Martin Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 (redigerat) edit Redigerat 2 januari 2014 av Martin
Martin Postat 19 januari 2013 Trådstartare Postat 19 januari 2013 (redigerat) edit Redigerat 2 januari 2014 av Martin
stol Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Cranesong's Phoenix. Sen är det klart Låter intressant. Får kolla på den, demo fanns att ladda ner 🙂
Carle Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Vi har dragit över alla låtar på band en gång innan mastring. Inland lägger jag på lite exciter efter det.
Martin Postat 19 januari 2013 Trådstartare Postat 19 januari 2013 (redigerat) edit Redigerat 2 januari 2014 av Martin
Martin Postat 19 januari 2013 Trådstartare Postat 19 januari 2013 (redigerat) edit Redigerat 2 januari 2014 av Martin
Neosus Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Förklara för en amatör som mig... Vad menas med övertoner egentligen? Dist på diskanten?
BluesBoy Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Ojämn dist? Hur låter det? Hur låter "jämn" dist? Det här är nog överkurs för mig. 😛
kvastskaft Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Nu är jag kanske ute och cyklar, men är det inte ganska svårt att göra musik utan övertoner? Allt utom rena sinusvågor innehåller övertoner (gjorde de inte det skulle alla instrument som spelade samma ton låta likadant), så även om man inte använder effektburkar eller pluggar för att producera övertoner så har man automatiskt övertoner i grundmaterialet.
Kjubeis Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Med utgångspunkt ur den artikeln med bra information om detta ämne vill jag få höra er tankar kring hur ni väljer att blanda dessa olika övertoner.Ni kanske inte alls använder er av övertoner? Ni kanske vill ha allt platt? Berätta om hur just DIN process går till när du färgar ljud. Alla här inne använder övertoner - de naturliga som kommer från källan (röst/intrument). Men jag förstår att du syftar på övertoner orsakad av distorsion, ville bara klargöra att det är skillnad. Därutöver är distorsion är ett begrepp som innefattar mkt mer än bara apparaternas tillagda övertoner också. Att det skulle bli platt för att man väljer att undvika distorsion håller jag inte alls med dig om. Jag använder distorsion på den musik där det passar eller som en effekt, om det är jämna eller udda övertoner är inget jag fokuserar på - huvudsaken är att resultatet blev subjektivt bättre än innan.
stol Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Hittade en i mitt tycke mycket bra post om påverkan av jämna respektive ojämna övertoner. http://www.endino.com/archive/arch2.html Beskriver också vad bandsinspelning resp tupe amp tillför musiken rent konkret. Och utan att nämna ordet värme!
BluesBoy Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Hittade en i mitt tycke mycket bra post om påverkan av jämna respektive ojämna övertoner. http://www.endino.co...hive/arch2.html Hmm...ser ut som samma länk Martin postade i första inlägget?
stol Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Hmm...ser ut som samma länk Martin postade i första inlägget? Ok, får läsa bättre nästa gång 🙂
Martin Postat 19 januari 2013 Trådstartare Postat 19 januari 2013 (redigerat) edit Redigerat 2 januari 2014 av Martin
Martin Postat 19 januari 2013 Trådstartare Postat 19 januari 2013 (redigerat) edit Redigerat 2 januari 2014 av Martin
Teo Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Cranesong's Phoenix är hela kedjan sen har jag oharmonisk och harmonisk tapestimulerad saturation på det jag vill jobba med för att det låter bättre. Tyvärr så har jag inte grävt mig djupare i det där men har sett lite klipp på han som gjorde den här pluggen och han verkar ha vigt hela sitt liv till att förstå hur saturation fungerar och hur det påverkar ljudet och varför det låter bra så det var spännande att kika på.
Martin Postat 19 januari 2013 Trådstartare Postat 19 januari 2013 (redigerat) edit Redigerat 2 januari 2014 av Martin
Teo Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 (redigerat) http://www.youtube.com/watch?v=SyqPZcFRkRY här är en länk där han snackar om vad dom valt att kalla "Vad som fattas i den digitala världen" typ. Redigerat 19 januari 2013 av Teo
Signia Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Använder en bra rör-emulering som ligger på typ 70% av spåren. Den ökar udda övertonerna en hel del och jämnar ut den digitala spretigheten, gör ljudet lite runt o mjukt och behagligt för örat.
Martin Postat 19 januari 2013 Trådstartare Postat 19 januari 2013 (redigerat) edit Redigerat 2 januari 2014 av Martin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.