Calle H Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Hej alla musiker dĂ€r ute! Jag satt precis i helgen och uppdaterade min studio hemsida med ny information och nya ljudklipp. Vad tycks? Jag tar gĂ€rna emot konstruktiv feedback! Min studio heter Studio24 och adressen dit Ă€r: www.studio24.nu Tack pĂ„ förhand đ! MVH Calle
Henric Svensson Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Fin sida, fick dĂ€remot inte ljudexemplen att fungera! đ
vmbr Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Skulle gÀrna ha en player pÄ sidan för ljudexemplen, annars tycker jag sidan vara bra!
BluesBoy Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Snygg sida. Trigg pÄ trummorna i första mixexemplet?
SadamJR Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Rött och brunt Àr inte riktigt min grej, men annars Àr sidan utmÀrkt.
Calle H Postat 21 januari 2013 TrĂ„dstartare Postat 21 januari 2013 Fin sida, fick dĂ€remot inte ljudexemplen att fungera! đ Tack đ!! JassĂ„? Va synd? Vad hĂ€nde nĂ€r du klickade pĂ„ lĂ€nkarna? Hur lĂ€nge lĂ€t du det ladda đ? Skulle gĂ€rna ha en player pĂ„ sidan för ljudexemplen, annars tycker jag sidan vara bra! Jag hĂ„ller med dig! Jag har letat efter en snygg sĂ„dan som inte krĂ€ver flash eller nĂ„got annat extra sĂ„ att alla kan lyssna utan problem. NĂ„gra tips đ?? Kul att du gillade hemsidan đ! Snygg sida. Trigg pĂ„ trummorna i första mixexemplet? Tack sĂ„ mycket đ! I mixen sĂ„ Ă€r det ungefĂ€r 50% originalljud som Ă€r mixat med mest Focusrite Liquid Mix, Slate Digital The Virtual Console Collection, Virtual Tape Machines, PSP Vintage Warmer, QuikQuak UpStereo, Softube FET Compressor samt min SLL XLogic G Series Compressor Klon pĂ„ överhĂ€ngen tillsammans med 50% trigg pĂ„ trummorna. Snyggt! Bra upplĂ€gg! đ Va glad jag blir đ„° ! Rött och brunt Ă€r inte riktigt min grej, men annars Ă€r sidan utmĂ€rkt. Jag hade svĂ„rt att bestĂ€mma vilka fĂ€rger som skulle passa pĂ„ en musikstudio-hemsida. MĂ„nga jag tittade pĂ„ var mörka eller alldeles för vanliga..sĂ„ jag prövade med det hĂ€r. Synd att du inte gillade det, hoppas inte alla tycker samma? Jag gillar det i varje fall đ! Mer feedback đ? Jag tĂ€nkte precis lĂ€gga upp ett ljudexempel pĂ„ Mastering gjord i studion för de som Ă€r intresserade.
Kokanin Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 (redigerat) Hej!  Fin studio och schysst hemsida! Jag blir dock inte klok pÄ utrustningssidan.  Du har satt ut logos frÄn bl.a. Neve, API, SSL, Manley och Universal Audio. I utrustningslistan hittar jag ingen utrustning frÄn dessa tillverkare? Har jag missat nÄgot i listan kanske. Eller har du inte med allt? Eller rÀknar du en Neve-emulation, frÄn Focusrite, som Neve?  API- och SSL-kloner hittar jag iofs. Förresten, vad Àr det för kloner du har?  Mvh Martin Edit: "klok", inte "klock" Redigerat 21 januari 2013 av Kokanin
