Samuli Posted January 3, 2013 Posted January 3, 2013 Precis som rubriken lyder: klarar Apogee Duet av att driva ett par AKG K702 ? tycker jag får väldigt låg volym. Sen om det inte gör det och jag ska köpa en hörlurs förstärkare, hur kopplar jag då in den till mitt apogee duet. ska det gå genom hörlurs utgången vidare till förstärkaren eller hur är det tänkt ? Finns det något externt ljudkort som har bättre hörlurs förstärkare, tycker det verkar krångligt att man ska behöva köpa en massa extra grejjer till ett externt ljudkort som är gjort för musikbruk som borde ha en schysst hörlursförstärkare ? Jätte tacksam för den hjälp jag får :-)
D200 Posted January 3, 2013 Posted January 3, 2013 Det drivs ju av USB-bussen så jag vet inte om du måste koppla in AC-adaptern som följde med...?
joachime Posted January 3, 2013 Posted January 3, 2013 AKGs öppna lurserie (K601, K701, K702 etc) är ju relativt trögdrivna. Sitter själv med ett par K601 som jag kört mot lite olika ljudkort. Vissa, som t ex MOTU Ultralite, klarar av det bra. Andra är inte tillräckligt kraftfulla vilket resulterar i ett brusigt och tunt ljud.
Jon Rinneby Posted January 3, 2013 Posted January 3, 2013 Ska inte vara några problem i ditt fall. Kör akg 701 med RME400, funkar bra. mvh Jon
Recommended Posts