retro-hårdrocksskiva som är helt grym. Då blev det en mental spontanejukalation för mig som gick omkring i utsvängda jeans i protest mot själva 80-talet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

När de var som mest poppis så blev Mick Mars utnämnd världens bästa gitarrist i Guitar World (tror jag det var). Då spontankräktes jag rätt ut över tidningen och köpte aldrig mer den.

Jag såg Mötley under Theater Of Pain-turnén och under Tommy Lee's (obligatoriska) trumsolo gick bastrummeskinnet sönder..

För att underhålla folk medan skinnet byttes skickade man in Mick Mars, ett sliderör och NOLL smak. Han slide'ade sig igenom 10 minuter, inte en sekund nedanför 15e band.

Föreställ er att lyssna på OoooIIII, OooIIII, OoooiIIIII i 170 decibel i tio minuter.

Kort sagt, Mick Mars ligger inte högt i kurs här heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...