ibanez-mag Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 (redigerat) PÄ det stora hela ser det bra ut, verkar vara en trevlig studio. Tar det jag inte gillar :-) LÀgg en ram runt bilder pÄ en pixel eller tvÄ och ta bort det dÀr med den mjuka kanten. Subjektivt, sjÀlvklart. Men det ser inte rÀtt amatörmÀssigt ut, tycker jag. Se om du kan fÄ dit en fotograf och ta lite bÀttre bilder som lockar mer. Inget direkt fel pÄ de dÀr Àr nu, men det Àr platta, bleka och livlösa. Jag tycker att texten "betalning sker pÄ plats kontant" ser lite B ut. Som om det Àr en svartstudio som satsar pÄ att göra möhippor, typ. En liten grej som nog ingen nÄgonsin kommer att bry sig om, men kan om den vill. I princip alla loggor du har dÀr Àr registrerade varumÀrken/loggor. Det gör att du inte fÄr lov att anvÀnda dem nÄgonstans, pÄ nÄtt sÀtt, utan att först be om lov frÄn Àgaren. NÄgra av dem du har dÀr Àr rÀtt kinkiga man sÄnt, Fender och Marshall, till exempel. Speciellt nÀr det anvÀnds för att göra reklam för sig sjÀlv. Att man köpt deras pryl gör inte att man fÄr anvÀnda deras loggor. EDIT: ledsen om jag bara tycker negativt. /Magnus Redigerat 21 januari 2013 av ibanez-mag
Calle H Postat 21 januari 2013 TrĂ„dstartare Postat 21 januari 2013 (redigerat) Hej!  Fin studio och schysst hemsida! Jag blir dock inte klok pĂ„ utrustningssidan.  Du har satt ut logos frĂ„n bl.a. Neve, API, SSL, Manley och Universal Audio. I utrustningslistan hittar jag ingen utrustning frĂ„n dessa tillverkare? Har jag missat nĂ„got i listan kanske. Eller har du inte med allt? Eller rĂ€knar du en Neve-emulation, frĂ„n Focusrite, som Neve?  API- och SSL-kloner hittar jag iofs. Förresten, vad Ă€r det för kloner du har?  Mvh Martin Edit: "klok", inte "klock" Det Ă€r just som du sĂ€ger Focusrite Liquid Mix emulationerna jag refererar till Universal Audio, Neve och Manley. Resterande Ă€r del av den resterande utrustningslistan. Klonerna har jag byggt med mina egna hĂ€nder. SLL Ă€r byggd efter Gyraf Audio's specar och API'n pĂ„ den gamla (nu tyvĂ€rr icke existerande) fantastiska DYI forumet "prodigy-pro.com" dĂ€r orginal specarna fanns. API klonen var vĂ€ldigt rosad och populĂ€r. Jag har Ă€ven 2 stycken Gyraf G7 mikrofoner med Tesla rör och Dale Ulan M7 membran jag ocksĂ„ byggt đ! PĂ„ det stora hela ser det bra ut, verkar vara en trevlig studio. Tar det jag inte gillar :-) LĂ€gg en ram runt bilder pĂ„ en pixel eller tvĂ„ och ta bort det dĂ€r med den mjuka kanten. Subjektivt, sjĂ€lvklart. Men det ser inte rĂ€tt amatörmĂ€ssigt ut, tycker jag. Se om du kan fĂ„ dit en fotograf och ta lite bĂ€ttre bilder som lockar mer. Inget direkt fel pĂ„ de dĂ€r Ă€r nu, men det Ă€r platta, bleka och livlösa. Jag tycker att texten "betalning sker pĂ„ plats kontant" ser lite B ut. Som om det Ă€r en svartstudio som satsar pĂ„ att göra möhippor, typ. En liten grej som nog ingen nĂ„gonsin kommer att bry sig om, men kan om den vill. I princip alla loggor du har dĂ€r Ă€r registrerade varumĂ€rken/loggor. Det gör att du inte fĂ„r lov att anvĂ€nda dem nĂ„gonstans, pĂ„ nĂ„tt sĂ€tt, utan att först be om lov frĂ„n Ă€garen. NĂ„gra av dem du har dĂ€r Ă€r rĂ€tt kinkiga man sĂ„nt, Fender och Marshall, till exempel. Speciellt nĂ€r det anvĂ€nds för att göra reklam för sig sjĂ€lv. Att man köpt deras pryl gör inte att man fĂ„r anvĂ€nda deras loggor. EDIT: ledsen om jag bara tycker negativt. /Magnus Jag provade ram först men jag gillade inte alls det. Det blev alldeles för mycket som ett skarpt pussel, sĂ„ dĂ€r gĂ„r vĂ„r smak isĂ€r đ Har funderat pĂ„ att fixa nya foton, kanske Ă€r nĂ„got att fundera pĂ„! ApropĂ„ betalningen sĂ„ hĂ„ller jag helt med dig. "Betalning kontant pĂ„ plats" har jag tyvĂ€rr dĂ€r av bitter erfarenhet. Musiker har visat sig inte alltid vara helt Ă€rliga och dĂ€rför vill jag förtydliga att betalning sker i samband med nyttjandet av studions tjĂ€nster. Loggorna struntar jag i, klagar de sĂ„ tar jag bort dem. Tycker det Ă€r ett bra sĂ€tt att visualisera vad som ges tillgĂ„ng till, tror inte det blir nĂ„got problem. Tack för konstruktiv feedback đ! Redigerat 21 januari 2013 av Calle H
ibanez-mag Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Det Ă€r just som du sĂ€ger Focusrite Liquid Mix emulationerna jag refererar till Universal Audio, Neve och Manley. Resterande Ă€r del av den resterande utrustningslistan. Klonerna har jag byggt med mina egna hĂ€nder. SLL Ă€r byggd efter Gyraf Audio's specar och API'n pĂ„ den gamla (nu tyvĂ€rr icke existerande) fantastiska DYI forumet "prodigy-pro.com" dĂ€r orginal specarna fanns. API klonen var vĂ€ldigt rosad och populĂ€r. Jag har Ă€ven 2 stycken Gyraf G7 mikrofoner med Tesla rör och Dale Ulan M7 membran jag ocksĂ„ byggt đ! Jag provade ram först men jag gillade inte alls det. Det blev alldeles för mycket som ett skarpt pussel, sĂ„ dĂ€r gĂ„r vĂ„r smak isĂ€r đ Har funderat pĂ„ att fixa nya foton, kanske Ă€r nĂ„got att fundera pĂ„! ApropĂ„ betalningen sĂ„ hĂ„ller jag helt med dig. "Betalning kontant pĂ„ plats" har jag tyvĂ€rr dĂ€r av bitter erfarenhet. Musiker har visat sig inte alltid vara helt Ă€rliga och dĂ€rför vill jag förtydliga att betalning sker i samband med nyttjandet av studions tjĂ€nster. Loggorna struntar jag i, klagar de sĂ„ tar jag bort dem. Tycker det Ă€r ett bra sĂ€tt att visualisera vad som ges tillgĂ„ng till, tror inte det blir nĂ„got problem. Tack för konstruktiv feedback đ! FörstĂ„r vad du menar med betalningen, ibland Ă€r det strul. Kanske ta det nĂ€r kontakt Ă€r taget? Att det inte stĂ„r pĂ„ sidan men tass upp vid första kontakt? Det gör du rĂ€tt i. /Magnus
D Vibe Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Ser fint ut; men jag Àr inte sÀker pÄ fÀrgerna heller. De kÀnns inte pigga och frÀscha. Sen skulle jag nog kanske byta ut loggan om jag vore du, men det kanske Àr en etablerad logga som du inte vill byta...
Demonproducenten Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 hade ju gĂ€rna sett mer bilder av sjĂ€lva studion sĂ„ man ser miljön och utrustningen ljudspelaren hade för min del gĂ€rna fĂ„tt öppna i eget fönster eller flik lite mindre skryt över utbildning Ă„ moddat ljudkort đ - lite mindre text öht kanske fĂ€rg Ă„ logo funkar
Kokanin Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Det Ă€r just som du sĂ€ger Focusrite Liquid Mix emulationerna jag refererar till Universal Audio, Neve och Manley. Resterande Ă€r del av den resterande utrustningslistan. Klonerna har jag byggt med mina egna hĂ€nder. SLL Ă€r byggd efter Gyraf Audio's specar och API'n pĂ„ den gamla (nu tyvĂ€rr icke existerande) fantastiska DYI forumet "prodigy-pro.com" dĂ€r orginal specarna fanns. API klonen var vĂ€ldigt rosad och populĂ€r. Jag har Ă€ven 2 stycken Gyraf G7 mikrofoner med Tesla rör och Dale Ulan M7 membran jag ocksĂ„ byggt đ! Okej okej! Jag tĂ€nker, med de loggorna pĂ„ hemsidan kan man fĂ„ uppfattningen att du har deras produkter i studion. Inga dĂ„liga grejer du byggt. Jag har sjĂ€lv aldrig vĂ„gat mig pĂ„ nĂ„got sĂ„dan, men det skulle vara kul! Har du nĂ„gra nya byggprojekt pĂ„ gĂ„ng?
Demonproducenten Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Okej okej! Jag tÀnker, med de loggorna pÄ hemsidan kan man fÄ uppfattningen att du har deras produkter i studion. hoppsantÀnkte jag inte ens pÄ! Àr det sk kloner av ssl o dyl sÄ bör du nog plocka bort resp orginallogo - annars verkar det bara helt oseriöst
Calle H Postat 23 januari 2013 TrĂ„dstartare Postat 23 januari 2013 Okej okej! Jag tĂ€nker, med de loggorna pĂ„ hemsidan kan man fĂ„ uppfattningen att du har deras produkter i studion. Inga dĂ„liga grejer du byggt. Jag har sjĂ€lv aldrig vĂ„gat mig pĂ„ nĂ„got sĂ„dan, men det skulle vara kul! Har du nĂ„gra nya byggprojekt pĂ„ gĂ„ng? Kul att du gillar grejerna. Det blev faktiskt bĂ€ttre Ă€n jag trodde! API prempsen skĂ€mmer ut mina Presonus Digimax vilka inte Ă€r dĂ„liga preamps! SSL kompressorn Ă€r perfekt pĂ„ trumöverhĂ€ng och som "Glue"-kompressor pĂ„ mixar. Inget mer byggprojekt pĂ„ G, kan inte komma pĂ„ nĂ„got jag behöver âșïž hoppsan tĂ€nkte jag inte ens pĂ„! Ă€r det sk kloner av ssl o dyl sĂ„ bör du nog plocka bort resp orginallogo - annars verkar det bara helt oseriöst BĂ„de i hĂ„rdvara-klon form och genom Liquid Mix-Emulering. NĂ„gon som har erfarenhet av Liquid Mix förresten? SĂ„lde mina tvĂ„ UAD nĂ€r jag prövat den. SĂ€ljs inte lĂ€ngre..men Ă€r verkligen grymt bra! Liquid Mix Ă€r svĂ„rare att lĂ€ra sig att anvĂ€nda rĂ€tt Ă€n vanliga pluggar eller UAD dĂ„ allt har samma GUI. Detta gör dock att jag anvĂ€nder öronen istĂ€llet för ögonen nĂ€r jag mixar, bara bĂ€ttre alltsĂ„ đ
MRS8 Postat 24 januari 2013 Postat 24 januari 2013 (redigerat) tycker du ska sÀtta upp dit org. nummer! och vad du/ni heter. Gratisreklam som detta brukar försvinna fort, kanske du ska lÀsa forumreglerna?! Redigerat 24 januari 2013 av MRS8
SadamJR Postat 24 januari 2013 Postat 24 januari 2013 tycker du ska sÀtta upp dit org. nummer! och vad du/ni heter. Gratisreklam som detta brukar försvinna fort, kanske du ska lÀsa forumreglerna?! Brukar alltid anmÀla gratisreklam. Tycker att han har anvÀnt ett smart knep för att komma runt detta. 1
Calle H Postat 24 januari 2013 TrÄdstartare Postat 24 januari 2013 tycker du ska sÀtta upp dit org. nummer! och vad du/ni heter. Gratisreklam som detta brukar försvinna fort, kanske du ska lÀsa forumreglerna?! Brukar alltid anmÀla gratisreklam. Tycker att han har anvÀnt ett smart knep för att komma runt detta. Jag blir bara ledsen av att lÀsa det ni skrivit nu...bara trÄkigt.. Jag vill tacka alla Andra musiker som gett konstruktiv kritik för hemsidan! Jag Àr ingen webbdesigner och all hjÀlp Àr vÀlkommen!! Lycka till med musiken! MVH Calle 1
MRS8 Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 Jag blir bara ledsen av att lÀsa det ni skrivit nu...bara trÄkigt.. Jag vill tacka alla Andra musiker som gett konstruktiv kritik för hemsidan! Jag Àr ingen webbdesigner och all hjÀlp Àr vÀlkommen!! Lycka till med musiken! MVH Calle var jag inte konstruktiv i min kritik? org. numret ska vara med pÄ ett företags hemsida, likasÄ att ni betalar F-skatt
SadamJR Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 Jag blir bara ledsen av att lÀsa det ni skrivit nu...bara trÄkigt.. Jag vill tacka alla Andra musiker som gett konstruktiv kritik för hemsidan! Jag Àr ingen webbdesigner och all hjÀlp Àr vÀlkommen!! Lycka till med musiken! MVH Calle Vad gnÀller du om? Mitt inlÀgg var konstruktivt om nÄgot. 1
Calle H Postat 25 januari 2013 TrĂ„dstartare Postat 25 januari 2013 Vad gnĂ€ller du om? Mitt inlĂ€gg var konstruktivt om nĂ„got. Jag har inte försökt komma runt nĂ„got. Jag ville bara ha tips! Ser inte det konstruktiva i den anklagelsen. Rött och brunt Ă€r inte riktigt min grej, men annars Ă€r sidan utmĂ€rkt. Detta var dock utmĂ€rkt sĂ„klart đ !
SadamJR Postat 25 januari 2013 Postat 25 januari 2013 Jag har inte försökt komma runt nĂ„got. Jag ville bara ha tips! Ser inte det konstruktiva i den anklagelsen. Detta var dock utmĂ€rkt sĂ„klart đ ! Oki, dĂ„ anmĂ€ler jag för kommersiell verksamhet.
Calle H Postat 25 januari 2013 TrÄdstartare Postat 25 januari 2013 Oki, dÄ anmÀler jag för kommersiell verksamhet. Jag förstÄr ingenting... Man fÄr inte be om tips? Inget svar om erfarenheter av Liquid Mix heller? Jaja tack i vilket fall!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.